koelvloeistof verlies
koelvloeistof verlies
hallo,
ik zit al met een probleem vanaf augustus:
ik heb iedere keer "onverklaarbaar" koelvloeistof verlies, was al een aantal keer naar de garage geweest, alles is een paar keer onder druk geweest om te controleren waar er een lekkage zou kunnen zitten, de radiateur was lek, die is vervangen, toen lekte ie nog wel iets maar minder als voorheen, toen was het slangetjes vervangen geweest een week of 4/5 geleden, sindsdien is ie op peil gebleven maar ik keek vanmiddag en nu was er weer best veel uit voor het eerst weer sinds die 4/5 weken.
wat zou het kunnen zijn? radiateur en slangetje is vervangen, expansievat is 2 jaar geleden al vervangen geweest, thermostaat en waterpomp zijn volgens de garage nog goed, lekke koppakking was het volgens hun ook niet.
welke opties zijn er nog meer?
ik zit al met een probleem vanaf augustus:
ik heb iedere keer "onverklaarbaar" koelvloeistof verlies, was al een aantal keer naar de garage geweest, alles is een paar keer onder druk geweest om te controleren waar er een lekkage zou kunnen zitten, de radiateur was lek, die is vervangen, toen lekte ie nog wel iets maar minder als voorheen, toen was het slangetjes vervangen geweest een week of 4/5 geleden, sindsdien is ie op peil gebleven maar ik keek vanmiddag en nu was er weer best veel uit voor het eerst weer sinds die 4/5 weken.
wat zou het kunnen zijn? radiateur en slangetje is vervangen, expansievat is 2 jaar geleden al vervangen geweest, thermostaat en waterpomp zijn volgens de garage nog goed, lekke koppakking was het volgens hun ook niet.
welke opties zijn er nog meer?
-
- Contacteer:
Re: koelvloeistof verlies
De KVS tankjes willen ook nog wel eens scheuren. Grote kans dat, dat nu het geval is.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
KVS tankjes?
-
- Contacteer:
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Bij mij zat er een kleine lekkage bij het asje van de waterpomp. Had iets koelvloeistof verlies. Kwam ik achter nadat ik de waterpomp heb laten vervangen. Na vervangen opgelost. Wellicht heb je hier toch nog iets aan.
E39 528I Touring automaat 1999
E46 330I Touring Automaat 2002
wat versta je onder "iets"? hoevaak bijvullen om de hoeveel km? dan kan ik het een beetje vergelijken met mijn verlies of het dat wel of niet kan zijn.pnbmw schreef:Had iets koelvloeistof verlies.
Bij mij zag je ook niets. Toen UV vloeistof er in gedaan. Na een weekje weer kijken en gelijk kwam de boosdoener aan het licht.
De sensor van de fan in de onderste slang, daar lekte het langs heen. Andere sensor van een 15 euro en opgelost
maar kan van alles zijn. UV vloeistof toevoegen is mijn advies
De sensor van de fan in de onderste slang, daar lekte het langs heen. Andere sensor van een 15 euro en opgelost
Ik schat dat het een kwart liter op de 5000 kilometer was. Niet veel maar moest wel bijvullen. Nu hoef ik niets meer bij te vullen.
E39 528I Touring automaat 1999
Joostb schreef:Bij mij zag je ook niets. Toen UV vloeistof er in gedaan. Na een weekje weer kijken en gelijk kwam de boosdoener aan het licht.
Dat was bij mijn E61 ook het geval en alleen als hij goed warm werd. Echt gek werd je er van!
Je mist KVS, maar kunt nergens zien waar...
Heb er ook een nieuwe sensor in geplaatst en probleem opgelost.
x '95 BMW E36 328i Cabrio
x '98 BMW E38 728iA
x '97 BMW E36 318i T
x '81 BMW E23 735iA
x '00 BMW E39 530dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '02 BMW E46 330d T
x '04 BMW E61 525iA T
x '04 BMW E46 318i T
x '00 BMW E38 735iA
✓ '08 BMW E61 525dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '97 BMW E36 318i T
x '81 BMW E23 735iA
x '00 BMW E39 530dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '02 BMW E46 330d T
x '04 BMW E61 525iA T
x '04 BMW E46 318i T
x '00 BMW E38 735iA
✓ '08 BMW E61 525dA T
met zoveel koelvloestof verlies ben ik toch bang dat het je koppakking is of je kop zelf
dat er een scheurtje in de wand is gekomen en daardoor koelvloeistof in je cilinder terecht komt
dit zou je kunnen moeten zien als de motor warm is en je shopt hem even diep in het pedaal
als je er dan blauwachtig cq witte rook uit ziet komen is het je koppaking of je kop zelf
heb dit namelijk ook gehad met mijn 318i uit 99
dat er een scheurtje in de wand is gekomen en daardoor koelvloeistof in je cilinder terecht komt
dit zou je kunnen moeten zien als de motor warm is en je shopt hem even diep in het pedaal
als je er dan blauwachtig cq witte rook uit ziet komen is het je koppaking of je kop zelf
heb dit namelijk ook gehad met mijn 318i uit 99