5 serie raakt steeds oververhit!
-
5 serie raakt steeds oververhit!
Goedendag iedereen,
Ik heb sinds kort een probleem met mijn 525i uit 2006. Auto raakt steeds oververhit, al na 15 minuten rijden.
Ik dacht dat het misschien de waterpomp was, maar als ik de expansievat open doe en gas geef, vloeit mijn koelvloeistof er uit. Dus er wordt wel koelvloeistof rond gepompt.
Heb sinds vandaag de thermostaat vervangen maar is ook geen succes.
Uit kachel komt er steeds koud lucht uit. Helemaal geen warm lucht. Ik weet verder echt niet wat ik moet doen.
Ik heb sinds kort een probleem met mijn 525i uit 2006. Auto raakt steeds oververhit, al na 15 minuten rijden.
Ik dacht dat het misschien de waterpomp was, maar als ik de expansievat open doe en gas geef, vloeit mijn koelvloeistof er uit. Dus er wordt wel koelvloeistof rond gepompt.
Heb sinds vandaag de thermostaat vervangen maar is ook geen succes.
Uit kachel komt er steeds koud lucht uit. Helemaal geen warm lucht. Ik weet verder echt niet wat ik moet doen.
Re: 5 serie raakt steeds oververhit!
hebben de benzine modellen ook 2 thermostaten? zoja heb je ze allebei vervangen?
BMW e91 LCI 320da Individual
- lekkerwijf1
Benzines hebbe 1 thermostaat izzy.
Als je de dop van het expansievat draaot komt de koelvloeistof dan omhoog ? Of zie je alleen een straaltje als je in de opening kijkt.
Als je de dop van het expansievat draaot komt de koelvloeistof dan omhoog ? Of zie je alleen een straaltje als je in de opening kijkt.
Waterpomp controleren,zit elektrische waterpomp en zijn wel zwaak punt bij N52 motoren.Hij werkt wel maar niet genog.
BMW UITLEZEN(E,F,G series),CODING,PROGRAMMING
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
Als er steeds koude lucht uit je kachel komt kan er ook nog lucht in je systeem zitten... beter ontluchten dus
E46 320D sedan
E36 328I cabrio
Zoek even de juiste ontluchtingsprocedure.
Het lijkt er op dat de kachel fan niet heeft aangestaan bij het ontluchten waardoor de elektrische pomp niet is gaan lopen. Dan houd je een bel lucht in je verwarming die er niet uit gaat...
If you always do what you always did, you always get what you always got!
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
- lekkerwijf1
De topicstarter zal er wel niet zoveel moeite mee hebben dat zn wagen oververhit raakt. Geen reactie meer tot nu toe
Snelle handel, zo'n forum, haha!
If you always do what you always did, you always get what you always got!
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
hey allemaal, wat toevallig. Ik kreeg vandaag ook de foutmelding motor over verhit! sh**.... effe stoppen en toen vervolgens vlak bij het werk naar de garage gereden. Motorkap even open, je hoorde het koelvloeistof echt koken en borrelen in het reservoir. Diagnose tot nu toe, waterpomp stuk. Hij pompt geen koelvloeistof meer. Nieuwe is besteld en wordt er eerdaags in gezet.
Mijn streepjes stonden altijd op 3/4 stuks, is dit normaal of horen er bij normale bedrijfstemperatuur meer streepjes te staan? Hoe was/is dit bij jullie?
Groet, Martijn
Mijn streepjes stonden altijd op 3/4 stuks, is dit normaal of horen er bij normale bedrijfstemperatuur meer streepjes te staan? Hoe was/is dit bij jullie?
Groet, Martijn
Streepjes bewegen maar tot +/- 80C vanaf dan hebben ze hun maximum bereikt.
525d E61 2007 pre-LCI
Ik denk toch dat de waterpomp stuk is. Het is een toerental geregelde electrische pomp die niet goed meer werkt. Draait alleen nog laagste toerental waarschijnlijk. Je ziet dan toch water stromen , maar dit is onvoldoende. Ik denk ook dat er nu lucht inzit. Het ontluchten met zo,n waterpomp zal moeilijk gaan. Daarom wordt de kachel nu niet warm. Toen het bij mij gebeurde viel het mij op, dat nadat de auto te warm werd na stoppen en starten de temp weer direct laag was. Ik kon toen doorrijden maar met lage snelheid om thuis te komen. Ik kreeg ook geen storing. Maar na uitlezen bij dealer kwam toch een storing vd waterpomp naar boven. Ik heb de waterpomp en de thermostaat toen vv, daarna geen problemen meer. Het komt vaak voor dat deze waterpompen na 100.000 km de geest geven. Op amerikaanse fora wordt er regelmatig over geschreven. Er zjjn dealers die de waterpomp preventief vv na 100.000 km.
E12 528, E34 535i, E39 528i, E61 530i F11 535i, G30 540i
@ Tom Li, houd dit bij jouw dan ook in dat je altijd 3 streepjes blijft zien? Of zijn ze bij jouw allemaal weg dan?
Bij mij is de waterpomp inmiddels vervangen bij 150000km en alles werkt weer naar behoren
Bij mij is de waterpomp inmiddels vervangen bij 150000km en alles werkt weer naar behoren
Er blijven steeds een aantal zichtbaar, hoeveel hangt af van je motor. Benzine of diesel is ook verschillend.
Je kan duidelijk zien dat ze op er' gegeven moment stoppen als je het geheime menuutje opzet.
Je kan duidelijk zien dat ze op er' gegeven moment stoppen als je het geheime menuutje opzet.
525d E61 2007 pre-LCI