E39 Touring achterklep sproeisysteem lekkage

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
desuperdave

E39 Touring achterklep sproeisysteem lekkage

Bericht door desuperdave » 02 jul 2015, 09:45

Hallo allemaal,

Het lekt straaltjes water uit de 3e remlicht zodra ik de wasinstallatie in werking zet. Er komt nog wel iets water op de achterruit terecht, maar het merendeel sijpelt op de binnenkant. Nu heb ik het plastic kap, die over de gehele breedte vast geklipt zit er al afgehaald. Daar heb ik weer een klein zwart rechthoekig kapje losgetrokken en daar zie ik dan een klein wit blokje zitten met aan de linkerkant stroomtoevoer.. aan de onderkant volgens mij de watertoevoer.. en aan derechterkant een zwart stekkertje. Bij dit witte blokje zie ik geen lekkage verschijnen. Waar moet ik volgens jullie dan wezen om dan de breuk wel te kunnen vinden?

Moet ik de rubberen verbinding waar de waterslang mee naar binnen komt lospeuteren?

Alvast bedank!

pnbmw

Re: E39 Touring achterklep sproeisysteem lekkage

Bericht door pnbmw » 02 jul 2015, 11:39

Ik heb het vermoeden dat het witte kastje waar je op doelt je antenneversterker is. Iets naar rechts zie je een rubber dat je los kunt maken. Daar zitten in zoverre ik weet 1 draad in dat je antennekabel is en 1 slang voor je ruitensproeier. Wellicht als je dat los maakt is de slang beter te volgen en kun je de lekkage vinden. Succes.
E39 528I Touring automaat 1999
E46 330I Touring Automaat 2002

desuperdave

Bericht door desuperdave » 02 jul 2015, 11:47

En kan dat rubberen kapje er zo afgetrokken worden, zonder dat de kabel en slang aan de binnenkant beschadigden? M.
M.a.w. zit er genoeg speling aan de binnenzijde?

Bedankt!

pnbmw

Bericht door pnbmw » 02 jul 2015, 16:06

Ja hoor, als je dat even voorzichtig doet wel. Volgens zie je ook nog een metalen beugelt om de slang en antennekabel zitten. Die kun je ook los schroeven, heb je meer speling. Succes.
E39 528I Touring automaat 1999
E46 330I Touring Automaat 2002

desuperdave

Bericht door desuperdave » 28 jul 2015, 21:23

Het heeft even geduurd ivm het weer.
Inmiddels is het gelukt, maar ik had per ongeluk het slangetje er afgetrokken waardoor ik de antenneversterker eraf moest schroeven zodat ik 't slangetje er weer in kon schuiven. Het werkt weer perfect!

Thanks voor de aanwijzingen!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”