Garp - 2004 - E61- 545i

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
Garp
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 sep 2015, 18:09
Locatie: Haarlem

Garp - 2004 - E61- 545i

Bericht door Garp » 04 sep 2015, 22:43

Afbeelding
Afbeelding

Even voorstellen:
Al een aantal jaar ben ik een lezer, die hier dankbaar allerlei info vandaan heeft gehaald. Maar ik begon op een punt te komen dat ik toch wel wat gerichter zaken wil weten en wellicht bijdragen. Dus vandaar toch een account aangemaakt, om zo wat actiever te worden. En dus hiermee meteen het diepe in.

Mijn naam is Yuri, kom uit Haarlem en rij in m'n tweede BMW. Op de foto hierboven zie je oud&nieuw. Namelijk mijn oude E39 540i (1998 gebouwd en 1999 pas op kenteken), die helaas motorisch overleden is, en m'n nieuwe E61 545i uit midden 2004. Heb 'm sinds een paar maanden en ben erg tevreden. Eigenlijk wilde ik een 760 kopen, maar de E39 overleed te vroeg. Daarom was m'n budget wat beperkt en kon ik alleen hele dubieuze v12's vinden, dus uiteindelijk met veel plezier deze vijf gevonden.

Wat ik mooi vind als ik de E61 vergelijk met de E39? De V8 is beter hoorbaar, maar niet overdreven aanwezig. De sportstoelen van de E39 zijn echt geweldig, maar de comfort stoelen van de E61 van een nog hoger niveau. Meer power dan de E39 (was er trouwens eentje zonder VANOS, niet dat dat heel veel uitmaakt).

Ja er zijn ook mindere puntjes. Het M stuur van mn vorige vind ik nog steeds prachtig, en mooier dan het stuur waar ik nu naar kijk. En waarom zit er in de E61 een tankje van amper 60 liter?!?!?

Mijn huidige wagen heeft aardig wat goodies. Sommige geweldig, andere kan ik prima zonder mee. Zoals bijvoorbeeld het panoramadak, dat hoort in Renault Scenics imho. HUD vond ik een gimmick, maar ik ben daar van terug gekomen. Top!

Aan de E61 heb ik niet heel veel gedaan. Wel een paar plannetjes, maar met jonge kids kom ik toch aan weinig toe. Wel gedaan:
De styling 124 velgen vervangen door......... Styling 124's (maar dan wel met 9j's achter), op de 8j set komen de winter rollers.
BMW logo's vervangen en knipperlichten ook.
Aantal parkeerdeukjes weg laten werken.
Pano dak afwatering laten checken.
Alle vloeistoffen vervangen.

Wat er nog gaat gebeuren:
Koplampen polijsten.
Wil wat zaken geprogrammeerd hebben, voornamelijk olie temperatuur wil ik weten.
Steenslag wegwerken en nog een deukje in rechter achterscherm weg laten halen.
Achter spoorverbreders monteren, ze zijn al besteld. Want die banden staan veuls te ver naar binnen (8j is ET20, 9j is ET32, dus veel van het extra rubber zit onder de auto)
Rubbers voorste draagarmen zijn versleten en daar laat ik Powerflex units voor terugdrukken. Ik wil dat gewoon een keer voelen.
Afdichtrubber pano dak vervangen, want lawaaaaaai.
Nieuwe Xenon lampen, want verschil in felheid. En alhoewel ik aardig van de OEM ben, ga ik voor wittere.
Angeleyes moeten ook witter. Zoek nog naar goede LED lampen daarvoor. Heb in Canada Weisslicht lampen gezien (live), erg mooi wit, goede reviews, maar best prijzig. Dus als iemand een alternatief met grote lichtopbrengst weet....
Ik twijfel enorm of ik er een Supersprint einddemper op ga zetten. Drone trek ik absoluut niet, maar V8's mogen ook gehoord worden, ze blijven af fabriek stiller dan de i6'sen.
Een batterij voor de standkachel AB trachten de vinden voor veel minder dan BMW er voor wil hebben.
Pano dak afwatering checken, pano dak afwatering checken, pano dak afwatering checken etc :P


En...... De CCC laat het bij warm weer afweten :nee: . Non stop reboots. Dat is het projectje van deze maand. En neen, er gaat zeker geen CIC in komen. Ik kick daar gewoon niet op. Überhaupt niet op LCI upgrades. Al ik dat per se had gewild, had ik wel een LCI model gezocht.


Hier nog een lijstje van zaken aan boord, de onzin zaken heb ik gedelete:

217 ACTIVE STEERING

229 DYNAMIC DRIVE

255 SPORTS LEATHER STEERING WHEEL

261 SIDE AIRBAG FOR REAR PASSENGERS

302 ALARM SYSTEM

319 INTEGRATED UNIVERSAL REMOTE CONTROL

320 MODEL DESIGNATION, DELETION

386 ROOF RAIL

402 PANORAMA GLASS ROOF

417 ROLLER SUNBLIND, REAR SIDE WINDOWS

423 FLOOR MATS, VELOUR

430 INT/EXT RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE

431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D

438 WOOD TRIM

442 CUPHOLDER

456 COMFORT SEATS, ELECTRIC. ADJUSTABLE

494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER

496 SEAT HEATING FOR REAR SEATS

502 HEADLIGHT WASHER SYSTEM

508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC)

522 XENON LIGHT

524 ADAPTIVE HEADLIGHTS

536 AUXILIARY HEATING

541 ACTIVE CRUISE CONTROL

609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL

610 HEAD UP DISPLAY

620 VOICE INPUT SYSTEM

638 CAR TELEPHONE PROFESSIONAL

672 CD CHANGER BMW FOR 6 CDS

677 HIFI SYSTEM PROFESSIONAL

8SP COP CONTROL

801 GERMANY VERSION

818 MAIN BATTERY SWITCH

999 ORDER CONTROL FIRST DEALER CARS

De eerste eigenaar heeft aan 999 te zien een goodie demo van de dealer gekocht. En blijkbaar heeft de tweede eigenaar er weer 545i achterop geplakt.

Gebruikersavatar
Bart70
Berichten: 10824
Lid geworden op: 15 dec 2013, 12:36
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Garp - 2004 - E61- 545i

Bericht door Bart70 » 05 sep 2015, 08:50

Welkom hier ! Mooi vorsteltopic !

Heel erg dik een E61 545i :duim:

Wat betreft de spacers, waarom niet een mooie breedset ?

Olietemperatuur kun je niet laten programmeren voor zover bekend bij mij.

Rubber panodak gaat een wereld van verschil opleveren

CIC en LCI, tsja, smaken verschillen, ik heb de lCI lichten omdat ze zoveel mooier zijn, en het geld voor een LCI is er simpelweg niet, de CIC is zoveel mooier en uitgebreider dan de MASK (pijltjesnavi) die er bij mij in zat, dat hoort gewoon niet in zo'n wagen vind ik. Maar ieder zo zijn ding.

Je hebt een mooie volle uitvoering en een lekkere 8 cilinder er in lijkt me geweldig.

Mocht je vragen hebben over het forum, en/of hulp hierbij nodig hebben, stuur dan even een pm naar een van de moderators, we zullen je dan zo spoedig mogelijk proberen te helpen.

Verder wens ik je natuurlijk vele veilige en probleemloze kilometers en uiteraard ook welkom op de 5 serie meeting mocht je dat leuk vinden :duim:

Gebruikersavatar
mieske90
BimmerPortal Team
Berichten: 5559
Lid geworden op: 04 okt 2013, 20:20
Locatie: Noord-Brabant

Re: Garp - 2004 - E61- 545i

Bericht door mieske90 » 05 sep 2015, 17:25

Welkom Yuri,

complimenten voor je voorsteltopic, lekker uitgebreid daar houden we van (maar dat mist je misschien al wel) :duimen:

je E61 ziet er heel netjes uit, hier ga je nog vele leuke kilometers mee beleven :duim:
jammer dat je vorige E39 te vroeg is overleden anders had je een hele dikke wagen erbij gehad.

vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je E61 een keer op één van onze meetings/events.
dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events :driving:



volgende evenement: 1 november winterwielen meet & greet
Afbeelding
Volgende evenement:


Gebruikersavatar
RSRay
Berichten: 195
Lid geworden op: 20 okt 2008, 17:54

Re: Garp - 2004 - E61- 545i

Bericht door RSRay » 13 sep 2015, 15:44

Mooie Touring !
Zwak puntje van de V8 uit de e60/61 reeks is de toevoer van koelvloeistof.
Die wil nog wel eens gaan lekken, met vaak een hele dure reparatie als gevolg.

Veel fijne kilometers !

Garp
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 sep 2015, 18:09
Locatie: Haarlem

Re: Garp - 2004 - E61- 545i

Bericht door Garp » 24 sep 2015, 13:54

Olietemp, tsja, dat blijkt dus inderdaad niet te kunnen. Ik had gedacht dat dat net zoals op een E39 te voorschijn te toveren zou zijn. Dank voor de info Bart70!

Ondertussen zijn de draagarmrubbers vervangen. Ik wilde graag Powerflex, maar daarvan was de levertijd nogal lang. Dus uiteindelijk OEM rubbers en dat is een wereld van verschil tijdens het rijden. Dus toch wel tevreden.

Het batterijtje voor de standkachel AB is ook geregeld. Ik had geprobeerd uit te zoeken wat voor batterij er in moest op internet. Maar dat viel tegen en ik kon het niet met zekerheid vaststellen (en er zat geen lege oude batterij meer in en handleiding auto heeft die info ook niet). Aangezien ik nog even voor onderdelen voor mijn vaders BMW bij de dealer langs moest, toch even gevraagd. Moest 28 euro kosten... Gelukkig mocht ik de batterij even 'vasthouden', en zo wist ik meteen dat ik een 6V Varta V28PXL moest bestellen. ;) Uiteindelijk dus op internet besteld en binnen een dag thuisbezorgd. Kosten, 6,50e :) Maar het allerbelangrijkste: de standkachel werkt en de afstandbediening ook!

RSRay, wat betreft die koelvloeistof lekkage problemen van die V8 blokken, ik weet waar je aan refereert (coulant transfer pipe). Gelukkig zijn daar nu oplossingen voor die geen 50 tot 60 uur arbeid vergen. Daarnaast heeft mijn auto ooit (onder garantie) een nieuw N62 blok er in gekregen. Dus de motor is veel jonger dan de auto.

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”