Bericht
door AdE39 » 29 nov 2015, 12:24
Goede morgen beste De Kelt,
Roken is niet gezond, maar er zijn echter wel uitzonderingen die niet verklaarbaar zijn.
Mijn schoonmoeder, die rookte 2 pakjes sigaretten per dag!
De huisarts wilde dat ze eens wat foto's van de Torso liet maken, een long foto dus.
Ze is inmiddels 85 jaar.
Bij de röntgen afdeling werd tegen haar gezegd, zo mevrouw, u rookt zeker niet, de longen zijn helemaal schoon!
Niet roken? Ik rook 2 pakjes sigaretten per dag!
Dat konden ze in het ziekenhuis echt niet geloven.
Niet te verklaren dus.
Een man bij ons in het dorp, hij is 96 jaar geworden, een mooie en zeer respectabele leeftijd, waar ik gelijk voor wil tekenen.
Nooit ziek geweest enkel een aantal keren de griep gehad.
Heeft gewerkt in een verwerkings bedrijf waar asbest producten werden gemaakt.
Ik heb ooit al eens tegen hem gezegd, hoe is dat toch mogelijk!
Nooit ziek, en toch in de asbest gewerkt.
Het verhaal asbest werd volgens hem opgeblazen, maar ik denk er toch echt anders over.
Dit is ook weer niet te verklaren.
Anderzijds de remschijven.
Ja ook hier weer hetzelfde verhaal.
Maar echt, ik heb nog nooit een kromme remschijf onder een van mijn vele auto's gehad.
Ook niet bij de automaten.
Om het kruipen tegen te gaan, bij de verkeerslichten, dan trok ik de handrem er een aantal tandjes op.
Dan bleef de auto goed staan, zonder te kruipen.
De achterremmen, die worden minder warm.
De remverdeling tussen de vooras en de achteras is verdeeld in 65/35 %, of daar bij in de buurt.
Vaak zitten de handrem voering in de remschijf, net zoals bij de BMW.
OP die plaats is de schijf ook weer minder warm, na het remmen.
De P stand of de neutraal stand, dat kan natuurlijk ook. Maar een ieder heeft zo zijn eigen manier.
En ieder moet het zelf maar uitmaken hoe hij dit doet.
Nu werd er dus aangevoerd, dat de remblokken ook net zo warm werden, wat dus ook gewoon logisch is.
En, nee, die ga ik dus niet met de bloten handen beetpakken, dat zou wel heel erg dom zijn!
Weer een reden te meer, dat waar de remblokken de schijf raken, minder snel zal afkoelen!
Er zal heus wel een logische verklaring aanwezig zijn, waarom wel, of net waarom niet.
Dat de schijven krom trekken.
Waarom heeft de een er wel last van, en de ander weer niet.
Sommigen hebben er dan ook nog veel meer last van, soms meerdere sets achter elkaar.
Mij hebben ze in elk geval geleerd, dat de remmen los gelaten dienen te worden na sterk afremmen.
En dat het veel beter is om te anticiperen, rekening houden, dat een verkeerslicht op rood kan springen.
Of dat er ineens sterk afgeremd word op de snelweg, door de file vorming, hier dus wel meer afstand houden.
Dit voorkomt dus sterk afremmen.
Het bespaart u de onkosten aan de remmen, of dat de remmen langer mee gaan.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad