Anton, BMW F11 520D 2012

Show je BMW F07 / F10 / F11. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Gebruikersavatar
bjornb
Berichten: 723
Lid geworden op: 04 jul 2012, 11:07
Locatie: Den Haag

Re: Anton, BMW F11 520D 2012

Bericht door bjornb » 05 aug 2015, 23:10

Kun je die turbolag niet de kop indrukken door op dat soort wegen in de DS stand te rijden? Dan zijn je toeren constant wat hoger en heb je gelijk vermogen?

Gebruikersavatar
avdakker
Berichten: 1537
Lid geworden op: 01 jul 2013, 13:55
Locatie: Best

Re: Anton, BMW F11 520D 2012

Bericht door avdakker » 06 aug 2015, 07:55

Het zit hem vooral in haarspeld bochten. Je snelheid gaat dan naar praktisch 0km/h om dan weer te versnellen. Dan kun je helaas niks in de toeren houden. Ik rijd dan sowieso al in de sportmode, maar schakelen met de flippers geeft mij dan de beste optie voor zover ik kon beamen. Volgend weekend zit ik weer in de Duitse bergen, dan kan ik er weer eens een poging op wagen :driving:
Hoe dan ook, dat is het enige moment dat ik me stoor aan het feit dat het geen 6 cilinder meer is. Voor de rest rijd de wagen echt fenomenaal.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM

Gebruikersavatar
avdakker
Berichten: 1537
Lid geworden op: 01 jul 2013, 13:55
Locatie: Best

Re: Anton, BMW F11 520D 2012

Bericht door avdakker » 10 aug 2015, 09:26

Goed, mede dankzij Ryan (Source) mijn dvd tijdens het rijden aan kunnen coderen. Mijn Start stop systeem had ik al succesvol uit kunnen zetten bij de start dus dat is ook al prima. Al met al nu dus weer een functie rijker.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM

Gebruikersavatar
Bart70
Berichten: 10824
Lid geworden op: 15 dec 2013, 12:36
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Anton, BMW F11 520D 2012

Bericht door Bart70 » 26 aug 2015, 11:42

Goed te lezen dat de wagen bevalt, al mis je wat ruimte, maar moet je maar op de koop toenemen denk ik ;)

De turbolag zit hem denk ik, zoals 330deetje aangeeft, in de tuning, dit soort dingen zijn vaak de verschillen tussen maatwerk en standaard chips, maar ik kan er naast zitten.

Als je het weet en je rijstijl er op aan kan passen, dan is het ook niet zo'n probleem, en ach, waar praten we over, keertje Italie, haarspeldbochten zijn hier wat zeldzamer ;)

Snel spuiten dat ding en weer een paar mooie fotootjes neer zetten hier :duim:

Gebruikersavatar
avdakker
Berichten: 1537
Lid geworden op: 01 jul 2013, 13:55
Locatie: Best

Re: Anton, BMW F11 520D 2012

Bericht door avdakker » 26 aug 2015, 11:46

De turbolag behoud je altijd zonder een biturbo. Met tuning kun je het gat verkleinen maar nooit oplossen.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM

Edgar1234

Re: Anton, BMW F11 520D 2012

Bericht door Edgar1234 » 26 aug 2015, 13:24

In mijn (getunede) E91 330d nooit last van gehad... Maar in de 520d F11 is het wel een minpunt helaas.. zeker in D..

330deetje
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 okt 2011, 22:54

Re: Anton, BMW F11 520D 2012

Bericht door 330deetje » 26 aug 2015, 17:09

Als je niet weet hoe het ook kan, kun je sneller tevreden zijn.

Gebruikersavatar
avdakker
Berichten: 1537
Lid geworden op: 01 jul 2013, 13:55
Locatie: Best

Re: Anton, BMW F11 520D 2012

Bericht door avdakker » 26 aug 2015, 21:45

Pak een willekeurige tuning op maat erbij en toon mij je diagram. Iedere wagen heeft een turbolag en dan bedoel ik de wagens met 1 turbo. Die zijn gemaakt om bij een bepaald toerental te presteren (daar is het schoepenrad op ontworpen). Turbolag is niets anders als datgene dat je mist aan vermogen tot aan dat toerental dat een turbo zijn ding kan doen. Als je dat ontkent weet je niets van turbo's af.
BMW is niet voor niets bezig net als andere fabrikanten met andere manieren om de turbo's aan te drijven op een andere manier om dat gat juist te voorkomen. Nu wordt dat nog opgevangen door een kleinere en grotere turbo samen te laten presteren. Men is al langer bezig met een elektrische turbo welke dan dus al elektrisch op gang gebracht wordt om dat gat op te vangen. Kwestie van 1 en 1 is 2.
Dacht je nu echt dat BMW anders wel al niet al zijn wagens met de perfecte turbo uit had gerust in eerdere jaren als dat mogelijk was? Daar droomt iedere fabrikant wel van.
Je kunt een wagen ook overtunen waardoor je dat gat enorm klein maakt. Ja dat kan maar dan wel met alle gevolgen van dien. De druk wordt dan dermate hoog waardoor alles binnen aanzienbare tijd weer aan gort is. En dat, dat noemen we geen tuners maar rad draaiers (frotters in goed Brabants).
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM

Gebruikersavatar
Degids
Berichten: 1016
Lid geworden op: 20 dec 2014, 10:50

Re: Anton, BMW F11 520D 2012

Bericht door Degids » 27 aug 2015, 11:03

Interessant leesvoer voor wat er al uitgevonden Is om turbolag te verkleinen bij grotere turbo's

Gebruikersavatar
avdakker
Berichten: 1537
Lid geworden op: 01 jul 2013, 13:55
Locatie: Best

Re: Anton, BMW F11 520D 2012

Bericht door avdakker » 27 aug 2015, 11:40

Mooi stukje techniek en blijkbaar al sinds 1990 toegepast op diesel motoren. Ik zie ze echter bij BMW nog niet toegepast worden als ik het zo zie. Een diagram zie ik er ook niet bij staan welke ik best wel eens zou willen zien.
Ik heb zelf nog het meeste gevoel bij de turbo welke elektrisch opgetoerd wordt.

http://www.autoblog.nl/nieuws/wat-is-ee ... urbo-68941

Lijkt mij bij de brandstof motoren (zolang we ze nog hebben) een erg mooie optie.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM

Gebruikersavatar
Degids
Berichten: 1016
Lid geworden op: 20 dec 2014, 10:50

Re: Anton, BMW F11 520D 2012

Bericht door Degids » 27 aug 2015, 13:48

Mooi om te zien dat die elektrische turbo's buiten de intercooler omgaat. Scheelt weer een hoop weerstand.

Gebruikersavatar
avdakker
Berichten: 1537
Lid geworden op: 01 jul 2013, 13:55
Locatie: Best

Re: Anton, BMW F11 520D 2012

Bericht door avdakker » 27 aug 2015, 13:49

Jup, en geen vervuiling meer van de turbo omdat de uitlaatgassen niet meer over de turbo gaan. Dat zal ook wel helpen. :duimen:
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM

Gebruikersavatar
Bart70
Berichten: 10824
Lid geworden op: 15 dec 2013, 12:36
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Anton, BMW F11 520D 2012

Bericht door Bart70 » 27 aug 2015, 14:28

Idd mooi stukje techniek

Gebruikersavatar
avdakker
Berichten: 1537
Lid geworden op: 01 jul 2013, 13:55
Locatie: Best

Re: Anton, BMW F11 520D 2012

Bericht door avdakker » 08 sep 2015, 15:26

Pfffff, je kent het wel. Duif vliegt over de weg heen dus ik rem al wat af maar helaas. Pof.... tegen mijn koplamp aan en die is nu dus gescheurd.
Nu kan ik 1 koplamp kopen (altijd leuk met xenon lampen) maar nu zie ik in belgie een 2e hands advertentie van 2 lampen met bocht verlichting. Das mooi denk ik dan, dat heb ik nog niet.
Module zoeken en programmeren die hap, of toch niet? Iemand een idee of dit eenvoudig te realiseren is?
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM

Gebruikersavatar
Bart70
Berichten: 10824
Lid geworden op: 15 dec 2013, 12:36
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Anton, BMW F11 520D 2012

Bericht door Bart70 » 08 sep 2015, 15:34

Dat zou wel mooi zijn ! Lijkt me alleen kwestie van module, kabels trekken en coderen. Ryan ?

Geen verzekeringswerk overigens ?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Showroom”