Hey,
Sinds kort krijg ik melding parkeerlicht links uitgevallen maar ik zie helemaal niks dat niet werkt? Enig idee iemand? Komt ook enkel voor als de lichten niet op automatisch staan.. Nog een bemerking, als de lichten op auto staan brand alles dan altijd? Bij mij wel of is dan gewoon de lichtsensor defect? Verder snap ik ook het verschil niet tssn dagrijverlichting aan of uit, veranderd bij niks?
melding parkeerlicht links OPGELOST
-
melding parkeerlicht links OPGELOST
Laatst gewijzigd door BeemerBart op 15 jan 2016, 08:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: melding parkeerlicht links
Ik heb die melding ook wel eens gehad dat mijn parkeerlicht uitgevallen was, ik zag toen dat èèn van de ringen aan de linker kant ook echt niet meer brandde. Tot nu toe heb ik het op kunnen lossen door even een mep tegen de lampenkast aan te geven.
Bij mij brand ook alles (xenon en ringen) als ik de auto op automatische stand heb staan. Deze vraag heb ik toevallig vandaag ook gesteld op het forum zie hier viewtopic.php?f=123&t=38676 voor de reacties.
Grtz, wes
Bij mij brand ook alles (xenon en ringen) als ik de auto op automatische stand heb staan. Deze vraag heb ik toevallig vandaag ook gesteld op het forum zie hier viewtopic.php?f=123&t=38676 voor de reacties.
Grtz, wes
Ga allen eens het boekje doorlezen wat je bij die E60 hebt gekregen, daar wordt je enorm wijzer van en staan en heleboel bruikbare tips in !!
E60 530D - Sold
E91 330D - Daily Driver
E91 330D - Daily Driver
-
Was toch een lamp die defect was hoor alleen brandde ze telkens al ik controleerde☺
Het meten gebeurd niet met een lichtsensor, maar de stuurmodule meet de stroom naar de lampen, deze moet binnen bepaalde waarden liggen, anders krijg je een foutmelding. Meestal worden ze ook gemeten zonder dat de lampen aanstaan! Je kunt dus een melding krijgen dat het remlicht stuk is zonder dat je op de rem trapt.BeemerBart schreef:Hey,
Sinds kort krijg ik melding parkeerlicht links uitgevallen maar ik zie helemaal niks dat niet werkt? Enig idee iemand? Komt ook enkel voor als de lichten niet op automatisch staan.. Nog een bemerking, als de lichten op auto staan brand alles dan altijd? Bij mij wel of is dan gewoon de lichtsensor defect? Verder snap ik ook het verschil niet tssn dagrijverlichting aan of uit, veranderd bij niks?
Bij een E34 die omgebouwd wordt naar xenon bestaat de mogelijkheid de meetweerstanden in de lampmodule aan te passen zodat je geen melding krijgt (opgenomen stroom van Xenon is lager, door de meetweerstand groter te maken meet hij weer de juiste waarde)
JCK
In theorie zijn theorie en praktijk hetzelfde, in de praktijk niet.
Bij de pre-lci zijn de dagrijlichten de gewone lichten.BeemerBart schreef:Hey,
Als je deze opzet branden je lichten dus altijd.
Zet deze eens uit, dan kan je checken of je licht sensor juist werkt.
525d E61 2007 pre-LCI