Oud en nieuw E61/Sold
Re: Oud en nieuw E61/ Water again
Voetengedeelte voorin was ook nat, ik ga het tapijt er even uithalen om droog te maken en zet er even een vochtvreter in. Tevens maar even een kacheltje er in vandaag. Liever teveel maatregelen dan te weinig
Wil je niet ontmoedigen maar het tapijt krijg je er niet zomaar uit. Bestaat uit twee delen, voorste deel loopt van bestuurderskant naar bijrijderskant over de cardantunnel en kachelunit staat erop. Krijg je er dus niet uit. Ik heb de mijne voorzichtig op de cardantunnel net ONDER de rand van het dashboard en ONDER de rand van de middenconsole afgesneden. Dan kan je het tapijt er wel helemaal uithalen. Je ziet van deze snijrand helemaal niets bij terugplaatsen. Ook zorgt het voorgevormde schuim aan de onderzijde ervoor dat deze totaal niet verschuifd en de snijrand ook na een tijdje niet zichtbaar wordt. Alleen je moet dit wel willen.
Het achterste tapijt gedeelte kan je er wel heel uithalen, adviseer ik ook omdat je eventuele snijranden niet mooi weggewerkt krijgt. Echter voor het verwijderen van dit tapijt gedeelte zal je de gehele middenconsole moeten verwijderen. Tapijt zit namelijk onder de Airbag module door die erbovenop zit vastgeschroeft.
Het is dus wel een pokke werk wat je niet zo even in een uurtje doet
Het achterste tapijt gedeelte kan je er wel heel uithalen, adviseer ik ook omdat je eventuele snijranden niet mooi weggewerkt krijgt. Echter voor het verwijderen van dit tapijt gedeelte zal je de gehele middenconsole moeten verwijderen. Tapijt zit namelijk onder de Airbag module door die erbovenop zit vastgeschroeft.
Het is dus wel een pokke werk wat je niet zo even in een uurtje doet
Was ik inmiddels achter gekomen Vincent, ik laat het nog even voor wat het is, afhankelijk van de situatie morgen.
Ik heb een nieuwe waterzuiger gekocht en die haalde er nog 1 ½ liter water uit
Stoel helemaal naar voren geschoven en zag ik het laagste punt onder de stoel, kon hier ook mooi bij komen met de waterzuiger en alles is nu al bijna droog.
Ik heb ook nog even een nieuw kacheltje gehaald en deze er op gezet, vanavond maar weer even kijken maar ik heb er goede hoop op dat het dan kurkdroog is, ook nog even een vochtvreter er in gezet, toch handig die zondag-openingen
Hier het laagste punt, waar het dus nog zeiknat was, slecht te zien helaas :
Ik heb een nieuwe waterzuiger gekocht en die haalde er nog 1 ½ liter water uit
Stoel helemaal naar voren geschoven en zag ik het laagste punt onder de stoel, kon hier ook mooi bij komen met de waterzuiger en alles is nu al bijna droog.
Ik heb ook nog even een nieuw kacheltje gehaald en deze er op gezet, vanavond maar weer even kijken maar ik heb er goede hoop op dat het dan kurkdroog is, ook nog even een vochtvreter er in gezet, toch handig die zondag-openingen
Hier het laagste punt, waar het dus nog zeiknat was, slecht te zien helaas :
Bij de luchtopeningen onder de stoel loopt het inderdaad ietsje af.
Ik durf er helaas wel €50,- euro op te zetten dat het water ook op de bodem ligt. Gaat prima langs deze luchtinlaatkanalen naar de bodem
Ik heb nog even de giersensor gecheckt en volgens mij heb je mazzel. Als ik realoem mag geloven zit deze bij jouw Onder de bestuurdersstoel.http://www.realoem.com/bmw/nl/showparts ... Id=32_1437, nr 3. Tenminste ik dacht dat jouw auto van voor 9-2005 was, klopt?
Bij mij zit deze onder de passasiegerstoel
Ik durf er helaas wel €50,- euro op te zetten dat het water ook op de bodem ligt. Gaat prima langs deze luchtinlaatkanalen naar de bodem
Ik heb nog even de giersensor gecheckt en volgens mij heb je mazzel. Als ik realoem mag geloven zit deze bij jouw Onder de bestuurdersstoel.http://www.realoem.com/bmw/nl/showparts ... Id=32_1437, nr 3. Tenminste ik dacht dat jouw auto van voor 9-2005 was, klopt?
Bij mij zit deze onder de passasiegerstoel
Ik heb de waterzuiger in die tunnels gehad, maar kwam eigenlijk nauwelijks iets uit, de wagen is overigens van eind 2004, maar zit dan volgens mij inderdaad ook onder de bestuurdersstoel.
Mijn tunnels waren zelfs kurkdroog maar alles eronder niet
Wat je snel kan doen, zitgedeelte achterbank eruit. Dan het rechter plastic dorpelafdekking losschroeven en eraf trekken.
De 4 bevestigingsbouten van de stoel eruit. Nu kan je de stoel een beetje naar voren/schuin omhoog duwen en met wat flink wat power de mat rechtsachter omhoog duwen. Beetje met je hand eronder omdat je dit erg lastig ver genoeg omhoog krijgt. Nu kan je een aardig beeld krijgen of de boel eronder ook nat is
Wat je snel kan doen, zitgedeelte achterbank eruit. Dan het rechter plastic dorpelafdekking losschroeven en eraf trekken.
De 4 bevestigingsbouten van de stoel eruit. Nu kan je de stoel een beetje naar voren/schuin omhoog duwen en met wat flink wat power de mat rechtsachter omhoog duwen. Beetje met je hand eronder omdat je dit erg lastig ver genoeg omhoog krijgt. Nu kan je een aardig beeld krijgen of de boel eronder ook nat is
Dat ga ik vandaag niet meer doen hahahaha, eerst maar even de kachel zijn werk laten doen. Hoe kom je er achter of er inderdaad nog water onder ligt zonder dit foefje ? Wordt het tapijt dan vanzelf weer nat of ?
Donderdag wordt de carterpakking vervangen, anders dan de boel maar open halen maar liever niet.
Donderdag wordt de carterpakking vervangen, anders dan de boel maar open halen maar liever niet.
Daar kom je niet achter. Door het dikke schuimrubber komt het niet omhoog. Pas toen ik op zoek ging naar massapunten in de auto lifte ik het tapijt want daar zitten een paar. Toen pas kwam ik het vocht tegen en zoek je verder.
Sinds ik dit allemaal heb aangepakt werkte mijn AFS ook beter
Sinds ik dit allemaal heb aangepakt werkte mijn AFS ook beter
ik heb ook eens een natte auto gehad. gevalletje raampje open gelaten bij een enorme kletterbui.
Ik heb het kleinste model bouwdroger er een nachtje in gehad. Alle vocht diffundeert er netjes uit, alles was gort en gort droog erna. Ik zou dit dus eerst proberen
Ik heb het kleinste model bouwdroger er een nachtje in gehad. Alle vocht diffundeert er netjes uit, alles was gort en gort droog erna. Ik zou dit dus eerst proberen
If you always do what you always did, you always get what you always got!
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Heb je toen de vloerbekleding helemaal opgetild (stoel losgemaakt etc) en vanaf de onderzijde het schuim ingeknepen?
Bovenzijde droogt inderdaad goed, daar is de vochtigheid prima weg te krijgen met een heater in de auto
Bovenzijde droogt inderdaad goed, daar is de vochtigheid prima weg te krijgen met een heater in de auto
Nee hoor, niks losgehaald.
Maar een luchtdroger is wel wat anders als een kacheltje natuurlijk :-)
Een nachtje de natuurkunde zijn werk laten doen zou genoeg moeten zijn.
Maar een luchtdroger is wel wat anders als een kacheltje natuurlijk :-)
Een nachtje de natuurkunde zijn werk laten doen zou genoeg moeten zijn.
If you always do what you always did, you always get what you always got!
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Die luchtdroger is idd ook een goede optie nog ! Woningen halen ze daar ook tientallen liters mee uit de muren en beton, die gaat het zeker weten helemaal droog krijgen !
Morgen even eentje huren op de hoek
Morgen even eentje huren op de hoek
- Rogier.van.Geel
Echt balen Bart!!
Succes man!
Succes man!
Laatste droogactie, wagen was vanmorgen al zo goed als droog maar even het zekere voor het onzekere.