X5 M50D F15 onbetrouwbare techniek
X5 M50D F15 onbetrouwbare techniek
Sinds ruim een jaar in het bezit van een X5 M50D F15
Tot op heden de meest rampzalige auto die ik heb gehad, geen of gedeeltelijk werkend connected drive, problemen met stuurinrichting, motor laat zich niet uitzetten etc. etc.
Een importeur die niets van zich laat horen, een drama
Tot op heden de meest rampzalige auto die ik heb gehad, geen of gedeeltelijk werkend connected drive, problemen met stuurinrichting, motor laat zich niet uitzetten etc. etc.
Een importeur die niets van zich laat horen, een drama
- jwbakkenes
Re: Onbetrouwbare techniek
Welkom op het forum
Heb je hem bij de importeur gekocht dan?
Heb je geen garantie?
Iets meer info is wel makkelijk voor ons om zinnig te kunnen reageren.
Heb je hem bij de importeur gekocht dan?
Heb je geen garantie?
Iets meer info is wel makkelijk voor ons om zinnig te kunnen reageren.
Laatst gewijzigd door Bart70 op 21 nov 2015, 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking
Beste Forumleden, natuurlijk heb ik deze auto niet bij de importeur gekocht maar je mag verwachten dat deze er zich mee gaat bemoeien als de dealer er m.b.t. de elektronicaproblemen niet meer uitkomt, er is wel met enige regelmaat een update uitgevoerd vanuit Duitsland maar zonder tastbaar resultaat
Heb vrijdag bericht gehad dat de importeur zich er inderdaad mee gaat bemoeien, de auto gaat naar de dealer en BMW Nederland stelt een vervangende X5 ter beschikking tot de auto gerepareerd is
Nog even een beknopte opsomming van de problemen
Ramen spontaan open met als gevolg een door regen beschadigd deurpaneel, 2 maanden wachten op nieuw paneel
Spiegel is niet meer in te klappen, motor uitzetknop soms 5x indrukken om deze uit te zetten
Achterramen zijn spontaan opengegaan, geen schade
Kofferklep sluit niet meer electronisch
Wederom gaat motor niet uit, knop vernieuwd
Memory stoelen werkt niet meer, deurpaneel kraakt, bonk bij vooras (bekend problem bij BMW)wiellagers vernieuwd, probleem blijft bestaan, weer een ander onderdeel vernieuwd auto 3 dagen naar garage, nog steeds onbestemde geluiden waarvan BMW dealer zegt ze te gaan oplossen(nieuw stuurhuis)
Tussen de bedrijven door heeft connected drive (unique selling point van BMW)nog geen minuut naar behoren gewerkt
Radio valt spontaan weg, strt/sopt werkt niet meer, aan-uitzetten lost problem op,
Ben echt verbijsterd over de kwaliteit van deze auto maar verder wacht ik de komende reparatie met spanning af,
Heb vrijdag bericht gehad dat de importeur zich er inderdaad mee gaat bemoeien, de auto gaat naar de dealer en BMW Nederland stelt een vervangende X5 ter beschikking tot de auto gerepareerd is
Nog even een beknopte opsomming van de problemen
Ramen spontaan open met als gevolg een door regen beschadigd deurpaneel, 2 maanden wachten op nieuw paneel
Spiegel is niet meer in te klappen, motor uitzetknop soms 5x indrukken om deze uit te zetten
Achterramen zijn spontaan opengegaan, geen schade
Kofferklep sluit niet meer electronisch
Wederom gaat motor niet uit, knop vernieuwd
Memory stoelen werkt niet meer, deurpaneel kraakt, bonk bij vooras (bekend problem bij BMW)wiellagers vernieuwd, probleem blijft bestaan, weer een ander onderdeel vernieuwd auto 3 dagen naar garage, nog steeds onbestemde geluiden waarvan BMW dealer zegt ze te gaan oplossen(nieuw stuurhuis)
Tussen de bedrijven door heeft connected drive (unique selling point van BMW)nog geen minuut naar behoren gewerkt
Radio valt spontaan weg, strt/sopt werkt niet meer, aan-uitzetten lost problem op,
Ben echt verbijsterd over de kwaliteit van deze auto maar verder wacht ik de komende reparatie met spanning af,
Laatst gewijzigd door Willem51 op 21 nov 2015, 23:26, 3 keer totaal gewijzigd.
@izzy
Hoezo onzin ?
Hoezo onzin ?
- jwbakkenes
Heel vervelend al deze problemen. Ben wel benieuwd of het een door de dealer geleverde wagen is of niet. Heeft de auto een schade verleden want elektrische problemen worden nog wel eens veroorzaakt door waterschades. Hij is van 2015 dus dat lijkt mij sterk, maar, je weet maar nooit.
Ik zag dat je je al voorgesteld had.
Ik zag dat je je al voorgesteld had.
Beste jwbakkenes
Het betreft een nieuw gekochte auto bij een officiele BMW dealer in Nederland, de problemen met spontaan opengaande ramen en de connecteddrive problemen zijn bekend in de zin dat meer X5 F15 eigenaren hiermee geconfronteerd zijn en hier nog niet van verlost zijn
Dank voor het meedenken
Het betreft een nieuw gekochte auto bij een officiele BMW dealer in Nederland, de problemen met spontaan opengaande ramen en de connecteddrive problemen zijn bekend in de zin dat meer X5 F15 eigenaren hiermee geconfronteerd zijn en hier nog niet van verlost zijn
Dank voor het meedenken
Beste willem,
Misschien snap je de eerste reacties, als je weet dat wij het een beetje raar vinden, dat iemand zonder zich voor te stellen, gelijk even zijn gal komt spuwen over Bmw
Ondanks dat hoop ik toch dat alles netjes opgelost gaat worden voor je!
Misschien snap je de eerste reacties, als je weet dat wij het een beetje raar vinden, dat iemand zonder zich voor te stellen, gelijk even zijn gal komt spuwen over Bmw
Ondanks dat hoop ik toch dat alles netjes opgelost gaat worden voor je!
E46 320D sedan
E36 328I cabrio
Doet me denken aan een BMW die ik ooit nieuw heb gekocht (E46 Coupe 325Ci in 2002). Die stond gemiddeld 1x per maand in de garage. Stond zelfs de volgende dag nadat ik 'm nieuw had opgehaald al weer in de garage met problemen! Aan de importeur had ik destijds niets en hield zich volledig afzijdig ondanks aangetekend schrijven om voor een definitieve oplossing te zorgen, dus schijnbaar hebben ze wat dat aan gaat hun beleid aangepast. Ik heb 'm uiteindelijk zo'n 4 jaar gehad en nooit volledig zonder problemen geweest. Hopelijk wordt dit voor jou geen gebed zonder einde. Succes.
- jwbakkenes
Hoi bijna naamgenoot,
Zijn er wereldwijd met dit type BMW vergelijkbare problemen al gemeld? Je hoort vaak dat "nieuwe modellen" zo snel moeten komen dat ze de nieuwe kopers als zogenaamde test piloten zien, absurd natuurlijk. maar het verkoop plaatje is belangrijker, ondanks de prijs van deze auto.
Succes en houd ons zeker op de hoogte, denk je ook nog om nog wat mooie plaatjes van de X5 te plaatsen, vind het wel een top auto!
Zijn er wereldwijd met dit type BMW vergelijkbare problemen al gemeld? Je hoort vaak dat "nieuwe modellen" zo snel moeten komen dat ze de nieuwe kopers als zogenaamde test piloten zien, absurd natuurlijk. maar het verkoop plaatje is belangrijker, ondanks de prijs van deze auto.
Succes en houd ons zeker op de hoogte, denk je ook nog om nog wat mooie plaatjes van de X5 te plaatsen, vind het wel een top auto!
Beste jwbakkes
Het is inderdaad een topauto en ik wil dat de problemen zsm worden opgelost, ik zal trachten dit weekend wat foto's te plaatsen van de BMW en de 911's
Trouwens op Engelstalige fora kom je de software problemen ook tegen
Nogmaals dank voor je belangstelling
Groet Willem Daniël
Het is inderdaad een topauto en ik wil dat de problemen zsm worden opgelost, ik zal trachten dit weekend wat foto's te plaatsen van de BMW en de 911's
Trouwens op Engelstalige fora kom je de software problemen ook tegen
Nogmaals dank voor je belangstelling
Groet Willem Daniël
Heel vervelend en verbazend dit zeg.
Ik had al wel veel gehoord over verschillende problemen met de X5, voornamelijk motorisch, dit ben ik nog niet tegengekomen en is wel een extreem geval hoop ik.
Hopelijk gaat het allemaal netjes opgelost worden, ik vrees echter dat dit een probleemwagen blijft, tenzij ze echt heel veel gaan vervangen.
Ik heb dit een keer bij een Mercedes van mijn vader gezien, ( sorry voor het vloeken ), vanaf dag 1 continue problemen, werd elke keer wel opgelost maar de ellende die je er van hebt wordt je niet vrolijk van, elke keer weer terug naar de garage.
Ik hoop dat het met jouw X5 anders gaat verlopen !
p.s. ik heb dit topic naar Techniek verplaatst, dit is geen DIY
Ik had al wel veel gehoord over verschillende problemen met de X5, voornamelijk motorisch, dit ben ik nog niet tegengekomen en is wel een extreem geval hoop ik.
Hopelijk gaat het allemaal netjes opgelost worden, ik vrees echter dat dit een probleemwagen blijft, tenzij ze echt heel veel gaan vervangen.
Ik heb dit een keer bij een Mercedes van mijn vader gezien, ( sorry voor het vloeken ), vanaf dag 1 continue problemen, werd elke keer wel opgelost maar de ellende die je er van hebt wordt je niet vrolijk van, elke keer weer terug naar de garage.
Ik hoop dat het met jouw X5 anders gaat verlopen !
p.s. ik heb dit topic naar Techniek verplaatst, dit is geen DIY
Beste Bart70
Het liefst blijf ik deze auto rijden maar zie het somber in
Foto's posten gaat mij slecht af ondanks de uitgebreide toelichting
Bestaat er een mogelijkheid om deze naar de redactie te mailen zodat zij deze bij mijn topic plaatsen
Groet Willem Daniël
Het liefst blijf ik deze auto rijden maar zie het somber in
Foto's posten gaat mij slecht af ondanks de uitgebreide toelichting
Bestaat er een mogelijkheid om deze naar de redactie te mailen zodat zij deze bij mijn topic plaatsen
Groet Willem Daniël