E61 centrale vergrendeling middels fob probleem

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
bjornb

Re: E61 centrale vergrendeling middels fob probleem

Bericht door bjornb » 23 apr 2015, 04:39

Hmm dat weet ik niet zeker. Het is balen dat sleutels zo duur zijn...vermoed echt dat het daar ligt..

stingree69

Bericht door stingree69 » 22 jun 2015, 11:13

Update: Zal je zien, ik heb het een en ander gepost en reacties gekregen en het probleem is weg. Zolang het duurde. Het ging dus een tijdje weer bijna 100% tot een paar weken terug. Nu doet de sleutel bijna niets meer, wat erg lastig is als je weg wil. Al een paar keer gewoon met de sleutel de auto open gedraaid en met toeterend alarm weggereden. Na ca. 10x stopt het alarm er mee, dus dan maar zo. Maar goed, dat kan niet langer. Dus vanochtend de sleutel uit elkaar gesneden met een hobbymesje. Dat ging makkelijk. Met de kale printplaat naar buiten en zowaar, open/dicht/open/dicht/open/dicht als een zonnetje. Dus net op het moment dat je hebt geconcludeerd dat het dan aan de behuizing moet liggen probeer je het nog één keer en... niks, nakkes, nada... Toevalstreffer blijkbaar want ook met de kale printplaat nog steeds hetzelfde probleem. Ik had inmiddels een nieuwe behuizing besteld, daar druk ik deze printplaat wel in voor reserve. Toch maar naar de dealer voor een nieuwe sleutel, ik weet het anders ook niet meer. En met de vakantie voor de deur zoek ik toch wel wat zekerheid/gemak. Ik laat het vervolg uiteraard weer weten.
Groet, Rene
:///m: 550d F11 2014

hkoo

Bericht door hkoo » 29 jul 2015, 21:03

Ik had mijn sleutel open gesneden en kwam tegen dat er een contact van de batterij los zat op het printplaatje.
Even solderen en sleutel weer dicht lijmen en klaar was het, hij werkte gewoon weer.

Vintiem

Bericht door Vintiem » 30 jul 2015, 07:25

Stingree69, graag even een update. Ik heb namelijk sinds een week een vergelijkbaar iets en ben benieuwd naar de ontwikkelingen bij jou

Joep

Bericht door Joep » 30 jul 2015, 07:29

Ik heb bijna het zelfde probleem gehad.En dat was dat de antenne ja dit kan ook,geen goede massa maakte.
de antenne unit zit met 2 moeren vast op je achterklep onder de achterspoiler.Die maakte geen goede verbinding,
Bij mij was het vaak bij vochtig weer.Het zijn koperen draadeindjes heb ik toen schoon gemaakt en geen
last meer van gehad.dan ging de auto wel open dan weer niet.was een appart probleem succes

Vintiem

Bericht door Vintiem » 30 jul 2015, 09:21

Ah, die had ik nog niet losgehaald, alleen gecheckt of er geen water in stond wat niet het geval was. Ga het straks even checken

stingree69

Bericht door stingree69 » 26 nov 2015, 07:24

Uiteindelijk nieuwe sleutel besteld bij dealer ad € 186 en geen probleem meer!
Groet, Rene
:///m: 550d F11 2014

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”