airco naar climatecontrol
airco naar climatecontrol
Hallo Allemaal,
Ik ben Mike. Na een tijdje e46 en e91 te hebben gereden werd het tijd voor een mooie 1 serie. Op het gedeelte 1 serie ben ik dan ook nieuw
Ik heb een mooie 118 I automaat (2008) uit Duitsland geïmporteerd. Leuke auto met een leuke kilometerstand van 66.000 km.
Er zit genoeg op, alleen mis in de climatecontrol. Hij is voorzien van een airco welke ik graag zou willen vervangen naar een climatecontrol. Plug en play dacht ik zo.. maar helaas was dat niet zo.. hij werkt wel maar weet niet zo goed wat die nou precies allemaal wel en niet wil. Is dit een kwestie van inleren bij de dealer? Ben benieuwd of er iemand is die dit ook gedaan heeft.
Excuses als hier eerder een onderwerp over geweest is, ik kon deze niet terugvinden.
Ik ben Mike. Na een tijdje e46 en e91 te hebben gereden werd het tijd voor een mooie 1 serie. Op het gedeelte 1 serie ben ik dan ook nieuw
Ik heb een mooie 118 I automaat (2008) uit Duitsland geïmporteerd. Leuke auto met een leuke kilometerstand van 66.000 km.
Er zit genoeg op, alleen mis in de climatecontrol. Hij is voorzien van een airco welke ik graag zou willen vervangen naar een climatecontrol. Plug en play dacht ik zo.. maar helaas was dat niet zo.. hij werkt wel maar weet niet zo goed wat die nou precies allemaal wel en niet wil. Is dit een kwestie van inleren bij de dealer? Ben benieuwd of er iemand is die dit ook gedaan heeft.
Excuses als hier eerder een onderwerp over geweest is, ik kon deze niet terugvinden.
Re: airco naar climatecontrol
bij de e46 was er de klepbediening op het kachelhuis anders, hiervoor kon je een ombouwset kopen en moest je dash er voor uit.
Als je het systeem goed wilt laten werken dan komt er wel meer bij kijken.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Dat er meer bij komt kijken is mij inmiddels wel duidelijk. Maar kan je mij vetellen wat er meer bij komt kijken ? De klepbediening is bij de handbediende airco ook elektrisch dus dat lijkt me geen probleem te zijn.
Jewel, of je hebt 1 electro motor met een plastic geleider voor de 3 kleppen met een handbediende airco en de cc unit heeft er 3 of 4 voor elke klep 1 afhankelijk voor links en rechts apart gestuurde temeratuur
Fijn/jammer om te lezen. Had een clima gekregen van iemand.
waarvoor wat is je overweging om DAT te willen? (naar climacontrol )
Luxe, toch super om gewoon je temp. te kunnen instellen
Hier ook een BMW 1 bezitter met airco zonder climatecontrol.
Kan iemand mij vertellen wat er precies allemaal nodig is om climatecontrol goed te laten functioneren ?
Een climatecontrol-paneel is inmiddels aanwezig maar na dit geïnstalleerd te hebben functioneert de airco niet en de gerichte functies werken niet (op voeten e.d.). Ik begrijp dat dat dus aan de motoren in de ventilatie ligt ?
Moet er dan een kachelhuis voor climatecontrol ingebouwd worden (heb ik iets over gelezen)? Waarvoor het hele dashboard er volgens mij uit moet.
Maar moet er ook nog iets aangepast worden aan de kabelboom ?
En moet het nieuwe kachelhuis vervolgens opnieuw gecodeerd worden ?
Ik hoop dat iemand de antwoorden heeft, dan kunnen wij kijken of we het voor elkaar krijgen en er een DIY uitleg van maken voor op dit forum.
Alvast bedankt allemaal !
Kan iemand mij vertellen wat er precies allemaal nodig is om climatecontrol goed te laten functioneren ?
Een climatecontrol-paneel is inmiddels aanwezig maar na dit geïnstalleerd te hebben functioneert de airco niet en de gerichte functies werken niet (op voeten e.d.). Ik begrijp dat dat dus aan de motoren in de ventilatie ligt ?
Moet er dan een kachelhuis voor climatecontrol ingebouwd worden (heb ik iets over gelezen)? Waarvoor het hele dashboard er volgens mij uit moet.
Maar moet er ook nog iets aangepast worden aan de kabelboom ?
En moet het nieuwe kachelhuis vervolgens opnieuw gecodeerd worden ?
Ik hoop dat iemand de antwoorden heeft, dan kunnen wij kijken of we het voor elkaar krijgen en er een DIY uitleg van maken voor op dit forum.
Alvast bedankt allemaal !