Mijn BMW loopt soms niet stationair

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
didge

Mijn BMW loopt soms niet stationair

Bericht door didge » 05 okt 2015, 14:25

Hallo forumleden, kunnen jullie mijn probleem helpen oplossen?
Enige weken geleden was de distributieketting aan vervanging toe. Deze is vernieuwd, samen met spanners ed. Na deze reparatie bij het starten loopt de motor ongeveer 10 sec ruim 1000 toeren stationair op een rustige manier. Dan valt het terug in toeren en schommelt wat. Zonder gas te geven, dan herstelt de motor zich vanzelf on stabiliseert op ongeveer 700 toeren. Hij loopt mooi rond. Ook als ik dan ga rijden is er niets aan de hand, de motor pakt mooi op. Dit is zowel bij koude als warme motor. Maar als ik de motor zou uitzetten na enige km's gereden te hebben en start hem weer dan 10 sec valt de motor terug in toeren, maar slaat ook af. Als ik dan start merk ik dat het gaspedaal niet reageert. Ik moet dan weer starten en meteen gasgeven en op toeren houden. Ga ik meteen wegrijden, dan blijft de motor ok. Nogmaals: dit gebeurt zowel bij koude als warme motor en alleen als ik net gestart heb. Als ik bijvoorbeeld moet stoppen bij stoplichten is er geen probleem te bekennen. Uitlezen geeft geen storing, dus de dealer weet ook niks. Enige suggesties? Hoor graag van jullie.
Gr. André

Afbeelding

maddox

Re: Mijn BMW loopt soms niet stationair

Bericht door maddox » 05 okt 2015, 15:44

Beste Andre,

Dit probleem is nog nooit eerder voorgevallen en echt begonnen nadat de distributieketting is vervangen?

En is echt alleen de distributieketting vervangen met spanners ed. Of ook nog andere onderdelen?

mike

didge

Re: Mijn BMW loopt soms niet stationair

Bericht door didge » 05 okt 2015, 17:02

Beste Mike,

langzaamaan is het slechter lopen begonnen, wat uiteindelijk geleidt heeft tot het vervangen van de ketting. Problemen waren het slecht optrekken, doordat er vermogensverlies was. Ketting en spanners zijn vervangen. Thats it!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”