Problemen stationair loop

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Reloader

Problemen stationair loop

Bericht door Reloader » 02 jul 2015, 14:05

Ik heb sinds een tijdje problemen met de stationair loop , na een tijdje gaat het motorlampje branden en ga je ook merken dat de auto misfired, dit wordt zo erg dat het echt gaat schudden en dat ie echt op 4 of 5 poten loopt.

ik heb al de slang tussen de LMM en het blok vervangen, en kan dan ook met behulp van remmenreiniger geen vacuumlek vinden, op dit moment maak ik de lambasondes schoon, maar deze geven geen fouten bij het uitlezen.

overigens wanneer de auto uitgelezen wordt krijg ik misfires op alle cilinders en Fuelbank 1 Fuel trim to Lean.

de auto rijdt verder goed, mist ook geen vermogen voor mijn gevoel en verbruikt niet absurd veel brandstof, nu ga ik volgende week op vakantie maar ik ben nu door mijn ideen heen. de auto zweet wel olie dus een bekende heeft al geopperd om de kleppendeksel pakking te vervangen echter lijkt mij dat vergezocht dat de auto daarop foutief stationair gaat lopen.

dus reeds nagekeken

- auto meerdere malen uitgelezen alleen fouten op misfires cilinders 1 tot 5 en fuel bank 1 en soms ook 2 fuel trim to lean
- slang van LMM naar motorblok vervangen
- temp sensor van motorblok en radiateur vervangen (defect bij het uitlezen de 1e keer)
- thermostaat vervangen (was defect)
- lambasensors worden op dit moment schoon gemaakt (tip van bmw dealer)

wanneer komt het probleem voor: na enkele tijd stationair draaien.

wat nog te doen:

- injectorcleaner in de tank gooien (advies bmw dealer)

wie heeft er ideen... :)

Joostb

Re: Problemen stationair loop

Bericht door Joostb » 03 jul 2015, 09:21

Je hebt blijkbaar een fout in de verhouding lucht/brandstof

dus ga je de componenten aan die dat regelen of kunnen beïnvloeden

- LMM
- Lambdasensor
- vacuümlek (valse lucht) toch ergens bij de inlaat, maar kijk ook het traject na voor de lamdasensoren (dus uitspruitstuk etc.)

Ik gok op het laatste toch ergens, zo'n potje injectiecleaner is leuk, maar gaat echt niet zo'n probleem van op 4 of 5 cilinders lopen ineens oplossen.
BMW 520i touring (G31) M-sport 2019

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”