E91 bluetooth (= MULF?) defect?

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
Cornholio

E91 bluetooth (= MULF?) defect?

Bericht door Cornholio » 11 feb 2016, 21:17

Nieuw hier, heb al wat aan het lezen geweest maar ben een absolute leek (ik wist zelf niet dat ik een E91 heb :gek: ) dus kan er nog niet zo goed aan uit.

Ik heb dus een E91 Touring bj 4/2006. Op een gegeven moment begon mijn elektronica te flippen, muziek die onderbrak, scherm dat uitviel, enz... Volgens mijn garagist was dit te wijten aan mijn bluetooth die defect is (beetje bizar want hij koppelde nog wel met mijn telefoon). Hij zei me dat hij de bluetooth module heeft afgekoppeld en inderdaad, de problemen zijn allemaal verdwenen. Buiten bluetooth werkt alles weer naar behoren.
Hij zei me dat hij het wel kon herstellen maar dat dat onderdeel behoorlijk kostelijk is, daar heb ik dus voor bedankt.

We zijn nu een tijdje verder en ik mis de bluetooth functie toch wel eerlijk gezegd, vooral omdat ik mijn muziek van m'n telefoon kon streamen naar de autoluidsprekers. Dus ben ik op zoek gegaan naar wat er nu eigenlijk stuk is met de hoop dit zelf te kunnen vervangen, low budget dus.

Ondertussen ben ik eruit dat het de "MULF"-module zou zijn die stuk is, deze heb ik ook al teruggevonden in de wagen (dient heel die bak enkel voor bluetooth???). Echter wat mij direct opviel was dat alle kabels er nog steeds mee verbonden zijn, dus wat bedoeld de garagist dan met "ik heb bluetooth afgekoppeld"?
Enige info zou welkom zijn, ik probeer het allemaal te begrijpen ;)

Vervolgens de ultieme vraag, hoe zorg ik ervoor dat ook mijn bluetooth terug werkt en dit zo simpel en goedkoop mogelijk?

Bijkomende vraag, ik las hier veel over CCC en CIC, wat betekent dit eigenlijk?

Quadrantz

Re: E91 bluetooth (= MULF?) defect?

Bericht door Quadrantz » 12 feb 2016, 14:42

Mulf is idd bluetooth module. Je zou inderdaad verwachten dat die van jou helemaal losgekoppeld zou zijn ;).

Ik heb wel hier en daar gelezen dat je die module moet vervangen maar dat is vooral als bluetooth niet meer werkt.

CCC en CIC zijn type navigaie/media systemen. Kans is groot dat jij een CCC hebt. Vanaf eind 2008 is de CIC geintroduceerd en zijn dus een stuk nieuwer en sneller met hardeschijf.

NielsE36

Bericht door NielsE36 » 12 feb 2016, 16:27

Cornholio schreef:vooral omdat ik mijn muziek van m'n telefoon kon streamen naar de autoluidsprekers.
Apart, ik heb professional navigatie in een E92 uit 2006.
Ik kan de bluetooth alleen gebruiken om mijn telefoon te koppelen en te bellen.
Voor de muziek heb ik alleen een mogelijkheid om mijn telefoon aan een aux-kabel te koppelen (via opening in de middenarmsteun).

Hoe kun je via bluetooth muziek streamen dan, op de pre-facelift i-drive?

Cornholio

Bericht door Cornholio » 15 feb 2016, 20:36

Quadrantz schreef:Mulf is idd bluetooth module. Je zou inderdaad verwachten dat die van jou helemaal losgekoppeld zou zijn ;).

Ik heb wel hier en daar gelezen dat je die module moet vervangen maar dat is vooral als bluetooth niet meer werkt.

CCC en CIC zijn type navigaie/media systemen. Kans is groot dat jij een CCC hebt. Vanaf eind 2008 is de CIC geintroduceerd en zijn dus een stuk nieuwer en sneller met hardeschijf.
Bedankt voor de info.
Kan die nog ergens anders afgekoppeld zijn?
NielsE36 schreef:
Cornholio schreef:vooral omdat ik mijn muziek van m'n telefoon kon streamen naar de autoluidsprekers.
Apart, ik heb professional navigatie in een E92 uit 2006.
Ik kan de bluetooth alleen gebruiken om mijn telefoon te koppelen en te bellen.
Voor de muziek heb ik alleen een mogelijkheid om mijn telefoon aan een aux-kabel te koppelen (via opening in de middenarmsteun).

Hoe kun je via bluetooth muziek streamen dan, op de pre-facelift i-drive?
Het is al even geleden, dus ik kan me vergissen (dat ik het toch deed via de aux) maar ik dacht dat dat streamen via BT wel kon?

largeproject
Contacteer:

Bericht door largeproject » 23 feb 2016, 23:25

Muziek streamen kan alleen bij een cic en dan nog in combi met een combox, de opvolger van de mulf.

Maar o je stroring terig te komen, in de mulf zit ook nog een stukkie telematic, het sos gebeuren, zit ook een sim kaart in verwerkt, zodat bij ongval men kan zien waar en wat er gebeurd is, hoeveel airbag bv af gegaan zijn of dat je auto op d kop ligt.

De mulfs gaan vaker stuk, of door warmte dat prints los laten of door vocht, ik ken iemand ie heeft een kapotte mulf een 20 m minuten in de oven geplaatst met 200 graden, die draait nu weer jaren.
Dat alle aansluitingen er nog in zitten zou kunne, meestal word de optische kabel door gelust zodat de combox niet meer deel uit maakt van de most ring.

GTR

Bericht door GTR » 06 mar 2016, 21:41

je kan hem wel weer koppelen maar in bordcomputer dat vinkje uitzetten als je moet bellen vinkje weer aanzetten zo kan je toch noch handsfree bellen...
BMW foutcodes uitlezen alle type BMW ISTA-D Rheingold

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Audio, navigatie en iDrive”