bmw E36 328i cabrio '93
- Ramon 325 Vanos
- Berichten: 2277
- Lid geworden op: 04 jul 2011, 18:59
- Locatie: Sint Joost
Re: bmw 325i cabrio '93
Je veranderd wel vaak van mening
En ik denk dat je alles onder schat
Alle optie wat je opnoemt kosten veel geld.
En het is niet zomaar even erin lepelen.
En wie gaat het allemaal doen want de uren voor alles te monteren kost ook veel geld
M3 Blok is stukke duurder als een 330 blok vooral met die kmstand wat jij noemt zit je al rond de 3500 alleen de motor.
Ook komt er een andere radiator en een aparte koelvloeistof reservoir en oliekoeler en leidingen.
deze zijn ook prijzig.
En ik denk dat je alles onder schat
Alle optie wat je opnoemt kosten veel geld.
En het is niet zomaar even erin lepelen.
En wie gaat het allemaal doen want de uren voor alles te monteren kost ook veel geld
M3 Blok is stukke duurder als een 330 blok vooral met die kmstand wat jij noemt zit je al rond de 3500 alleen de motor.
Ook komt er een andere radiator en een aparte koelvloeistof reservoir en oliekoeler en leidingen.
deze zijn ook prijzig.
Re: bmw 325i cabrio '93
En dat is maar de helft van het verhaal
M3 heeft andere remmen, stabilisator stangen, uitlaat, tellerbak, veren/dempers en zo zijn er nog meer verschillen
Het kan wel zonder dat allemaal aan te passen alleen is niet verstandig
Er is een reden dat een m3 zoveel aanpassingen heeft
Bij een 330i blok zou ik al de remmen aanpassen
Zou beter gewoon doorsparen voor een m3 heb je iets wat waarde vast is, een omgebouwde 325i zal nooit het zelfde als een m opbrengen
M3 heeft andere remmen, stabilisator stangen, uitlaat, tellerbak, veren/dempers en zo zijn er nog meer verschillen
Het kan wel zonder dat allemaal aan te passen alleen is niet verstandig
Er is een reden dat een m3 zoveel aanpassingen heeft
Bij een 330i blok zou ik al de remmen aanpassen
Zou beter gewoon doorsparen voor een m3 heb je iets wat waarde vast is, een omgebouwde 325i zal nooit het zelfde als een m opbrengen
- Ramon 325 Vanos
- Berichten: 2277
- Lid geworden op: 04 jul 2011, 18:59
- Locatie: Sint Joost
-
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 04 aug 2014, 13:34
Re: bmw 325i cabrio '93
Ja jullie hebben wel gelijk, ik denk veel erover na en dan denk ik van laat me het hier posten kijken wat ze zeggen.
Heb liever dat ik met me neus op de feiten gedrukt word.
Ik denk gewoon hardop na hier. Ik wil er gewoon iets mee doen. Sinds ik klein was en ik me eerste e36 3 serie zag. Met gele koplampen en de manier hoe die stond licht naar voren. Het was een standaard sedan. Ik wou sinds dien al eentje. En ik vind deze wat ik heb gewoon echt mooi en wil hem niet volgend jaar wegdoen voor een andere auto.
Ik hou van oude autos, en ookal kan ik volgend jaar een e46 m3 kopen rond augustus. Wil ik ergens deze helemaal niet weg doen. Ik denk gewoon veel erover na wat ik ermee kan doen.
Heb liever dat ik met me neus op de feiten gedrukt word.
Ik denk gewoon hardop na hier. Ik wil er gewoon iets mee doen. Sinds ik klein was en ik me eerste e36 3 serie zag. Met gele koplampen en de manier hoe die stond licht naar voren. Het was een standaard sedan. Ik wou sinds dien al eentje. En ik vind deze wat ik heb gewoon echt mooi en wil hem niet volgend jaar wegdoen voor een andere auto.
Ik hou van oude autos, en ookal kan ik volgend jaar een e46 m3 kopen rond augustus. Wil ik ergens deze helemaal niet weg doen. Ik denk gewoon veel erover na wat ik ermee kan doen.
-
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 04 aug 2014, 13:34
Re: bmw 325i cabrio '93
Had een tijdje niet geupdated, maar heb niet stil gezeten.
2 weken terug heb ik nieuwe smoke mistlampen gekocht en aangesloten.
Bestuurdersdeurpaneel opnieuw vast gemaakt
Stukje buis wat van het luchtfilterhuis naar de grill gaat gevonden eindelijk, die erop gezet.
Motorkap bekleding met de originele klikschroefjes opnieuw vastgemaakt miste er maarliefst 9...
Verwarmings plaatje, bladderde er bij mij af heb een "betere" erop gezet
Origineel dashboard plaat geplaatst, dat onder het dashboard kastje zit. Zat bij mij een dik stuk hout achtige plaat, waar boxen in hebben gezeten...
Uitlaat in het midden vast gezet, deze hing wat door een versleten rubbertje.
Foto's zal ik later posten, vind het echt jammer dat ik geen goede camera heb. Anders kon ik echt hele mooie foto's maken.
Zit nog steeds over een ander blok te denken, andere velgen, en een schroefset (hoeft geen dure te zijn, gaat mij er alleen om dat als die op de brug moet, hij wat hoger kan) ik las zeer veel positive verhalen over tec tuning maar kan ze nergens vinden... Helaas.
Nu vind ik mijn wegligging gewoon perfect als ik alleen in de auto zit. Hij raakt nergens meer in bochten. Alleen met een passagier wel bij een wat scherpe bocht. En hij is net te soepel aan de achterkant.
Ben er ook achter dat mijn velgen RH X-RAD MBN made germany zijn.
17 inch 225 voor
17 inch 245 achter
ET35
De j waardes kon ik niet vinden, had dit van hun eigen website rh alurad.
Zijn best prijzige velgen als ik ze in mijn maat voor 1000 euro op ebay zie.
2 weken terug heb ik nieuwe smoke mistlampen gekocht en aangesloten.
Bestuurdersdeurpaneel opnieuw vast gemaakt
Stukje buis wat van het luchtfilterhuis naar de grill gaat gevonden eindelijk, die erop gezet.
Motorkap bekleding met de originele klikschroefjes opnieuw vastgemaakt miste er maarliefst 9...
Verwarmings plaatje, bladderde er bij mij af heb een "betere" erop gezet
Origineel dashboard plaat geplaatst, dat onder het dashboard kastje zit. Zat bij mij een dik stuk hout achtige plaat, waar boxen in hebben gezeten...
Uitlaat in het midden vast gezet, deze hing wat door een versleten rubbertje.
Foto's zal ik later posten, vind het echt jammer dat ik geen goede camera heb. Anders kon ik echt hele mooie foto's maken.
Zit nog steeds over een ander blok te denken, andere velgen, en een schroefset (hoeft geen dure te zijn, gaat mij er alleen om dat als die op de brug moet, hij wat hoger kan) ik las zeer veel positive verhalen over tec tuning maar kan ze nergens vinden... Helaas.
Nu vind ik mijn wegligging gewoon perfect als ik alleen in de auto zit. Hij raakt nergens meer in bochten. Alleen met een passagier wel bij een wat scherpe bocht. En hij is net te soepel aan de achterkant.
Ben er ook achter dat mijn velgen RH X-RAD MBN made germany zijn.
17 inch 225 voor
17 inch 245 achter
ET35
De j waardes kon ik niet vinden, had dit van hun eigen website rh alurad.
Zijn best prijzige velgen als ik ze in mijn maat voor 1000 euro op ebay zie.
-
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 04 aug 2014, 13:34
Re: bmw 325i cabrio '93
Op de site van RH Alurad stonden bij deze Xrad velgen et35 ik neem aan van voor en achter.
Ik zit te denken om op deze velgen winterbanden te doen, en een ultralight rs setje te kopen met zomerbanden voor na de winter.
Ik wil ook een binnenbekleding aanbrengen in me softtop deze mis ik. Alleen vroeg ik me af of iemand een paar fotos heeft van zijn binnenbekleding, hoe het eruit ziet en waar het vast zit. Want dan ga ik gewoon naar een zaak toen en laat ik het op maat maken of ik doe het zelf met wat hulp van een handige moeder op dat gebid
Met de binnenbekleding is die gewoon af kwa binnen en buitenkant, heb alles aangepakt en vervangen wat nodig was, plus geplaatst wat er miste.
Motorisch alleen nog een andere luchtmassameter, deze werkt wel maar niet perfect.
Misschien me middendemper ertussenuit halen. Ik heb nu een zeer mooi en beschaafd geluid van supersprint, spaghetti en uitlaatsysteem. Als ik normaal rij hoor je helemaal niets en als ik gas geef een zeer mooi en diep beschaafd geluid komt eruit. Alleen had hem laatst op de brug omdat ik een rateltje hoorde soms. En het schotje in mijn middendemper zit los en dat hoor ik soms bewegen.
Maar ik wil geen brulbak ervan maken dus eerst wat info en videos bekijken van hoe het zou klinken dan.
Ik zit te denken om op deze velgen winterbanden te doen, en een ultralight rs setje te kopen met zomerbanden voor na de winter.
Ik wil ook een binnenbekleding aanbrengen in me softtop deze mis ik. Alleen vroeg ik me af of iemand een paar fotos heeft van zijn binnenbekleding, hoe het eruit ziet en waar het vast zit. Want dan ga ik gewoon naar een zaak toen en laat ik het op maat maken of ik doe het zelf met wat hulp van een handige moeder op dat gebid
Met de binnenbekleding is die gewoon af kwa binnen en buitenkant, heb alles aangepakt en vervangen wat nodig was, plus geplaatst wat er miste.
Motorisch alleen nog een andere luchtmassameter, deze werkt wel maar niet perfect.
Misschien me middendemper ertussenuit halen. Ik heb nu een zeer mooi en beschaafd geluid van supersprint, spaghetti en uitlaatsysteem. Als ik normaal rij hoor je helemaal niets en als ik gas geef een zeer mooi en diep beschaafd geluid komt eruit. Alleen had hem laatst op de brug omdat ik een rateltje hoorde soms. En het schotje in mijn middendemper zit los en dat hoor ik soms bewegen.
Maar ik wil geen brulbak ervan maken dus eerst wat info en videos bekijken van hoe het zou klinken dan.
-
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 04 aug 2014, 13:34
Re: bmw 325i cabrio '93
Zo ben een tijd afwezig geweest hier op het forum dacht laat me eens even wat foto's posten hoe de auto er nu bij staat.
Zo dat zijn best wat fototjes, heb nog een hele map vol met fotos van de auto moeilijk om te kiezen wat ik wou plaatsen hier.
De auto staat momenteel op continental sportcontact 5
Heb de smoke mistlampen gemonteerd
Ik zat deze maand te twijfelen of ik heb zal verkopen of niet omdat ik zelf een ongeluk heb gehad in mijn rechter onderarm/pols waarbij 1 zenuw was doorgesneden en een ander beschadigd is geraakt, een pees was doorgesneden en me slagader. En ben iets meer dan een maand geleden geopereerd. En ze zeiden dat ik over 4 maanden na de operatie weer wat kracht in me hand zou hebben, aangezien ik me rechterhand niet kon bewegen op 2 vingers na.
Maar het herstel verloopt zo super, ik kan de meeste dagelijkse dingen gewoon weer kan doen, en gewoon weer kan rijden en schakelen. Ik kan nog geen vuist maken er blijft dan een kleine opening nog. maar over het algemeen verloopt het herstel veel sneller dan gedacht. Dus heb besloten om hem te houden en de laatste puntjes op de i te zetten voor de lente weer begint.
Ik heb echt heel veel werk en tijd in deze auto gestoken en denk dat hij binnen nu en 2 maandjes helemaal af zou zijn, zonder ook maar 1 aandachtspuntje nog te hebben.
Ik wil wel nog mijn centrale vergrendeling op afstand instaleren want dat lukte me niet ondanks dat ik dacht alles goed gedaan te hebben. Zal daar nog eens naar moeten kijken.
Zo dat zijn best wat fototjes, heb nog een hele map vol met fotos van de auto moeilijk om te kiezen wat ik wou plaatsen hier.
De auto staat momenteel op continental sportcontact 5
Heb de smoke mistlampen gemonteerd
Ik zat deze maand te twijfelen of ik heb zal verkopen of niet omdat ik zelf een ongeluk heb gehad in mijn rechter onderarm/pols waarbij 1 zenuw was doorgesneden en een ander beschadigd is geraakt, een pees was doorgesneden en me slagader. En ben iets meer dan een maand geleden geopereerd. En ze zeiden dat ik over 4 maanden na de operatie weer wat kracht in me hand zou hebben, aangezien ik me rechterhand niet kon bewegen op 2 vingers na.
Maar het herstel verloopt zo super, ik kan de meeste dagelijkse dingen gewoon weer kan doen, en gewoon weer kan rijden en schakelen. Ik kan nog geen vuist maken er blijft dan een kleine opening nog. maar over het algemeen verloopt het herstel veel sneller dan gedacht. Dus heb besloten om hem te houden en de laatste puntjes op de i te zetten voor de lente weer begint.
Ik heb echt heel veel werk en tijd in deze auto gestoken en denk dat hij binnen nu en 2 maandjes helemaal af zou zijn, zonder ook maar 1 aandachtspuntje nog te hebben.
Ik wil wel nog mijn centrale vergrendeling op afstand instaleren want dat lukte me niet ondanks dat ik dacht alles goed gedaan te hebben. Zal daar nog eens naar moeten kijken.
Laatst gewijzigd door Leen op 24 feb 2020, 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: niet werkende link(s) verwijderd.
Reden: niet werkende link(s) verwijderd.
-
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 04 aug 2014, 13:34
Re: bmw 325i cabrio '93
Morgen afspraak om me uitlaat na te laten kijken.
Zaterdag een andere versnellingsbak ophalen. En hopelijk aankomende week te monteren tegelijk met een nieuwe koppelingsset.
Dan is dat ook weer gebeurd.
Zaterdag een andere versnellingsbak ophalen. En hopelijk aankomende week te monteren tegelijk met een nieuwe koppelingsset.
Dan is dat ook weer gebeurd.
Re: bmw 325i cabrio '93
Dat is weer eens een andere kerst dan bij de (schoon)familie.. Hahaha
-
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 04 aug 2014, 13:34
Re: bmw 325i cabrio '93
Haha ja ben allang blij dat ik weer hersteld ben en verder kan met de auto.
Kan morgen de andere bak ophalen, en gelijk erin laten zetten met een nieuwe koppelingsset. Uitlaat moest gelast worden vandaag. En wat rubbertjes hier en daar vervangen. Alle vloeistoffen gecontroleerd.
Morgen het grote werk.
Kan morgen de andere bak ophalen, en gelijk erin laten zetten met een nieuwe koppelingsset. Uitlaat moest gelast worden vandaag. En wat rubbertjes hier en daar vervangen. Alle vloeistoffen gecontroleerd.
Morgen het grote werk.
Re: bmw 325i cabrio '93
Ben benieuwd hoe lang het glas van de mistlampen heel blijft, bij mij was het glas gescheurd in een half jaar tijd en dit was niet door een steentje, beide mistlampen hadden op praktisch hetzelfde stuk een scheur.
-
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 04 aug 2014, 13:34
Re: bmw 325i cabrio '93
Het glas is wel heel nog, alleen is in beide water gekomen. Weet ech niet hoe dat gekomen is, en hoe dat kan. Mistlampen zijn echt 3 maanden oud...
Als ze gescheurd zouden zijn zou ik echt terug gaan hoor. Je hebt natuurlijk gewoon garantie
Edit: wat ik wel aan zit te denken is een heel klein gaatje te maken in beide mistlampen zodat het vocht wat erin komt er zo weer uit kan.
Als ze gescheurd zouden zijn zou ik echt terug gaan hoor. Je hebt natuurlijk gewoon garantie
Edit: wat ik wel aan zit te denken is een heel klein gaatje te maken in beide mistlampen zodat het vocht wat erin komt er zo weer uit kan.
Re: bmw 325i cabrio '93
Dat heb ik ook gedaan, maar door het heldere glas blijf je toch altijd een beetje damp erin houden met regen.
Ben zelf weer terug gegaan naar OEM door deze problemen met de lampen, de normale heldere waar ik de auto mee kocht waren ook al gescheurd en liet de chroomlaag los aan de binnenkant door vocht.
Ben zelf weer terug gegaan naar OEM door deze problemen met de lampen, de normale heldere waar ik de auto mee kocht waren ook al gescheurd en liet de chroomlaag los aan de binnenkant door vocht.
-
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 04 aug 2014, 13:34
Re: bmw 325i cabrio '93
Ja moet even kijken wat ik met die mistlampen ga doen.
Gister een andere versnellingsbak opgehaald voor 200 euro
Direct naar de garage gereden op de brug gezet.
Nieuwe koppelingsset werd geleverd 180 euro
Uitlaat, bak alles ging eruit. Toen erachter gekomen dat de hardyschijf helemaal versleten was, er zaten dikke groeven in het rubber en er kwamen touwtjes uit, je kon het rubber zelfs buigen. Nieuwe hardyschijf ook gehaald en gelijk gemonteerd.
Daarna alles t0gemonteerd, koppelingsset, hardyschijf en andere bak. Ook bakolie ververst. Nog mijn gasklephuis sensor aangesloten in mijn luchtfilterhuis daar was een opening voor maar die zat dicht. Dus ook dt meteen gefixt.
Kosten voor alles
Bak 200 bij ander bedrijf gekocht.
Garage kosten
Koppelingsset 180
Hardyschijf 80
Bak olje ververst
2 rubbere baksteuntjes vervangen, vooral de rechterkant had veel slijtage linker viel wel mee toch beide vervangen
Arbeidskosten
Gasklepsensor passend gemaakt
Totaal kosten bij de garage incl onderdelen. 430 euro
Vind dit erg meevallen. Merk wel aan me koppelling dat hij eerst erg hoog was en soepel nog van ze plaats afkwam. Nu met de nieuwe koppelingsset is het aangrijpingspunt erg laag en voel ik aan de achterkant schokken. Als ik alleen op de koppeling wil optrekken. Of bijvoorbeeld met parkeren, merk ik gewoon schokjes. Terwijl dit eerst heel soepel ging en nooit wat aan gemerkt heb.
Kan dat zijn omdat alles nieuw is koppelingsset, hardyschijf enz dat hij daarom zo doet? Dat het eerst wat ingereden moet zijn?
Koppelingsset was trouwens van bilstein zag ik staan.
Gister een andere versnellingsbak opgehaald voor 200 euro
Direct naar de garage gereden op de brug gezet.
Nieuwe koppelingsset werd geleverd 180 euro
Uitlaat, bak alles ging eruit. Toen erachter gekomen dat de hardyschijf helemaal versleten was, er zaten dikke groeven in het rubber en er kwamen touwtjes uit, je kon het rubber zelfs buigen. Nieuwe hardyschijf ook gehaald en gelijk gemonteerd.
Daarna alles t0gemonteerd, koppelingsset, hardyschijf en andere bak. Ook bakolie ververst. Nog mijn gasklephuis sensor aangesloten in mijn luchtfilterhuis daar was een opening voor maar die zat dicht. Dus ook dt meteen gefixt.
Kosten voor alles
Bak 200 bij ander bedrijf gekocht.
Garage kosten
Koppelingsset 180
Hardyschijf 80
Bak olje ververst
2 rubbere baksteuntjes vervangen, vooral de rechterkant had veel slijtage linker viel wel mee toch beide vervangen
Arbeidskosten
Gasklepsensor passend gemaakt
Totaal kosten bij de garage incl onderdelen. 430 euro
Vind dit erg meevallen. Merk wel aan me koppelling dat hij eerst erg hoog was en soepel nog van ze plaats afkwam. Nu met de nieuwe koppelingsset is het aangrijpingspunt erg laag en voel ik aan de achterkant schokken. Als ik alleen op de koppeling wil optrekken. Of bijvoorbeeld met parkeren, merk ik gewoon schokjes. Terwijl dit eerst heel soepel ging en nooit wat aan gemerkt heb.
Kan dat zijn omdat alles nieuw is koppelingsset, hardyschijf enz dat hij daarom zo doet? Dat het eerst wat ingereden moet zijn?
Koppelingsset was trouwens van bilstein zag ik staan.