Ik kan hier specifiek voor de 1 serie geen vraag en antwoord deel vinden behalve hier.. Als het verkeerd staat, dan zie ik het wel verplaatst worden.
Ik zal me even voorstellen, Jimmy, 32 jaar, werkzaam bij een bandenimporteur op de marketing/sales en vader van 1 prachtige dochter van 1.5 jaar.

We rijden nu een E46 sedan op LPG met 240k op de teller, en dan begint het te jeuken naar iets anders.. een 1 serie dus, we hebben er al een aantal bekeken en gereden, maar we twijfelen nog erg.. we hebben nu een 316 en dat is prima, maar een 1 serie nodigt wel meer uit tot rijden ipv. cruisen en is een 116 dus afgevallen, in ieder geval de pré facelift versie. we hebben ook een 118i gereden lci facelift, en dat reed een heel stuk beter.. Liefst zou ik een 120i kopen maar ik heb ook een budget en daar ga ik liever niet overheen.
Nu zie ik ook best wat diesels voorbij komen met niet te hoge km standen, maar ik heb geen enkele ervaring met diesel. We rijden tussen de 15 en 20k per jaar.. dus een diesel 2e hands kan wel uit, dat zla ongeveer onderaan de streep net zo duur zijn als een 118i/120i
Wat zouden jullie doen?

118i/120i (als er 1 te vinden is binnen budget)
118D/120D
Budget is 8000,- met nog wel iets rek over...
verdere eisen zijn: 5 deurs, leren stuur, verzorgde buitenzijde met meegespoten bumpers en handvaten, niet te hoge km stand, onderhoud bekend.
wensen: climate control, sportstoelen, xenon, navigatie... Maar ik weet met mijn budget dat dat er niet heel veel zullen zijn dat vind ik ook niet erg.
Velgen vind ik niet zo spannend, die kan ik zo ook kopen, facelift of pré facelift doet me ook niet zo erg veel