Afgelopen weekend heb ik geprobeerd de gloei module te vervangen aangezien fout code 4252 Glow plug cylinder 5 niet verdween na het vervangen van alle gloei spiralen.
Helaas lukte het me niet om de oude module uitgebouwd te krijgen, met name de beide connectoren kon ik met geen mogelijkheid los krijgen. Om de module te bereiken heb ik het inlaatspruitstuk uitgebouwd, de koelleiding die er direct overheen zit heb ik laten zitten. Om die reden was de toegang tot de module wat beperkt, maar uiteindelijk kon ik door het loshalen van een aantal clips er met beide handen bij.
Ik heb gezocht naar foto's en filmpjes op internet waaruit ik op kon maken hoe ik de connectoren het beste los kon krijgen, maar niets hielp. Heeft iemand hier misschien een tip?
Connector gloei module M57TU2D30 (525d 2008)
- twanheering
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 11 jul 2012, 23:21
Re: Connector gloei module M57TU2D30 (525d 2008)
Heb je een foto van die connector?
Re: Connector gloei module M57TU2D30 (525d 2008)
Ik heb geen foto van in de auto, maar vond op internet de volgende foto van de module:
Met connector vond ik het volgende nog:
Bij de brede connector heb ik zowel geprobeerd de clips naar elkaar toe als van elkaar af te bewegen. Bij de ronde connector heb ik geprobeerd de klemmetjes met een kleine schroevedraaier los te maken en een licht draaiende beweging te maken.
Met connector vond ik het volgende nog:
Bij de brede connector heb ik zowel geprobeerd de clips naar elkaar toe als van elkaar af te bewegen. Bij de ronde connector heb ik geprobeerd de klemmetjes met een kleine schroevedraaier los te maken en een licht draaiende beweging te maken.
- twanheering
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 11 jul 2012, 23:21
Re: Connector gloei module M57TU2D30 (525d 2008)
Ik denk dat ze gewoon heel erg vast zitten, want je moet gewoon zorgen dat de stekker niet meer geborgd wordt. Die brede indrukken en die ronde zou ik inderdaad met een klein schroevendraaiertje aan beide kanten tegelijk proberen los te wippen! Als je zeker weet dat de stekker niet meer geborgd is met schroevendraaier proberen de stekker eraf te wippen.
Re: Connector gloei module M57TU2D30 (525d 2008)
Het is inderdaad een pokke werk om dat ding te vervangen zonder dat je je koelwaterslang loshaalt. Maar dit is wel de manier hoor, nooit je koelwaterslang loshalen. Het komt door alle rotzooi daar en waarschijnlijk is dit dan nog de originele en die zit dan al een mooi aantal jaar op z'n plek, bij de hete motor.
Ik heb destijds voorzichtig kleine platte schroevedraaiers gebruikt om de stekker'clips' een beetje op te wippen. De stekker gaat niet zomaar kapot dus met beleid kan dit wel. Als je deze kleine er dan tussen gewurmd hebt kan je dan met een hele brede platte tussen je module en de stekkerbehuizing komen. Zoals gezegd de stekkerbehuiZing krijgt dan wel wat kleine deukjes van je schroevedraaier maar zoals het bij mij ging maakt dat geen fluit uit.
Succes met demonteren
Ik heb destijds voorzichtig kleine platte schroevedraaiers gebruikt om de stekker'clips' een beetje op te wippen. De stekker gaat niet zomaar kapot dus met beleid kan dit wel. Als je deze kleine er dan tussen gewurmd hebt kan je dan met een hele brede platte tussen je module en de stekkerbehuizing komen. Zoals gezegd de stekkerbehuiZing krijgt dan wel wat kleine deukjes van je schroevedraaier maar zoals het bij mij ging maakt dat geen fluit uit.
Succes met demonteren