Goedenavond allemaal,
Ik ben Mitch. Ben momenteel 19 jaar (word dit jaar 20) en ben al een tijdje aan het kijken voor een BMW e46 compact (316ti na facelift dus met rode achterlichten, liefst met M pakket wegens mooiere bumpers)
Nu het spaargeld steeds meer wordt komt ook de BMW dichterbij.
Sommige mensen vinden de BMW e46 Compact lelijk of geen echte 3 serie. Ik ben in de loop der jaren echter gefascineerd geraakt door het aparte uiterlijk. Aangezien het mijn eerste auto wordt is een ietwat kleinere auto sowieso fijn. Ruimte heb ik niet nodig. Heb ook geen overdreven snelle wagen nodig.
Meningen en ervaringen betreft de compact hoor ik uiteraard graag
Groeten Mitch
Mitch zonder BMW :)
- mieske90
- BimmerPortal Team
Re: Mitch zonder BMW :)
Welkom Mitch,
Ik heb zelf geen ervaring met de E46 compact, wel met de opvolger maar daar ben je niet naar opzoek
Succes met je zoektocht
als je iets zoekt kun je het beste de zoekfunctie rechtsboven gebruiken.
als er vragen zijn over het forum neem gerust contact met een van ons, wij helpen uw graag.
vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je toekomstige BMW een keer op één van onze meetings/events.
dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events
Ik heb zelf geen ervaring met de E46 compact, wel met de opvolger maar daar ben je niet naar opzoek
Succes met je zoektocht
als je iets zoekt kun je het beste de zoekfunctie rechtsboven gebruiken.
als er vragen zijn over het forum neem gerust contact met een van ons, wij helpen uw graag.
vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je toekomstige BMW een keer op één van onze meetings/events.
dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events
Mijn eerste BMW was een 318 compact uit 2003.
Die van mij had een probleem met het olieverbruik. Hij liep 1 liter op de 800 km olie, buiten de normen van BMW en heb hem derhalve in kunnen ruilen op garantie.
Dit was een specifiek probleem, van deze auto. Maar een andere compact hoeft dit probleem niet te hebben. De auto op zichzelf was fijn wendbaar, fijn sturend (duh het was een BMW) en van binnen ruim.
Het is inderdaad geen 3-serie maar echt de voorloper van de 1-serie qua ruimte.
Vaak zijn exemplaren vaak redelijk goed uitgerust qua opties.
Wat ik persoonlijk mooi vind is de afwijkende voorkant, de koplampen zijn rond (of feitelijk een uitsparing in de motorkap waardoor het rond lijkt).
Altijd een aanrader is een autoblog review kijken op youtube over de E46. De compact wordt niet specifiek behandeld, maar veel E46 zaken worden er in behandeld.
Die van mij had een probleem met het olieverbruik. Hij liep 1 liter op de 800 km olie, buiten de normen van BMW en heb hem derhalve in kunnen ruilen op garantie.
Dit was een specifiek probleem, van deze auto. Maar een andere compact hoeft dit probleem niet te hebben. De auto op zichzelf was fijn wendbaar, fijn sturend (duh het was een BMW) en van binnen ruim.
Het is inderdaad geen 3-serie maar echt de voorloper van de 1-serie qua ruimte.
Vaak zijn exemplaren vaak redelijk goed uitgerust qua opties.
Wat ik persoonlijk mooi vind is de afwijkende voorkant, de koplampen zijn rond (of feitelijk een uitsparing in de motorkap waardoor het rond lijkt).
Altijd een aanrader is een autoblog review kijken op youtube over de E46. De compact wordt niet specifiek behandeld, maar veel E46 zaken worden er in behandeld.
-
Bedankt voor de tip! Heb al aardig wat video's bekeken maar ga komende dagen dan eens wat e46 video's bekijken
Voor het gemak de link:
https://www.youtube.com/watch?v=RsSs8nKow80
Zoals gezegd wordt de compact niet specifiek behandeld. Maar hij deelt natuurlijk heel veel techniek.
https://www.youtube.com/watch?v=RsSs8nKow80
Zoals gezegd wordt de compact niet specifiek behandeld. Maar hij deelt natuurlijk heel veel techniek.