Ook ik zal mezelf eens even voorstellen.
Ik ben Vincent, 22 jaar, geboren en getogen in Blerick en wonend in Tegelen (langs Venlo).
Personlia:
In het dagelijks leven ben ik afgestudeerd aan de opleiding "MBO Beheer ICT niveau 4"
Tijdens mijn studie heb ik een groot project gedaan bij een stagebedrijf in Venlo en hier ben ik na mijn studie op uitzendbasis blijven 'plakken'.
Aangezien het uitzendcontract mij geen toekomst bood ben ik opzoek gegaan naar een ander bedrijf en dit gevonden in Veldhoven. Bij dit bedrijf had ik meer doorgroei mogelijkheden en een VW Polo 1.2 TSI Highline als leaseauto wat een erg leuke bijkomstigheid was
Via dit bedrijf werd ik gedetacheerd naar een groot software bedrijf in 's Hertogenbosch (ofwel Den Bosch) waar ik laterna een aanbod heb gekregen wat ik niet vanplan was te weigeren.
Echter zit bij deze functie geen leaseauto en kortgezegd ben ik zo aan mijn 320d gekomen.
Mijn auto:
Als eerder gemeld heb ik dus een BMW 320d E46 Executive van 21-10-1998.
Auto is nu dus 18 echter jaren oud en werkt nog prima!
Aanschafdatum is 01-09-2015 geweest.
Leuke bijkomstigheid is dat ik de 2e eigenaar ben van deze auto, ookal staat het anders op het kenteken.
Auto is van een loonwerker geweest die de auto op naam van het bedrijf heeft gezet (eigenaar 1).
Paar jaar later heeft deze zelfde man de auto van zakelijk naar privé gepakt (op kenteken dus eigenaar 2 maar in dus dezelfde man).
Later na is de auto naar de garage gegaan waar ik de auto gekocht heb ("eigenaar 3 hoe wel je dit niet echt een 'eigenaar' kunt noemen)
Toen kocht ik hem (eigenaar 4 volgens kenteken maar eigenlijk dus de 2e "echte" eigenaar")
Ik heb deze auto gekocht omdat ik, zoals hierboven te lezen, dus een baan geaccepteerd heb ik Den Bosch.
Aangezien ik hierbij geen leaseauto zou krijgen moest ik opzoek naar een auto die mij van maandag t/m vrijdag van Venlo naar Den Bosch zou gaan brengen (100km heen, 98km terug).
Bij het uitzoeken van een auto waren mijn eisen: Veilig, betrouwbaar, degelijk, cruise control en gezien het aantal kilometers wat ik per jaar maak (ongeveer 55000-60000) wou ik sowieso een auto met distributieketting.
Bij het woord distributieketting vielen de meeste auto's al af. Wat overbleef waren alle BMW's , Mercedessen en sommige buitenbeentjes (zoals een Toyotoa Yaris die geloof ik ook een ketting heeft??)
Anyhow al met al werd de keuze voor een BMW E46 Diesel snel gemaakt.
Tijdens mijn vakantie erg veel op marktplaats lopen rondstromen opzoek naar een E46 Diesel voor mijn budget (max 3500 met "het liefst zo min mogelijk" als uitgangspunt).
Na veel wikken en wegen eentje gevonden in Gorredrijk met "slechts" 229k op de teller en deze zag er nog héél erg mooi uit. Volledig leer zag er nog perfect uit en de achterbank was waarschijnlijk nooit gebruikt.
Proefritje gemaakt en de auto beviel redelijk. Bij aankomst bleek de auto een grote beurt nodig te hebben. Handrem werkte niet en de auto hobbelde als een gek. Laterna bleken de handremschoentjes echt volledig op, tot op het ijzer! en de wielen moesten gebalanceerd worden
Auto is wel , bijgehouden in de boekjes, volledig dealer onderhouden!
Auto gekocht en afgepingelt tot 2750 eurotjes.
Mijn auto > Reparaties :
Eenmaal thuis aangekomen meteen langs een kennis gegaan die bij BMW gewerkt heeft.
Alles gechecked en vanalles vervangen.
Wat eraan gedaan / vervangen is (zo'n beetje direct na aanschaf , September 2015):
Grote beurt (olie, oliefilter en alle andere filters)
Handremschoentjes vervangen
Spanrollen + meelooprollen vervangen
Multiriemen vervangen
Beide koelwaterslangen vervangen
Flexibel stuk van de uitlaat vervangen
Nieuwe accu
Nieuwe ruitenwissers (Bosch Aerotwin)
Februari 2016:
Remslang links voor vervangen
Remslang rechts voor vervangen
Einddemper volledig gelast
Remslang rechts achter vervangen
Remslang links achter vervangen
Olie + oliefilter vervangen
Maart 2016:
Motorsteunen vervangen
Mei 2016:
Nieuwe (2e hands) velgen + banden
Zomersetje, dezelfde OEM velgen als op de foto's.
Augustus 2016:
4 nieuwe banden : Goodyear EFFICIENTGRIP PERFORMANCE (zomerband , 205/55/R16 91V)
September 2016:
Alle koelwaterslangen + thermostaat vervangen i.v.m. lekkage.
December 2016:
Naaf links voor vervangen
Remschijven + remblokken links en rechts voor vervangen
Nieuwe ruitenwissers (Bosch Aerotwin)
Winterbanden gemonteerd
Februari 2017:
Probleem gehad met EGR , diverse pakkingen en klein materiaal vernieuwd.
"Clean" EGR geplaatst. Bevinding tot nu toe : Motor draait mooier, wat meer kracht en zichtbaar minder verbruik.
Maart 2017:
Remblokken links + rechts achter vervangen.
Handrem afgesteld.
Juli 2017:
Grote beurt
Augustus 2017:
Uitlaat vervangen
Mijn auto > Bevindingen:
Tot nu toe ben ik erg tevreden over de auto! Ik hem natuurlijk pas sinds september dus kan er niet zo érg veel over zeggen.
- Edit:
- Wel merk ik dat ondanks dat ik de uitlaat heb laten controleren , en deze volledig gasdicht is, dat ik soms uitlaatgassen in de auto ruik. Ergens gelezen dat dit door de motorsteunen kan komen en de auto trilt meer dan wat hoort te zijn dus de motorsteunen gaan ook vervangen worden
Mijn auto > Foto's :
En nog 2 van de binnenkant :
Die rare deuk/streep die op deze foto hieronder in de stoelen zit, zit er in werkelijkheid niet!
Toch vreemd dat deze wel op de foto staat:
Verder zal ik vast iets vergeten zijn te benoemen maar dat zal ik later hierbij plaatsen!