Haralds E39 520i Touring

Show je BMW E39. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Patrickk

Re: Haralds E39 520i Touring

Bericht door Patrickk » 30 jan 2015, 09:43

Hoi, nette wagen.

Als ik me niet vergis heeft CRV in Veenendaal ook de originele ZF bakolie op de plank staan.
Pakkingen zal hij ook hebben liggen.
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33

Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!

THeM

Bericht door THeM » 07 apr 2015, 19:20

Hi all, lange tijd geleden dat ik iets heb gedaan, maar het mooie weer is weer begonnen en begint natuurlijk te kriebelen :-).
Heb van het Weekend een orgineel setje Xenon geplaatst, moet zeggen dat dat toch echt een verbetering is met betrekking zicht in het donker 8)
Hieronder een overzichtje van voor en na.

Gewoon halogeen
Afbeelding

1e lamp vervangen
Afbeelding

Beide vervangen
Afbeelding

Verlichting voor en na :duimen:
Afbeelding

Afbeelding

Einresultaat mag er zijn, heerlijk gewoon voor de oogjes en ziet er mooi uit al zeg ik hetzelf ;)

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 07 apr 2015, 21:13

Stukken beter en netjes dat je voor origineel gegaan bent :duimen:

Hele verbetering van de wagen vind ik persoonlijk.

THeM

Bericht door THeM » 08 apr 2015, 14:59

Bedankt Bart, dat vind ik zelf ook.
Moet nu alleen nog even kijken hoe ik de angel eyes in de kleur kan krijgen, deze zijn nu gelig en wil deze eigenlijk ook in het wit hebben.
Iemand ervaring met plaatsen van led lampen hierin? of is dat dan niet zo verlicht als nu.
Heb geen zin om de hele lamp uit elkaar te halen en daar nieuwe in te zetten mocht dat de enige oplossing zijn :-)

THeM

Bericht door THeM » 09 mei 2015, 15:12

Hi all, vandaag weer even tijd gevonden voor het vervangen van de remblokken en de sensoren.
Was me een doorn in het ook elke dag de melding krijgen van "Check breaking linings", maar nu is alles weer lekker zonder storingen.
Alles bestelt bij kfz24teile, best spul en nog goedkoop ook vergeleken met NL.

Afbeelding
Nieuwe sensoren

Afbeelding
Nieuwe op zijn plek

Afbeelding
Oude en gebroken

FF een reset uitgevoerd en jawel meldingen weg, voor degene die een reset willen doen dit is vrij eenvoudig.
Een minuut op stand 2 zetten, dan zal er een test worden uitgevoerd, dan weer terug naar 0 en weer naar stand 2.
Hierna zouden de meldingen weg moeten zijn.

Binnenkort de carterventilatie doen, olie verbruik is nu toch wel aardig aan de hoge kant 1 op 2500 zit ik nu.
Had al wel gelezen dat de m54 wel vaker een druppel lust maar voor me eigen gevoel doe ik het toch maar preventief.

THeM

Bericht door THeM » 05 sep 2015, 08:38

Hi all, lang niets laten horen omdat alles lekker ging met onze BMW.
Maar nu stapte ik van de week in de auto en zag een plas water achter de bijrijdersstoel, nooit eerder gehad maar heeft ook erg gegoten de laatste tijd.
Nu ben ik al op onderzoek gegaan en heb gecontateerd dat het het dakraam is wat lekt, niet het raam zelf maar de aansluiting van de slangen.
Dit wl ik dus gaan bekijken wat hier aan de hand is maar geen idee hoe ik de bekleding moet verwijderen zonder iets kapot te maken.
De a-stijl zit al een airbag maar kan er onder kijken maar niet meer dan dat.
Weet iemand toevallig een DIY van dit of heeft het al eens gedaan, want wil toch op korte termijn van het zwembad af.

Alvast bedankt.

Jos535i

Bericht door Jos535i » 05 sep 2015, 13:18

Harald,

Ik kan het niet zo goed zien op de foto, heb je een schuifdak? Zo ja dan kan het best zo zijn dat het afvoerkanaaltje van de afwatering in jouw schuifdak verstopt zit. Het water loopt dan via de a stijl naar binnen langs de airbag. Links aan de bestuurderszijde is het afvoergaatje iets groter dan rechts voor. Voor de duidelijkheid je hebt dus links en rechts een kanaaltje wanneer je het dak open schuift. Het is wel een beetje zoekwerk om ze te vinden maar ze zitten helemaal voorin links en rechts van de rails.Ik heb precies hetzelfde probleem gehad tijdens de laatste winter. Met een stuk waslijn heb ik beide kanaaltjes doorgestoken ( je kunt de lijn met een beetje vogelen zeker een meter doordrukken) en het probleem was over. Sindsdien let ik er wat vaker op.
Succes,

Jos

THeM

Bericht door THeM » 10 sep 2015, 18:50

Hoi Jos, bedankt voor je toelichting had de gaatjes inmiddels al gevonden en ook door geprikt.
Na het doorprikken was het water ook gelijk weg, stond in de bak onder het raam nog aardg vol.

Maar weet je toevallig hoe de aansluiting zelf te controleren, dus het buisje op de bak.
Wil namelijk even kijken of dit nog goed zit en aanpassen mocht het niet zo zijn.
Maar weet niet precies hoe de dak bekleding te verwijderen/losmaken zodat ik even kan kijken.
De a stijl zelf krijg ik wel los.

Gr Harald
Laatst gewijzigd door Bart70 op 10 sep 2015, 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking

Vliet

Bericht door Vliet » 11 sep 2015, 11:00

Ik zou ook even kijken naar de vochtschermen in de deur. Is vrij makkelijk te testen: deur open, emmer met water langs het raam gieten (aan de buitenkant :! ) en dan aan de binnenkant kijken hoe het water wegloopt. :duim:

Jos535i

Bericht door Jos535i » 13 sep 2015, 23:16

THeM schreef:Hoi Jos, bedankt voor je toelichting had de gaatjes inmiddels al gevonden en ook door geprikt.
Na het doorprikken was het water ook gelijk weg, stond in de bak onder het raam nog aardg vol.

Maar weet je toevallig hoe de aansluiting zelf te controleren, dus het buisje op de bak.
Wil namelijk even kijken of dit nog goed zit en aanpassen mocht het niet zo zijn.
Maar weet niet precies hoe de dak bekleding te verwijderen/losmaken zodat ik even kan kijken.
De a stijl zelf krijg ik wel los.

Gr Harald
Harald,

Sorry dat ik hierop wat later reageer. Er zijn enkele filmpjes te bekijken op youtube waarbij je kunt zien hoe je het materiaal verwijderd om bij de aansluiting te komen (youtube lekkage schuifdak e39/e46). Volgens mij komt het echter maar heel weinig voor dat de aansluiting los zit, over het algemeen gebeurt dit wanneer er bij schade o.i.d ter plekke aan gewerkt is. Wat je kunt doen wanneer je twijfelt of de aansluiting nog correct is een heel eenvoudige maar zeker doeltreffende manier als volgt. Doe de schuifdak open en giet ter hoogte van de afvoergaatjes met een glas wat water. Als alles goed aangesloten zit is zal uit de wielkassen het water eruit komen.

Veel succes :driving:

Groet, Jos

THeM

Bericht door THeM » 23 sep 2015, 19:05

Hoi Jos, geen probleem hoor.

Heb inmiddels de lekkage aan de voorzijde opgelost, hier loopt het water netjes weg nu.
Even met een waslijn een eind naar beneden geport en was gelijk weg het water.
Maar heb volgens mij ook de achterdeur lekkage, dus die gaat nu uit elkaar.
Heb namelijk nu alleen achter met een flinke bui water staan in het gaatje waar je de matjes in vast zet.
Wordt dus vervolgd.

@Vliet, bedankt voor de tip.
Zal dit aankomend weekend gelijk testen, maar denk dat het euvel daar zit.
Zal ook gelijk dan de afwateringsgaten controleren/doorprikken mocht dit nodig zijn.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Showroom”