530d Niet harder dan 130 [opgelost]
530d Niet harder dan 130 [opgelost]
Sinds kort heb ik een probleem met mijn e60 530d '04:
Sinds een onderdeel van de dynamo (regulator?) het heeft begegeven en vervangen is kan ik nauwelijks harder dan 130 rijden.
Alles tot 100 gaat perfect, zowel volgas als half gas. Maar zodra ik de 120 aantik en volgas druk, krijg je voor 1 seconde een duw in de rug. En dan houdt hij in.
Iemand een idee welke richting ik op moet zoeken? Vanavond wordt hij uitgelezen dmv INPA
Sinds een onderdeel van de dynamo (regulator?) het heeft begegeven en vervangen is kan ik nauwelijks harder dan 130 rijden.
Alles tot 100 gaat perfect, zowel volgas als half gas. Maar zodra ik de 120 aantik en volgas druk, krijg je voor 1 seconde een duw in de rug. En dan houdt hij in.
Iemand een idee welke richting ik op moet zoeken? Vanavond wordt hij uitgelezen dmv INPA
Laatst gewijzigd door gJefe op 19 mar 2016, 09:28, 1 keer totaal gewijzigd.
[x]e36 318is sedan
[x]e36 318i sedan
[x]e36 325i coupe (non vanos)
[V]e46 318i sedan
[X]e46 323i sedan
[V]e60 530d
[x]e36 318i sedan
[x]e36 325i coupe (non vanos)
[V]e46 318i sedan
[X]e46 323i sedan
[V]e60 530d
Re: 530d Niet harder dan 130
Je mag toch ook niet harder?
Uitlezen is idd de juiste stap, heb het bij m'n vorige auto (320D) ook gehad. Daar waren het de vacuumslangen die vervangen moesten worden.
Succes ermee
Uitlezen is idd de juiste stap, heb het bij m'n vorige auto (320D) ook gehad. Daar waren het de vacuumslangen die vervangen moesten worden.
Succes ermee
Re: 530d Niet harder dan 130
Heb je roetfilter?Misschien hij vol zit.
BMW UITLEZEN(E,F,G series),CODING,PROGRAMMING
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
Re: 530d Niet harder dan 130
Nee uiteraard niet harder, maar hij moet het wel kunnenQuadrantz schreef:Je mag toch ook niet harder?
Uitlezen is idd de juiste stap, heb het bij m'n vorige auto (320D) ook gehad. Daar waren het de vacuumslangen die vervangen moesten worden.
Succes ermee
Toen ik de e60 kocht zeiden ze dat de DPF leeg was, maar heb het zelf niet gezien.gk5 schreef:Heb je roetfilter?Misschien hij vol zit.
[x]e36 318is sedan
[x]e36 318i sedan
[x]e36 325i coupe (non vanos)
[V]e46 318i sedan
[X]e46 323i sedan
[V]e60 530d
[x]e36 318i sedan
[x]e36 325i coupe (non vanos)
[V]e46 318i sedan
[X]e46 323i sedan
[V]e60 530d
Re: 530d Niet harder dan 130
De auto is uitgelezen en deze fout codes kwamen naar voren:
DME/DDE 10 errors
4212 Glow Plug Cyl 1 - Activation Interrupted
4222 Glow Plug Cyl 2 - Activation Interrupted
4232 Glow Plug Cyl 3 - Activation Interrupted
4242 Glow Plug Cyl 4 - Activation Interrupted
4252 Glow Plug Cyl 5 - Activation Interrupted
4262 Glow Plug Cyl 6 - Activation Interrupted
4587 Fuel Filter
480A DPF -Bank 1
4B10 Smooth Running Regulation -Correction Quantity too High
4B11 Smooth Running Regulation -Correction Quantity too Low
Ik denk dat ik me het meeste zorgen moet maken om de 480A DPF -Bank 1 foutcode. Iemand enig ervaring met dit?
DME/DDE 10 errors
4212 Glow Plug Cyl 1 - Activation Interrupted
4222 Glow Plug Cyl 2 - Activation Interrupted
4232 Glow Plug Cyl 3 - Activation Interrupted
4242 Glow Plug Cyl 4 - Activation Interrupted
4252 Glow Plug Cyl 5 - Activation Interrupted
4262 Glow Plug Cyl 6 - Activation Interrupted
4587 Fuel Filter
480A DPF -Bank 1
4B10 Smooth Running Regulation -Correction Quantity too High
4B11 Smooth Running Regulation -Correction Quantity too Low
Ik denk dat ik me het meeste zorgen moet maken om de 480A DPF -Bank 1 foutcode. Iemand enig ervaring met dit?
[x]e36 318is sedan
[x]e36 318i sedan
[x]e36 325i coupe (non vanos)
[V]e46 318i sedan
[X]e46 323i sedan
[V]e60 530d
[x]e36 318i sedan
[x]e36 325i coupe (non vanos)
[V]e46 318i sedan
[X]e46 323i sedan
[V]e60 530d
Re: 530d Niet harder dan 130
480A-Roetfilter verstopt.
BMW UITLEZEN(E,F,G series),CODING,PROGRAMMING
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.
Re: 530d Niet harder dan 130
Ik zou er als de bliksem naar laten kijken. Als het je roetfilter is dan kan het een hoop interme schade opleveren als je er gewoon mee door blijft tuffen.
Want heel simpel, de druk moet weg. Als het niet door de gebruikelijke weg naar achteren door het roetfilter kan dan gaat de druk ook van voren opgebouwd worden en daar wordt je motortje en turbo niet blij van
Want heel simpel, de druk moet weg. Als het niet door de gebruikelijke weg naar achteren door het roetfilter kan dan gaat de druk ook van voren opgebouwd worden en daar wordt je motortje en turbo niet blij van
Re: 530d Niet harder dan 130
Ik ga morgen proberen onder de auto te kijken en ik wil de roetfilter eronder uit hebben.
Toen ik de auto kocht zeiden ze dat de PDF was leeg gehaald, dus het is raar dat ik een foutcode krijg mbt de DPF filter.
Toen ik de auto kocht zeiden ze dat de PDF was leeg gehaald, dus het is raar dat ik een foutcode krijg mbt de DPF filter.
[x]e36 318is sedan
[x]e36 318i sedan
[x]e36 325i coupe (non vanos)
[V]e46 318i sedan
[X]e46 323i sedan
[V]e60 530d
[x]e36 318i sedan
[x]e36 325i coupe (non vanos)
[V]e46 318i sedan
[X]e46 323i sedan
[V]e60 530d
Re: 530d Niet harder dan 130
Net gekeken en ben er voor 90% overtuigd dat er een (niet leeggehaalde) roetfilter onder zit. De bouten zijn zeer verroest en het ziet er niet naar uit dat hij er onder vandaan is gehaald.
Mijn 530d is van 2004, nou twijfel ik tussen een leeggehaalde DPF of een "rechte stuk buis". En dan natuurlijk de DPF regeneratie weg coderen.
Ervaringen of tips anyone
Mijn 530d is van 2004, nou twijfel ik tussen een leeggehaalde DPF of een "rechte stuk buis". En dan natuurlijk de DPF regeneratie weg coderen.
Ervaringen of tips anyone
[x]e36 318is sedan
[x]e36 318i sedan
[x]e36 325i coupe (non vanos)
[V]e46 318i sedan
[X]e46 323i sedan
[V]e60 530d
[x]e36 318i sedan
[x]e36 325i coupe (non vanos)
[V]e46 318i sedan
[X]e46 323i sedan
[V]e60 530d
Re: 530d Niet harder dan 130
Roetfilter leeghalen is het goedkoopst, namelijk gewoon de inhoud van je eigen verwijderen.
Re: 530d Niet harder dan 130
Helaas nog geen tijd gehad om te posten maar het probleem is opgelost
Roetfilter zat helemaal verstopt:
Na het leeghalen:
Auto rijdt weer zoals het hoort, en geen foutcodes meer
Roetfilter zat helemaal verstopt:
Na het leeghalen:
Auto rijdt weer zoals het hoort, en geen foutcodes meer
[x]e36 318is sedan
[x]e36 318i sedan
[x]e36 325i coupe (non vanos)
[V]e46 318i sedan
[X]e46 323i sedan
[V]e60 530d
[x]e36 318i sedan
[x]e36 325i coupe (non vanos)
[V]e46 318i sedan
[X]e46 323i sedan
[V]e60 530d
Re: 530d Niet harder dan 130 [opgelost]
Mooi hoed om te horen dat het is opgelost