M sportstoelen zitpositie

Voor alle technische vragen over de BMW 1 Serie
Arnie68
Berichten: 37
Lid geworden op: 24 feb 2015, 20:21

M sportstoelen zitpositie

Bericht door Arnie68 » 28 mei 2015, 07:08

Hallo,

Inmiddels ben ik 2 weken in het bezit van mijn 120i LCI. De auto bevalt op zich prima, echter aan 1 ding (kan ik tot nu toe) niet wennen en dat is de zitpositie. Ik heb het gevoel dat ik totaal niet in 1 lijn met het stuurwiel zit maar overdreven gezegd met mijn benen richting het linker voorwiel gedraaid. Dit geeft mij pijn in mijn onderrug, ook na 2 weken afstellen/finetunen van de zitpositie. Inmiddels heb ik begrepen dat de pedalen zogenaamd offset vanaf het midden van het stuur staan waarvan deze zitpositie het gevolg is.
De meerwaarde van deze pedalenstand ontgaat me volledig... :jack:

Tijdens het proefrijden is me deze zitpositie totaal niet opgevallen anders had ik de auto waarschijnlijk niet gekozen. Met mijn vorige auto's (Alfa, Opel, VW) nooit problemen gehad qua zitpositie.

Ter aanvulling; ik ben 1.84 meter en weeg 86 kg, normaal postuur. De auto heeft een handbak.

Meerdere mensen die dit ondervinden of ondervonden hebben, of tips hebben om dit op te lossen?

Heeft de 3 serie dit ook of is dit typerend voor de 1 serie?

Alvast bedankt voor de reacties.

Gebruikersavatar
BMWf20 2.0d
Berichten: 1341
Lid geworden op: 07 feb 2015, 21:23

Re: M sportstoelen zitpositie

Bericht door BMWf20 2.0d » 04 jun 2015, 21:47

Nee, geen last van, zitpositie is prima(in te stellen), ben 1.90.
Mijn vrouw is 1.78 en die zit ook prima.
Heb nu een (bijna nieuwe) 116d te leen met deze stoelen en het dikke M-stuur, ook hier valt het mij niet op/hindert me niet.

Heb laatst een Slotemakers cursus gedaan en bijna iedereen daar vond de 1 beter zitten en rijden als de 3, die ook beschikbaar was.

Maar kan me voorstellen dat het irritant is, je moet wel lekker zitten........ :ja:

Arnie68
Berichten: 37
Lid geworden op: 24 feb 2015, 20:21

Re: M sportstoelen zitpositie

Bericht door Arnie68 » 10 jun 2015, 07:11

En omdat ik ook vind dat ik lekker moet zitten heb ik binnen een maand mijn F20 LCI voor een F30 ingeruild.. :gekdoen:

Leeuwen59
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 jun 2015, 09:50

Re: M sportstoelen zitpositie

Bericht door Leeuwen59 » 28 jun 2015, 10:06

Binnen een maand weer ingeruild???
Was dat nog een beetje te doen, of is de dealer je hierin tegemoet gekomen i.v.m. de klacht ? ( dat zou ik wel goede service vinden )

Gr Arie

Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 Serie (F20 / F21) Techniek”