BMW 530D Touring *CarbonSchwarz* *M Performance* -Update P19
Re: BMW 530D Touring *CarbonSchwarz* *M Performance* -Update
Mooi, alleen dus goed testen met ophalen om zeker te weten dat er niet ineens een trilling in zit, ik zou dit wel alvast uitsluiten bij de verzekering.
Als het goed is zijn ze nog goed natuurlijk, anders had je garage het wel gemeld neem ik aan.
Als het goed is zijn ze nog goed natuurlijk, anders had je garage het wel gemeld neem ik aan.
Vandaag de funfer eindelijk weer op kunnen halen
Zo strak heeft ie er nog niet bij gestaan sinds ik hem heb . Bij aanschaf had ie lichte schaafschade aan de rechterkant van de achterbumper + aardig wat krasjes/lakschade bovenop dat stuk bij de achterklep (vorige eigenaar keek niet zo precies met in/uitladen).
Hier even een hele slechte telefoonpic:
Volgens de schade hersteller kun je geen betere schade hebben aangezien er niks ontzet is, hij reed net ook als vanouds maargoed toch maar even in de gaten houden de komende tijd.
Zo strak heeft ie er nog niet bij gestaan sinds ik hem heb . Bij aanschaf had ie lichte schaafschade aan de rechterkant van de achterbumper + aardig wat krasjes/lakschade bovenop dat stuk bij de achterklep (vorige eigenaar keek niet zo precies met in/uitladen).
Hier even een hele slechte telefoonpic:
Volgens de schade hersteller kun je geen betere schade hebben aangezien er niks ontzet is, hij reed net ook als vanouds maargoed toch maar even in de gaten houden de komende tijd.
-
Groeten Bas
BMW 316 2deurs e30
BMW 320i 2deurs e30
BMW 320i sedan e36
BMW 325i 2deurs e30
BMW 320i touring e30
BMW 530i e60
BMW 545i e60
BMW 330i e90
BMW 525I e60 LCI (huidige)
BMW 316 2deurs e30
BMW 320i 2deurs e30
BMW 320i sedan e36
BMW 325i 2deurs e30
BMW 320i touring e30
BMW 530i e60
BMW 545i e60
BMW 330i e90
BMW 525I e60 LCI (huidige)
Ziet er weer top uit .
Ik zie direct dat ik het blinderen van de ramen maar eens hoog op de lijst moet zetten.
Ik zie direct dat ik het blinderen van de ramen maar eens hoog op de lijst moet zetten.
- E39 530D Touring
- E39 525D Sedan
- E61 525D Touring
- E39 525D Sedan
- E61 525D Touring
Yep blij dat ie er weer tip top uitziet
Vandaag met m'n zwager de winterbandjes erop gelegd, hij op zijn E39 en ik op die van mij. Hier wat foto's
Het service menu geeft aan dat over 18K m'n voorste remblokken vervangen moeten worden (en remschijven denk ik dan). Heb er ff een fotootje van gemaakt vandaag, volgens mij kunnen ze nog wel wat langer mee of lijkt dat maar zo?
Vandaag met m'n zwager de winterbandjes erop gelegd, hij op zijn E39 en ik op die van mij. Hier wat foto's
Het service menu geeft aan dat over 18K m'n voorste remblokken vervangen moeten worden (en remschijven denk ik dan). Heb er ff een fotootje van gemaakt vandaag, volgens mij kunnen ze nog wel wat langer mee of lijkt dat maar zo?
Je remblokken zou ik niet durven zeggen, je schijven lijken me wel mee te vallen, ik zou ze even opmeten en even voelen of de rand aan de buitenzijde erg dik is, dus dat er een hoop schijf "weg" is. Zo op het oog zijn ze niet zo verkeerd volgens mij.
Winterbandjes moet ik ook maar eens gaan doen, heb er wel een bloedhekel aan, maar veiligheid is ook een punt.
Winterbandjes moet ik ook maar eens gaan doen, heb er wel een bloedhekel aan, maar veiligheid is ook een punt.
Thanks voor je reactie Bart! Ik post de foto's ook nog even in het techniek gedeelte, wellicht dat iemand op basis van de foto's een inschatting kan maken wat betreft de remblokken
Je remblokken schat hij in aan de hand van je rijstijl. Je ziet dat de remvoering net zo dik is als de houder ongeveer. Ik zou er zeker naar de winter wat andere blokken op gooien. Je kunt natuurlijk ook de sensor afwachten maar als die doorgesleten is dan is het ook wel hoog tijd.
Vervangen is echt peanut. En de kosten zijn het ook niet.
Remschijven zijn licht in gesleten maar die vallen zo te zien nog wel mee. Ik ben zelf wel altijd voorstander van de hele meuk om dat te vervangen. Maar dat is mijn mening.
Vervangen is echt peanut. En de kosten zijn het ook niet.
Remschijven zijn licht in gesleten maar die vallen zo te zien nog wel mee. Ik ben zelf wel altijd voorstander van de hele meuk om dat te vervangen. Maar dat is mijn mening.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Dinsdag 29dec heeft de bimmer weer een beurtje gehad en zijn ook de remschijven en blokken voor vervangen, ziet er toch altijd weer mooi uit als er nieuwe schijven op zitten!
Helaas kwamen er nog wat meer punten aan het licht:
- Spoorstang linksvoor
- Ruitwisserbladen
- Kleine lekkage koelvloeistof ivm EGR thermostaat
- Motorsteunen
Eerste 2 zijn vervangen, EGR thermostaat (en hoofd) zijn al vervangen geweest maar bij de EGR thermostaat hoor je normaal ook een ringetje te vervangen (?) wat niet gebeurd was...nu wel.
Motorsteunen had geen hoge prio (zat ietsje speling op, je merkt ook wat trillen bij stationair) dus dat komt bij de volgende beurt. Er staat inmiddels 266K op en het waren nog de originele dus dat mag wel een keer .
Verder is het nog steeds freude am fahren en hij heeft me nog nooit in de kou laten staan (nu is het ook nog niet heel koud )
Helaas kwamen er nog wat meer punten aan het licht:
- Spoorstang linksvoor
- Ruitwisserbladen
- Kleine lekkage koelvloeistof ivm EGR thermostaat
- Motorsteunen
Eerste 2 zijn vervangen, EGR thermostaat (en hoofd) zijn al vervangen geweest maar bij de EGR thermostaat hoor je normaal ook een ringetje te vervangen (?) wat niet gebeurd was...nu wel.
Motorsteunen had geen hoge prio (zat ietsje speling op, je merkt ook wat trillen bij stationair) dus dat komt bij de volgende beurt. Er staat inmiddels 266K op en het waren nog de originele dus dat mag wel een keer .
Verder is het nog steeds freude am fahren en hij heeft me nog nooit in de kou laten staan (nu is het ook nog niet heel koud )
Motorsteunen toevallig ook onlangs gehad, echter bij een heel wat lagere km stand
Ik hoor ineens ook een hoop 'gebrom' stationair, zijn dat je motorsteunen?
Dat zou wel kunnen Marcel, bij mij is het ook alleen bij stationair dat ie wat meer bromt en trilt.
Ik zou het even laten checken
Ik zou het even laten checken
Ga ik doen, al zou het mij niets verbazen als er iets los zit, er hebben zoveel halve zolen aan gezeten
gelukkig is die nu in goede handen, al zal die dit wel over het hoofd gezien hebben dan
gelukkig is die nu in goede handen, al zal die dit wel over het hoofd gezien hebben dan
rijd je wagen nog steeds lekker?
Ik heb dus mijn thermostaat ook vervangen, maar kan me eigenlijk niks herinneren van een rubber ringetje zoals ik bij jou lees, had overigens een verkeerde thermostaat besteld eerst, schijnbaar zijn er meerdere soorten voor een 530d.
Ik heb dus mijn thermostaat ook vervangen, maar kan me eigenlijk niks herinneren van een rubber ringetje zoals ik bij jou lees, had overigens een verkeerde thermostaat besteld eerst, schijnbaar zijn er meerdere soorten voor een 530d.