Bericht
door AdE39 » 15 sep 2015, 09:01
Goedemorgen beste Arnold,
Het ombouwen naar Xenon, dat is niet zo erg moeilijk.
lampen omwisselen, en er voor zorgen dat de aansluitingen goed waterdicht zijn.
Voor bepaalde BMW's heb je een ombouw kitje nodig voor de xenon lampen te kunnen monteren.
Verder adviseer ik u, om geschikte xenon lampen aan te schaffen ( Canbus ), die geen storingen teweeg brengen.
Kijkt u eens op de site van Lince.nl
Kijk dan vooral bij de BMW gerelateerde accessoires.
Voor eventuele vragen kunt u daar ook terecht.
Ombouw setjes kunt u daar ook verkrijgen, indien u deze nodig zou hebben.
Het ligt er aan, welk bouwjaar uw BMW heeft.
Ook zou ik heel goed de lampen glazen bekijken!
Het komt namelijk nog al eens voor, dat de koplamp glazen de oorzaak zijn.
De blanke lak van de glazen verkleurt vaak na een aantal jaren, dat vergeelt en vormt een belemmering voor een goed licht beeld op het wegdek.
Ik heb onlangs dus ook dit probleem gehad met mijn E39, en heb de vergeelde koplampglazen gepolijst.
De vergeelde blanke lak laag heb ik dus verwijderd, en de glazen geschuurd en gepolijst, en weer geseald.
De koplamp glazen zijn nu weer als nieuw, en er is ruim voldoende licht voor de auto op het wegdek.
Let er wel goed op, dat de vergeelde koplamp glazen ook de xenon zal hinderen, om een goed lichtbeeld voor de auto op het wegdek te projecteren.
En, wanneer de koplamp glazen te vergeeld zijn, dat de APK keuring dan ook wel eens een probleem kan gaan vormen.
Ik hoop dat ik u een beetje op weg heb kunnen helpen.
Heeft u nog meer vragen, u kunt deze gerust plaatsen, we zullen u zo goed als mogelijk proberen te helpen.
Succes.
Met vriendelijke groet.
Ad