Aankoopadvies E61 525i/530i
Aankoopadvies E61 525i/530i
Beste Allemaal,
tot mijn grote spijt (achteraf) heb ik mijn e39 520 touring uit 2002 iets meer dan een half jaar terug verkocht en mis hem nog steeds tot de dag van vandaag, eens een BMW blijft een BMW. Nu wil ik toch maar gaan kijken of ik weer een 5-serie kan kopen (525 of 530) maar dan een e61 kan kopen . Na wat speuren op internet heb ik wel een redelijk wensen lijstje gemaakt voor mezelf, maar is dit realistisch en waar moet ik op letten als ik bij een auto ga kijken. Ik wil eigenlijk ook max 15K uitgeven, hebben jullie misschien wat gezien wat aan dit lijstje voldoet.
525i of 530i (pre-LCI/LCI, verbruik verschil?(15-20k km p/j))
Automaat (waar op letten)
Panoramadak ( wat zijn manko's, preventief onderhoud of reparatie)
Lederen bekleding
Sportstoelen of comfortstoelen (sowieso stoelverwarming)
Navi+HIFI (goed geluid is een must, ook bluetoothstreamen voor spotify)
Trekhaak(kan evt. achteraf ook, wat zijn hiervoor de kosten?)
Max. 150.000 km
NIET ROKERS AUTO
Nice to haves,
M-pakket
Headup display
Electische achterklep? (is dit standaard?)
set winterbanden
Ik hoop dat jullie mij hier bij kunnen adviseren en helpen.
tot mijn grote spijt (achteraf) heb ik mijn e39 520 touring uit 2002 iets meer dan een half jaar terug verkocht en mis hem nog steeds tot de dag van vandaag, eens een BMW blijft een BMW. Nu wil ik toch maar gaan kijken of ik weer een 5-serie kan kopen (525 of 530) maar dan een e61 kan kopen . Na wat speuren op internet heb ik wel een redelijk wensen lijstje gemaakt voor mezelf, maar is dit realistisch en waar moet ik op letten als ik bij een auto ga kijken. Ik wil eigenlijk ook max 15K uitgeven, hebben jullie misschien wat gezien wat aan dit lijstje voldoet.
525i of 530i (pre-LCI/LCI, verbruik verschil?(15-20k km p/j))
Automaat (waar op letten)
Panoramadak ( wat zijn manko's, preventief onderhoud of reparatie)
Lederen bekleding
Sportstoelen of comfortstoelen (sowieso stoelverwarming)
Navi+HIFI (goed geluid is een must, ook bluetoothstreamen voor spotify)
Trekhaak(kan evt. achteraf ook, wat zijn hiervoor de kosten?)
Max. 150.000 km
NIET ROKERS AUTO
Nice to haves,
M-pakket
Headup display
Electische achterklep? (is dit standaard?)
set winterbanden
Ik hoop dat jullie mij hier bij kunnen adviseren en helpen.
Re: Aankoopadvies E61 525i/530i
Ik zeg: gewoon kopen zo'n ding!
Ik heb pasgeleden een E61 530i automaat gekocht, pre-lci met N52B30 blok (258 pk), die aan al jouw eisen voldoet behalve de stoelen/stoelverwarming en spotify. Die bleef met garantie ruim binnen je budget. Dus dat moet zeker lukken. Een LCI wordt lastiger.
Om een paar van je vragen te nemen:
Verbruik bij lange stukken autosnelweg (130) is zo'n 8l/100km. Binnendoor/stadsverkeer is echt dramatisch. Dan haal ik de 1:10 niet eens, gok dat ie rond de 1:8 blijft hangen. Of de opvolger zuiniger is? Geen idee...
Elektrische achterklep is zeker niet standaard.
Panoramadak hoor ik veel slechte dingen over, zou ik niet voor kiezen. Als je het wel doet, hou dan wat budget achter de hand voor vervangen rubbers, etc.
In mijn auto zit een ZF 6HP19 automaat. Die heeft op zich een goede staat van dienst en is o.a. ook in Audi S4 etc. geleverd (wel een iets aangepaste versie). Volgens mij zit die bak in alle pre-lci 530's en 525's. Wat er in de LCI's ligt weet ik niet, wellicht een 21? Een automaat kopen blijft trouwens altijd een beetje een gok, kun je testritten en aankoopkeuringen tegen aangooien tot je een ons weegt...
Als je een auto met CCC kiest, zie ik het somber in qua bluetooth-streaming. Volgens mij gaat dat niet lukken. Mocht het wel gaan, hou ik me beleefd aanbevolen.
Had ik al gezegd dat je het gewoon moet doen?
Ik heb pasgeleden een E61 530i automaat gekocht, pre-lci met N52B30 blok (258 pk), die aan al jouw eisen voldoet behalve de stoelen/stoelverwarming en spotify. Die bleef met garantie ruim binnen je budget. Dus dat moet zeker lukken. Een LCI wordt lastiger.
Om een paar van je vragen te nemen:
Verbruik bij lange stukken autosnelweg (130) is zo'n 8l/100km. Binnendoor/stadsverkeer is echt dramatisch. Dan haal ik de 1:10 niet eens, gok dat ie rond de 1:8 blijft hangen. Of de opvolger zuiniger is? Geen idee...
Elektrische achterklep is zeker niet standaard.
Panoramadak hoor ik veel slechte dingen over, zou ik niet voor kiezen. Als je het wel doet, hou dan wat budget achter de hand voor vervangen rubbers, etc.
In mijn auto zit een ZF 6HP19 automaat. Die heeft op zich een goede staat van dienst en is o.a. ook in Audi S4 etc. geleverd (wel een iets aangepaste versie). Volgens mij zit die bak in alle pre-lci 530's en 525's. Wat er in de LCI's ligt weet ik niet, wellicht een 21? Een automaat kopen blijft trouwens altijd een beetje een gok, kun je testritten en aankoopkeuringen tegen aangooien tot je een ons weegt...
Als je een auto met CCC kiest, zie ik het somber in qua bluetooth-streaming. Volgens mij gaat dat niet lukken. Mocht het wel gaan, hou ik me beleefd aanbevolen.
Had ik al gezegd dat je het gewoon moet doen?
- tattoodennis
- Berichten: 706
- Lid geworden op: 17 feb 2011, 19:12
- Locatie: Zeewolde
- Contacteer:
Re: Aankoopadvies E61 525i/530i
Heb een mooi bmw 525 E61 (te koop) uit 2005, en deze heeft weinig opties gelukkig want alles kan kapot gaan.
Kofferklep gaat 9-10 keer de kabelboom kapot (reparatie 75 euro ex manuren)
Antenneversterker / diversity gaat bij allemaal kapot (250 euro ex manuren)
Switch van je kofferklep ruitje gaat bij allemaal kapot (50 euro ex manuren)
Niveauregeling / compressor gaat bij allemaal kapot (390 euro ex manuren)
Panoramadak gaat lekker in je kofferbak (? euro)
Achterlichten laten water naar binnen (250 euro nieuwe set)
Bluetooth module gaat kapot (230 euro ex manuren)
En nog allemaal andere dingen, ik persoonlijk koop geen E61 meer die niet helemaal is nagekeken. Heb liever een E60 530i uit 2006 dan een Touring. Er zijn gewoon teveel problemen met een E61 helaas, en heb een E60 gehad en die had veel minder problemen.
Maar er zullen mensen me tegenspreken, het is een goeie mooie auto als je er niets aan heb!
Kofferklep gaat 9-10 keer de kabelboom kapot (reparatie 75 euro ex manuren)
Antenneversterker / diversity gaat bij allemaal kapot (250 euro ex manuren)
Switch van je kofferklep ruitje gaat bij allemaal kapot (50 euro ex manuren)
Niveauregeling / compressor gaat bij allemaal kapot (390 euro ex manuren)
Panoramadak gaat lekker in je kofferbak (? euro)
Achterlichten laten water naar binnen (250 euro nieuwe set)
Bluetooth module gaat kapot (230 euro ex manuren)
En nog allemaal andere dingen, ik persoonlijk koop geen E61 meer die niet helemaal is nagekeken. Heb liever een E60 530i uit 2006 dan een Touring. Er zijn gewoon teveel problemen met een E61 helaas, en heb een E60 gehad en die had veel minder problemen.
Maar er zullen mensen me tegenspreken, het is een goeie mooie auto als je er niets aan heb!
BMW 325Ci Cabriolet 2002 (sold)
BMW 323Ci Cabriolet 2001 (sold)
Audi A4 2.0i Avant 2002 (sold)
BMW 520i E60 sedan 2003 (sold)
BMW 525i E61 touring 2005 FOR SALE
BMW 323Ci Cabriolet 2001 (sold)
Audi A4 2.0i Avant 2002 (sold)
BMW 520i E60 sedan 2003 (sold)
BMW 525i E61 touring 2005 FOR SALE
Re: Aankoopadvies E61 525i/530i
Klopt niet helemaal als je voorzorgen neemt of een jongere.
-Compressor met versterkte aan zuigslang gaan zelden stuk.
-Diversity antenne. Extra mousse verhoogt druk op de deksel waardoor deze niet vol water komt te zitten.
-Bluetooth, latere modules zijn veel beter. En gaan zelden stuk.
Ik heb mijn 2007 pre-lci E61 nu 4,5j en alleen kabelprobleem gehad. Koste mij niets, alleen een beetje handigheid. Ben er zeer tevreden van.
Panoramisch dak wou ik niet omwille van de problemen.
Maw neem een latere E60/61 hoeft nog geen LCI te zijn.
Heel veel kleine problemen zijn opgelost geweest doorheen de jaren.
-Compressor met versterkte aan zuigslang gaan zelden stuk.
-Diversity antenne. Extra mousse verhoogt druk op de deksel waardoor deze niet vol water komt te zitten.
-Bluetooth, latere modules zijn veel beter. En gaan zelden stuk.
Ik heb mijn 2007 pre-lci E61 nu 4,5j en alleen kabelprobleem gehad. Koste mij niets, alleen een beetje handigheid. Ben er zeer tevreden van.
Panoramisch dak wou ik niet omwille van de problemen.
Maw neem een latere E60/61 hoeft nog geen LCI te zijn.
Heel veel kleine problemen zijn opgelost geweest doorheen de jaren.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Aankoopadvies E61 525i/530i
Eens met het bovenstaande, maar de punten die je noemt zijn grotendeels terecht. Simpel gezegd: de persoon die de achterkant van de e61 getekend heeft was niet goed snik...
Maar die problemen zijn niet specifiek voor de 525i/530i... Die krijg je er gratis bij als je eender welke e61 koopt. Daarom dat ik ze niet noemde. Je kunt ook beginnen over de draagarmen, reactiearmen, stuurhuizen (die is wel wat zeldzamer geloof ik), etc. Die gelden zelfs voor de e60.
Slotsom: Als je zo'n auto koopt heb je beter wat budget achter de hand voor als de eerste reparatie zich aandient. Is toch niet zo erg, daarom rij je wel een prachtauto voor een (relatief) spotprijs. Ik heb het er graag voor over. Het zijn toch allemaal relatief kleine reparaties, en de meeste kun je zelf.
Dat de bluetoothmodule ook zo'n probleemgeval is wist ik trouwens nog niet. Eerste keer dat ik dat hoor
Maar die problemen zijn niet specifiek voor de 525i/530i... Die krijg je er gratis bij als je eender welke e61 koopt. Daarom dat ik ze niet noemde. Je kunt ook beginnen over de draagarmen, reactiearmen, stuurhuizen (die is wel wat zeldzamer geloof ik), etc. Die gelden zelfs voor de e60.
Slotsom: Als je zo'n auto koopt heb je beter wat budget achter de hand voor als de eerste reparatie zich aandient. Is toch niet zo erg, daarom rij je wel een prachtauto voor een (relatief) spotprijs. Ik heb het er graag voor over. Het zijn toch allemaal relatief kleine reparaties, en de meeste kun je zelf.
Dat de bluetoothmodule ook zo'n probleemgeval is wist ik trouwens nog niet. Eerste keer dat ik dat hoor
Re: Aankoopadvies E61 525i/530i
Stuurhuis is meen ik ook verbeterd.
Als je door realoem gaat dan zie dat heel veel onderdelen doorheen de jaren veel keer van nummer veranderd zijn, reden is niet altijd bekend, dikwijls gaat het om verbeteringen.
Daarom liever een latere minder uitgeruste dan een dikkere oudere waar zoveel meer aan kapot kan en zal gaan.
Als je door realoem gaat dan zie dat heel veel onderdelen doorheen de jaren veel keer van nummer veranderd zijn, reden is niet altijd bekend, dikwijls gaat het om verbeteringen.
Daarom liever een latere minder uitgeruste dan een dikkere oudere waar zoveel meer aan kapot kan en zal gaan.
525d E61 2007 pre-LCI
- tattoodennis
- Berichten: 706
- Lid geworden op: 17 feb 2011, 19:12
- Locatie: Zeewolde
- Contacteer:
Re: Aankoopadvies E61 525i/530i
Mijn BMW garage geeft het volgende aan,
Koop altijd een Facelift model van elke BMW, dan zijn er een hoop kinderziektes uitgehaald. Dus dan weet je dat hij weer beter is als de vorige.
Maar goed, kabelboom was bij E39 ook niet goed. En die domme gasten van BMW maken het zo weer dat het kapot gaat.
Koop altijd een Facelift model van elke BMW, dan zijn er een hoop kinderziektes uitgehaald. Dus dan weet je dat hij weer beter is als de vorige.
Maar goed, kabelboom was bij E39 ook niet goed. En die domme gasten van BMW maken het zo weer dat het kapot gaat.
BMW 325Ci Cabriolet 2002 (sold)
BMW 323Ci Cabriolet 2001 (sold)
Audi A4 2.0i Avant 2002 (sold)
BMW 520i E60 sedan 2003 (sold)
BMW 525i E61 touring 2005 FOR SALE
BMW 323Ci Cabriolet 2001 (sold)
Audi A4 2.0i Avant 2002 (sold)
BMW 520i E60 sedan 2003 (sold)
BMW 525i E61 touring 2005 FOR SALE
Re: Aankoopadvies E61 525i/530i
Wat ik heb gelezen over de LCI versie is dat deze veel motor problemen heeft met de inspuiting, onbalans etc.. Heeft er iemand ervaring met eventueel een auto te importeren ? De keus in Duitsland is een stuk groter, en hoe kan je de uitvoeringen controleren aan de hand van het identificatie nummer van een auto? Ik hoor graag nog van jullie
Re: Aankoopadvies E61 525i/530i
Met de laatste 7 letter/cijfer combinatie van het chassisnr kan je exact achterhalen wat voor uitvoering met welke opties je te maken hebt.
Neem nu maar van mij aan, alle modellen e60/e61 zowel pre facelift als lci hebben hun zwakke punten.
En ook enorm belangrijk, maar vaak heel slecht te checken, wat hebben de vorige eigenaren aan echt onderhoud gedaan? Hoe zijn ze met de auto omgegaan?
Ik zou me over zo'n panoramadak echt niet zo druk maken, het is een prachtige optie die in de auto een prettig ruimtelijk gevoel geeft. Je moet alleen even op twee dingen letten en dat zijn de plastic tuitjes aan het einde van de slangen links en rechts achterin. Gelijk checken en als ze er nog op zitten direct verwijderen. Wat betreft het rubber tussen dak en glasdak kost 4 tientjes en twee uurtjes werk om het te vervangen.
Neem nu maar van mij aan, alle modellen e60/e61 zowel pre facelift als lci hebben hun zwakke punten.
En ook enorm belangrijk, maar vaak heel slecht te checken, wat hebben de vorige eigenaren aan echt onderhoud gedaan? Hoe zijn ze met de auto omgegaan?
Ik zou me over zo'n panoramadak echt niet zo druk maken, het is een prachtige optie die in de auto een prettig ruimtelijk gevoel geeft. Je moet alleen even op twee dingen letten en dat zijn de plastic tuitjes aan het einde van de slangen links en rechts achterin. Gelijk checken en als ze er nog op zitten direct verwijderen. Wat betreft het rubber tussen dak en glasdak kost 4 tientjes en twee uurtjes werk om het te vervangen.
Re: Aankoopadvies E61 525i/530i
525 of 530. ?
Ligt eraan hoe je rijdt en of je wel eens iets te sleuren hebt.
Is het sportief en sleur je veel dan absoluut de 530.
De 525 is maar net aan maar goed genoeg als kinderwagen.
Heb ook weinig toeters of bellen. Wel 19 inch en leer.
Ligt eraan hoe je rijdt en of je wel eens iets te sleuren hebt.
Is het sportief en sleur je veel dan absoluut de 530.
De 525 is maar net aan maar goed genoeg als kinderwagen.
Heb ook weinig toeters of bellen. Wel 19 inch en leer.
I don't have a short temper but do have a quick response to bullshit.
Re: Aankoopadvies E61 525i/530i
Het is toch lastig om te zoeken en te beoordelen via de advertenties die je op internet vind, en even naar duitsland rijden doe je ook niet echt. Maar zoals ik lees maakt de motorisering niet heel erg uit , zijn er nog verdere tips om te zoeken naar een auto? ik ik heb gekeken op o.a. autoscout24, mobile, autouncle etc, zijn er misschien nog andere sites waar ik eens op kan kijken?
Re: Aankoopadvies E61 525i/530i
Ga er eerst eens eentje rijden met de juiste motor. Gewoon een testrit om e.e.a te ervaren.
Dan weet je zeker of het ook echt wat is. 525 of 530 maakt wel degelijk verschil. Kan voor iemand net het verschil maken tussen "is het net niet" en heerlijk genieten. Neem dat nu maar aan van mij.
Dan weet je zeker of het ook echt wat is. 525 of 530 maakt wel degelijk verschil. Kan voor iemand net het verschil maken tussen "is het net niet" en heerlijk genieten. Neem dat nu maar aan van mij.
Re: Aankoopadvies E61 525i/530i
... Ik kan het daar alleen maar mee eens zijn
If you always do what you always did, you always get what you always got!
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Re: Aankoopadvies E61 525i/530i
Ik heb een E61 530i LCI uit 2008 gehad.
Ook ik heb ondanks dat het een LCI was ook wel wat problemen gehad. En dan heb ik hem nog maar van 57.000km naar 95.000km gereden. Dus bij verkoop had hij nog heel weinig gelopen
- schakelaar van het kleine achter raampje kapot.
- Kabelbreuk kofferbak
- Automaat schommelde in toerental (nieuwe olie verhielp het probleem)
- Vanos ventielen kapot
en vast nog diverse dingen. Al met al is het de auto geweest waar ik het meest mee in de garage heb gestaan.
Ik heb bij aanschaf bewust gekozen voor een auto met alle opties behalve panorama dak, want dat geeft ook gewoon teveel problemen.
Het was een fijne auto maar ik koop er geen weer. Kwaliteit is gewoon matig/slecht van dit model.
Hopelijk is de F11 beter en gaat die er nog ooit eens komen als daily.
Ook ik heb ondanks dat het een LCI was ook wel wat problemen gehad. En dan heb ik hem nog maar van 57.000km naar 95.000km gereden. Dus bij verkoop had hij nog heel weinig gelopen
- schakelaar van het kleine achter raampje kapot.
- Kabelbreuk kofferbak
- Automaat schommelde in toerental (nieuwe olie verhielp het probleem)
- Vanos ventielen kapot
en vast nog diverse dingen. Al met al is het de auto geweest waar ik het meest mee in de garage heb gestaan.
Ik heb bij aanschaf bewust gekozen voor een auto met alle opties behalve panorama dak, want dat geeft ook gewoon teveel problemen.
Het was een fijne auto maar ik koop er geen weer. Kwaliteit is gewoon matig/slecht van dit model.
Hopelijk is de F11 beter en gaat die er nog ooit eens komen als daily.
F31 340i M-Sport SHOWROOM
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Re: Aankoopadvies E61 525i/530i
Ik ben het met bovenstaande eens... Mijn E61 525i van '04 is mijn meest problematische BMW geweest in 11 jaar en evenzoveel modellen BMW rijden.
Ik vind het wel een van de mooiste BMW's die ik gehad heb, maar voorlopig geen E61 meer voor mij. (Of mss een hele late LCi)
Ik had nu natuurlijk een van de eerste... Panodramadak heb ik geen problemen mee gehad en ik vond het wel een erg prettige optie!
Ik vind het wel een van de mooiste BMW's die ik gehad heb, maar voorlopig geen E61 meer voor mij. (Of mss een hele late LCi)
Ik had nu natuurlijk een van de eerste... Panodramadak heb ik geen problemen mee gehad en ik vond het wel een erg prettige optie!
x '95 BMW E36 328i Cabrio
x '98 BMW E38 728iA
x '97 BMW E36 318i T
x '81 BMW E23 735iA
x '00 BMW E39 530dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '02 BMW E46 330d T
x '04 BMW E61 525iA T
x '04 BMW E46 318i T
x '00 BMW E38 735iA
✓ '08 BMW E61 525dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '97 BMW E36 318i T
x '81 BMW E23 735iA
x '00 BMW E39 530dA T
x '98 BMW E38 728iA
x '02 BMW E46 330d T
x '04 BMW E61 525iA T
x '04 BMW E46 318i T
x '00 BMW E38 735iA
✓ '08 BMW E61 525dA T