Trillend stuur bij remmen opgelost!!
Trillend stuur bij remmen opgelost!!
Ik heb sinds kort dat als ik harder als 110 rijden dan met remmen dat het stuur gaat trillen en hoe harder ik rijd hoe harder het stuur trilt.
Ik voel onder het pedaal niets van een trilling of dat je hem voelt springen.
Je zou zeggen als ze krom zijn dat je het bij de 80 ook al zou hebben en dat je het ook in het pedaal voelt.
Mijn schijven en blokken zijn nieuw en origineel bmw.
De auto stuurt prima en voel hem ook niet trekken aan het stuur.
En toch vermoed ik dat er iets niet goed zit ergens behalve de schijven.
Wie weet wat dit is?
Geleider bussen remklauwen???
Draagarm rubber?????
Ik voel onder het pedaal niets van een trilling of dat je hem voelt springen.
Je zou zeggen als ze krom zijn dat je het bij de 80 ook al zou hebben en dat je het ook in het pedaal voelt.
Mijn schijven en blokken zijn nieuw en origineel bmw.
De auto stuurt prima en voel hem ook niet trekken aan het stuur.
En toch vermoed ik dat er iets niet goed zit ergens behalve de schijven.
Wie weet wat dit is?
Geleider bussen remklauwen???
Draagarm rubber?????
Laatst gewijzigd door bmw530i op 17 aug 2015, 22:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d
- lekkerwijf1
- Berichten: 1217
- Lid geworden op: 28 jun 2010, 16:14
- Locatie: Ommen
Re: Trillend stuur en remmen zijn recht????
Hey Dennis,De trekstang rubber voor versleten? Dat is die scheve arm op je voorras met een gele sticker erop van do not pull
Re: Trillend stuur en remmen zijn recht????
Kan ook de schijven zijn hoor, bij mij begon het ook bij remmen op hoge snelheid en lagere snelheid niets. Even kijken of het alleen bij hard remmen is op hoge snelheid of ook bij zacht remmen. Zacht remmen had ik geen last, hard remmen wel.
Al is het wel vreemd bij nieuwe schijven, tenzij ze niet vakkundig gemonteerd zijn en de oude roest op de naven niet verwijderd is.
Al is het wel vreemd bij nieuwe schijven, tenzij ze niet vakkundig gemonteerd zijn en de oude roest op de naven niet verwijderd is.
Re: Trillend stuur en remmen zijn recht????
Hallo BMW530i,
Als nieuwe remschijven niet dat inremmen of inslijpen, dat dient echt rustig te gebeuren, en dan dient hard en bruusk remmen voorkomen te worden, zeker de eerste 300 km!
Bij de montage, dan dienen de naafvlakken, daar net waar de remschijf de naaf raakt, voldoende schoon gemaakt te worden.
Dat wil zeggen, dat alle oneffenheden en de roest en aanslag echt verwijdert te worden!
Daar zijn speciale pads die men op een boormachine kan zetten voor te verkrijgen.
De pads, dat lijkt wel op zeer taaie Scottsbrite, en het werkt echt goed, de naven zijn binnen no-time brand schoon, en blinken je tegemoet!
ik gebruik dit soort pads al jaren.
Ook kan het mogelijk zijn, dat er een hangende remklauw aanwezig is, en dan blijven de remblokken ook tegen de remschijf aan drukken, dan word de schijf vanzelf erg warm, en kan dan ook krom trekken.
Niet altijd hoeft het aan de remschijf of de remklauw te liggen.
Het kan dus ook een versleten stabilisatorstang rubber zijn, of de koppelstang, wat ook erg goed kan zijn, de fusee boven of onder, kan wat slijtage vertonen.
Het kan zelfs een stuurkogel zijn, die aan het verslijten is.
Ook kan het zijn, dat er een rubber in de wieldraagarmen aan het verslijten is.
Mogelijkheden te over.
Dus gewoon een inspectie aan de onderzijde van de BMW, en hanteer gewoon een hefboom, om alles te testen.
Haal de wielen eens los, en kijk of in de remklauw de remzuiger terug gedrukt kan worden, gaat dit soepel, dan zijn de remmen oké.
Gaat dit erg stroef, of gaat dit helemaal niet, dan weet u direct waar het aan ligt.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Als nieuwe remschijven niet dat inremmen of inslijpen, dat dient echt rustig te gebeuren, en dan dient hard en bruusk remmen voorkomen te worden, zeker de eerste 300 km!
Bij de montage, dan dienen de naafvlakken, daar net waar de remschijf de naaf raakt, voldoende schoon gemaakt te worden.
Dat wil zeggen, dat alle oneffenheden en de roest en aanslag echt verwijdert te worden!
Daar zijn speciale pads die men op een boormachine kan zetten voor te verkrijgen.
De pads, dat lijkt wel op zeer taaie Scottsbrite, en het werkt echt goed, de naven zijn binnen no-time brand schoon, en blinken je tegemoet!
ik gebruik dit soort pads al jaren.
Ook kan het mogelijk zijn, dat er een hangende remklauw aanwezig is, en dan blijven de remblokken ook tegen de remschijf aan drukken, dan word de schijf vanzelf erg warm, en kan dan ook krom trekken.
Niet altijd hoeft het aan de remschijf of de remklauw te liggen.
Het kan dus ook een versleten stabilisatorstang rubber zijn, of de koppelstang, wat ook erg goed kan zijn, de fusee boven of onder, kan wat slijtage vertonen.
Het kan zelfs een stuurkogel zijn, die aan het verslijten is.
Ook kan het zijn, dat er een rubber in de wieldraagarmen aan het verslijten is.
Mogelijkheden te over.
Dus gewoon een inspectie aan de onderzijde van de BMW, en hanteer gewoon een hefboom, om alles te testen.
Haal de wielen eens los, en kijk of in de remklauw de remzuiger terug gedrukt kan worden, gaat dit soepel, dan zijn de remmen oké.
Gaat dit erg stroef, of gaat dit helemaal niet, dan weet u direct waar het aan ligt.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Re: Trillend stuur en remmen zijn recht????
Ik zal al de stangen en rubbers eens nakijken.
De schijven zijn uiteraard op een schoon geschuurde naaf gemonteerd ook de velgen zijn schoon geschuurd voor montage en banden gebalanceerd.
Ook zijn de remmen netjes ingeremd.
Het lijkt mijn als ze krom zijn dat je dat ook voelt in je rempedaal en dat heb ik niet.
Het is alleen als ik ruim boven de 100 110 rijd en dan is het hoe harder ik rem hoe harder het stuur gaat trillen.
Heb ook wel eens gehad dat ik bij een rit niets voel maar toen trilde hij nog niet zo het lijkt erger te worden.
De remklauwen zijn helemaal schoongemaakt en de geleider bussen zijn ook gesmeerd.
De schijven zijn uiteraard op een schoon geschuurde naaf gemonteerd ook de velgen zijn schoon geschuurd voor montage en banden gebalanceerd.
Ook zijn de remmen netjes ingeremd.
Het lijkt mijn als ze krom zijn dat je dat ook voelt in je rempedaal en dat heb ik niet.
Het is alleen als ik ruim boven de 100 110 rijd en dan is het hoe harder ik rem hoe harder het stuur gaat trillen.
Heb ook wel eens gehad dat ik bij een rit niets voel maar toen trilde hij nog niet zo het lijkt erger te worden.
De remklauwen zijn helemaal schoongemaakt en de geleider bussen zijn ook gesmeerd.
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d
Re: Trillend stuur en remmen zijn recht????
Hallo beste BMW530 i,
Ik krijg het gevoel dat dit trillen met het remmen, dat dit aan de stabilisatorstang rubbers ligt.
Of in elk geval aan een van de rubbers in de ophanging van de wielen.
Maar het spreekt voor zich, dat dit in de gehele ophanging van de wielen kan zitten.
Begin gewoon bij het eenvoudigste, de stabilisatorstang rubbers.
En werk zo alles een voor een af.
Als de remschijven krom zijn, dan gaat het pedaal ook op en neer!
We horen het vanzelf wel, als het onderzoek is verricht.
Met vriendelijke groet,
Ad
Ik krijg het gevoel dat dit trillen met het remmen, dat dit aan de stabilisatorstang rubbers ligt.
Of in elk geval aan een van de rubbers in de ophanging van de wielen.
Maar het spreekt voor zich, dat dit in de gehele ophanging van de wielen kan zitten.
Begin gewoon bij het eenvoudigste, de stabilisatorstang rubbers.
En werk zo alles een voor een af.
Als de remschijven krom zijn, dan gaat het pedaal ook op en neer!
We horen het vanzelf wel, als het onderzoek is verricht.
Met vriendelijke groet,
Ad
Re: Trillend stuur en remmen zijn recht????
Vandaag auto op de brug gehad en zag er goed uit allemaal alleen de voorste rubbers voelde wat slap aan.
Teminste dat vond ik heb geen vergelijking de rest was spelings vrij, heb het getest met de velgen los v d grond.
Het is ook geen schande auto heeft 230dkm gelopen en is nog nooit vervangen.
Heb alleen de rubbers besteld van meyle hd ( heavy duty) zou gelijk zitten aan de originele.
Ze moesten speciaal besteld worden dus heb ze volgende week pas en dan even eronder maken.
Teminste dat vond ik heb geen vergelijking de rest was spelings vrij, heb het getest met de velgen los v d grond.
Het is ook geen schande auto heeft 230dkm gelopen en is nog nooit vervangen.
Heb alleen de rubbers besteld van meyle hd ( heavy duty) zou gelijk zitten aan de originele.
Ze moesten speciaal besteld worden dus heb ze volgende week pas en dan even eronder maken.
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d
Re: Trillend stuur en remmen zijn recht????
Ik wil je niet ontmoedigen maar Meyle HD is niet gelijk aan origineel. Origineel is van Lemförder en een stukje duurder. Meyle kwaliteit is minder goed maar,voordat er nu veel mensen over mij heen vallen ,veel mensen gaan het verschil niet merken omdat ze gewoon wat minder kritisch zijn.
Tevens snap ik niet waarom je alleen de rubbers hebt besteld. De kogel heeft namelijk hetzelfde aantal km erop zitten en slijt ook. In mijn ogen een niet verstandige bezuiniging (natuurlijk kan ik niet in je portemonnee kijken)
Voor mij persoonlijk alleen complete armen OEM en dat is Lemförder
Gr,
Vincent
Tevens snap ik niet waarom je alleen de rubbers hebt besteld. De kogel heeft namelijk hetzelfde aantal km erop zitten en slijt ook. In mijn ogen een niet verstandige bezuiniging (natuurlijk kan ik niet in je portemonnee kijken)
Voor mij persoonlijk alleen complete armen OEM en dat is Lemförder
Gr,
Vincent
Re: Trillend stuur en remmen zijn recht????
Hallo beste Vincent,
We gaan uiteraard niet over u heen vallen, want dat is tactloos.
Lemforder is wel origineel, maar ik ben dan nog blij dat bmw530i nog gekozen heeft voor de HD versie, want de gewone Meyle dat is minder goed, en dat gaat ook minder lang mee.
Ik zelf zou dus ook gaan voor de Lemforder draagarmen en de rubbers.
Je betaalt iets meer, maar het resultaat is er naar.
Als men de stabilisatorstang rubbers gaat vervangen, dan zullen de koppelstangetjes ook wel de nodige slijtage vertonen, dus misschien een optie, om deze gelijk mee te nemen.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
We gaan uiteraard niet over u heen vallen, want dat is tactloos.
Lemforder is wel origineel, maar ik ben dan nog blij dat bmw530i nog gekozen heeft voor de HD versie, want de gewone Meyle dat is minder goed, en dat gaat ook minder lang mee.
Ik zelf zou dus ook gaan voor de Lemforder draagarmen en de rubbers.
Je betaalt iets meer, maar het resultaat is er naar.
Als men de stabilisatorstang rubbers gaat vervangen, dan zullen de koppelstangetjes ook wel de nodige slijtage vertonen, dus misschien een optie, om deze gelijk mee te nemen.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Re: Trillend stuur en remmen zijn recht????
Vincent je hebt helemaal gelijk en zal ook niet over je heen vallen.
Ik wil gewoon dat de auto goed is en heb op diversen forums gekeken waar ze de myele hd vergelijken met lemforder en de mensen waren naar 95000km nog tevreden. Ook heb ik alles goed bekeken en was het gewoon 100%.
Ik ga de auto over een paar maanden verkopen vandaar mijn keuze.
Ik vind dat de auto 100% moet zijn voor verkoop maar goed is goed.
Ik neem aan dat jullie mijn stand punt wel snappen.
Wil de boel niet bedriegen en mijn portemone ook niet.
Ik wil gewoon dat de auto goed is en heb op diversen forums gekeken waar ze de myele hd vergelijken met lemforder en de mensen waren naar 95000km nog tevreden. Ook heb ik alles goed bekeken en was het gewoon 100%.
Ik ga de auto over een paar maanden verkopen vandaar mijn keuze.
Ik vind dat de auto 100% moet zijn voor verkoop maar goed is goed.
Ik neem aan dat jullie mijn stand punt wel snappen.
Wil de boel niet bedriegen en mijn portemone ook niet.
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d
Re: Trillend stuur en remmen zijn recht????
Met Meyle HD bedrieg je de boel ook niet hoor. Wees gerust. Is ook kwaliteit alleen kan (mijns inziens) niet tippen aan Lemförder.
Re: Trillend stuur en remmen zijn recht????
Hallo beste bmw530i,
ja, dan begrijp ik uw keus wel.
De Meyle HD versie, die gaat zeker lang mee, en als deze vervangen zijn, en de trilling op het stuur is weg, dan is het gewoon goed.
Op deze wijze hoeft u niet te vrezen, dat u de zaak bedriegt, want u heeft de rubbers immers vervangen door nieuwe deugdelijke stabi rubbers. En, inderdaad, goed is goed.
Succes, straks met de verkoop.
Met vriendelijke groet,
Ad
ja, dan begrijp ik uw keus wel.
De Meyle HD versie, die gaat zeker lang mee, en als deze vervangen zijn, en de trilling op het stuur is weg, dan is het gewoon goed.
Op deze wijze hoeft u niet te vrezen, dat u de zaak bedriegt, want u heeft de rubbers immers vervangen door nieuwe deugdelijke stabi rubbers. En, inderdaad, goed is goed.
Succes, straks met de verkoop.
Met vriendelijke groet,
Ad
Re: Trillend stuur en remmen zijn recht????
+1
Zou in dit geval ook voor de Meyle HD gekozen hebben.
Zou in dit geval ook voor de Meyle HD gekozen hebben.
Re: Trillend stuur en remmen zijn recht????
Vandaag rubbers eronder gezet,moet zeggen meyle ziet er sterker uit als de originele.
Alles was nog origineel en de kogels waren ook nog goed.
Hij voelt iets strakker aan als van te voren, banden nog even uitgebalanceerd en een band gedraaid op de velg ivm 125gr lood anders, is naar 45 gr gebracht en daarna gewoon prima.
Maar het probleem is nog steeds grrr
Ik heb dus uit wanhoop mijn 18 inch wintervelgen met banden voorop gemonteerd en nog een keer extra de naven nagelopen met schuurpapier.
Even een proefrondje gereden en het was weg.
Daarna weer mijn 19 inch set erop gereden en hoppa weer trillen en alleen maar tussen de 100 en 140 met remmen.
Velgen zijn recht want hadden we gecontroleerd en de banden uitgebalanceerd.
Heel erg vreemd dit,deze week nog even de set 19 inch van gregor proberen kijken wat die doet.
Alles was nog origineel en de kogels waren ook nog goed.
Hij voelt iets strakker aan als van te voren, banden nog even uitgebalanceerd en een band gedraaid op de velg ivm 125gr lood anders, is naar 45 gr gebracht en daarna gewoon prima.
Maar het probleem is nog steeds grrr
Ik heb dus uit wanhoop mijn 18 inch wintervelgen met banden voorop gemonteerd en nog een keer extra de naven nagelopen met schuurpapier.
Even een proefrondje gereden en het was weg.
Daarna weer mijn 19 inch set erop gereden en hoppa weer trillen en alleen maar tussen de 100 en 140 met remmen.
Velgen zijn recht want hadden we gecontroleerd en de banden uitgebalanceerd.
Heel erg vreemd dit,deze week nog even de set 19 inch van gregor proberen kijken wat die doet.
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d
Re: Trillend stuur en remmen zijn recht????
Laten balanceren op een hunter balanceer machine, doe een roadforce meting. Kun je echt heel goed de imperfecties van de wielen en banden naar voren halen.
Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic