Goedemiddag,
Sommige kennen mij nog van mijn E46 Compact. (Zie topic:viewtopic.php?f=29&t=36622)
Nadat de Compact verkocht was, en ik een huis had gekocht (nieuwbouw, wordt op dit moment gebouwd), heb ik een tijdje geen auto gehad (om even lekker geld te sparen).
Nu was het dan toch weer tijd voor een auto, geen diesel, want ik ga een stuk minder kilometers rijden. Dus de zoektocht gestart. Had niet een super groot budget, dus het moest sowieso een E46 worden. Handgeschakeld was een pre .
Na een weekje Marktplaats in de gaten gehouden te hebben, kwam ik niet echt een auto tegen die aan mijn eisen voldeed. Tot ik plots de Tourings op het spoor kwam "Ja zei mijn vriendin, die zijn ook mooi" Uuuh ja inderdaad, die zien er eigenlijk ook wel goed uit. . Na een dag zoeken, kwam ik een aanbod tegen die bijna te mooi was om waar te zijn, en diezelfde avond stond mijn nieuwe aanwinst op het pad.
Tada:
Een E46 FL 318i met wat leuke opties:
Uiteraard had deze auto wat TLC nodig, bij aankoop constateerde ik het volgende:
Raammechanisme rechtsvoor kapot
Achterruitverwarming werkte niet
Speakers kraakte
Accu was slecht
Olieservice nodig
Koplampen erg dof
Dus gelijk maar aan de slag gegaan.
Eerst een raammechanisme gescoord via Marktplaats. 4 tientjes incl. motor.
Na een uurtje werk had ik het nieuwe mechanisme erin, en gelijk de voor speakers vervangen voor een compo-setje.
Dus in 1 klap, werkende elektrische ramen en een goed geluid uit de radio.
De accu was slecht, dus gelijk een nieuwe ingezet. De achterruitverwarming was slechts een zekering, dus die werkte ook meteen weer.
Verder waren er wat lampjes stuk, deze allemaal vervangen.
Zo stond ze erbij op mijn werk. Daarna weggebracht voor een algemene controle en een olie service. Auto zag er - volgens de monteur - prima uit, en technisch meer dan in orde. Dus dat was wel goed nieuws.
Toen ben ik aan de slag gegaan met de koplampen, deze waren erg dof. Dus heb ik ze geprobeerd te polijsten:
Het was een aardig opgeknapt maar niet super, en ik stoorde mezelf er toch aan. Dus dan maar plan b; nieuwe koplamp(glazen). Het zijn uiteindelijk de volgende DEPO's geworden:
Gisteren in de P.C. Hooftstraat
Angel eyes aan.
Het standaard halogeen licht, vervangen voor een xenon set.
De standaard achterlichten heb ik vervangen voor LED (plaatje van internet):
Verder heb ik nog nieuwe kentekenplaten erop gezet (met opgelegde letters)
Setje sonniboys zonwering gemonteerd (foto volgt)
Nu ga ik er even lekker van genieten, want het rijdt voortreffelijk.
Ik heb nog wel een kleine to-do list:
Nieuwe Dynavin (oid) monteren
Achteruitrijcamera
Nieuwe mattenset
Leren sportinterieur (tips zijn welkom)
eLight module
Dubbele uitlaat (OEM look a la 325i --> 2 verchroomde pijpjes) of een sierstuk... Iemand suggesties?
En misschien nog wel wat waar ik tegenaan loop.
Nog wat sfeerplaatjes:
Zelfs m'n neefje van anderhalf heeft al een goede smaak. (Ome Jimmy heeft een BeeeEmmmmWeeeee)
Tijdloos model...
[E46] 318i Touring - Jimm88
[E46] 318i Touring - Jimm88
------------------------------------------
langs het stippellijntje afscheuren
Burn rubber, not your soul.
Re: [E46] 318i Touring - Jimm88
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst..
Ben wel benieuwd waarom polijsten van de koplampen niet het resultaat gaf waar je op hoopte..
Ben wel benieuwd waarom polijsten van de koplampen niet het resultaat gaf waar je op hoopte..
Alcohol vrij bier is als een BH aan de waslijn.... Het beste is er uit.
Als je gaat wetsanden, schuur je de UV coating van het glas af, sommige krassen zaten té diep op eruit te polijsten. Het was een hele verbetering hoor.. Maar niet 100%.
Welke grofte heb je gebruikt? Met welke grofte ben je geëindigd?
Heb je de koplampen bijv met blanke lak of coating gespoten na het polijsten?
Heb je de koplampen bijv met blanke lak of coating gespoten na het polijsten?
Alcohol vrij bier is als een BH aan de waslijn.... Het beste is er uit.
Van 1000 tot 3000. Naar gepolished met meguiars plast x en afgetopt met een UV protectant. Ik heb de koplampen uiteraard nog. Misschien maar eens een projectje van maken... (Quad xenon oid)
Van de week de follow me home functie op afstandbediening werkbaar gemaakt.
Dus nu met ontgrendelen / vergrendelen gaan de lampen aan (Ik heb iemand gevonden, die kan programmeren welke lampen er aan gaan, voor mij zou dat dan de angel eyes + mistlampen voor en achterverlichting achter zijn)
Schema uitgeprint en onderdelen via Conrad besteld:
Toen alles binnen was, even het e.e.a. volgens schema aangesloten/gesoldeerd en gelabeld.
Daarna alles aangesloten in de auto (helaas geen foto's van)
Gisteren de bekleding aangepakt, zaten nog al wat vlekken in. Dus met een sopje, stoomreiniger en waterstofzuiger aan de gang...
Van:
Naar:
Ik heb nog steeds een lederen interieur op het oog. Alleen dat zijn geen sportstoelen.. Dus als iemand nog tips heeft voor een mooi zwart interieur, houd ik mij aanbevolen.
Zaterdag middag nog even led kenteken verlichting geplaatst:
En nog een vers mattensetje gekocht, welke in er nog in moet zetten.
Volgende week wil ik deze uitlaat bestellen:
http://uitlaat-winkel.nl/sportuitlaten/ ... -6218.html
Iemand ervaring met het merk/winkel/looks?
Ook nog steeds druk opzoek naar een Android based OEM look navigatie systeem (Dynavin oid).
Tot zover weer mijn update.
Dus nu met ontgrendelen / vergrendelen gaan de lampen aan (Ik heb iemand gevonden, die kan programmeren welke lampen er aan gaan, voor mij zou dat dan de angel eyes + mistlampen voor en achterverlichting achter zijn)
Schema uitgeprint en onderdelen via Conrad besteld:
Toen alles binnen was, even het e.e.a. volgens schema aangesloten/gesoldeerd en gelabeld.
Daarna alles aangesloten in de auto (helaas geen foto's van)
Gisteren de bekleding aangepakt, zaten nog al wat vlekken in. Dus met een sopje, stoomreiniger en waterstofzuiger aan de gang...
Van:
Naar:
Ik heb nog steeds een lederen interieur op het oog. Alleen dat zijn geen sportstoelen.. Dus als iemand nog tips heeft voor een mooi zwart interieur, houd ik mij aanbevolen.
Zaterdag middag nog even led kenteken verlichting geplaatst:
En nog een vers mattensetje gekocht, welke in er nog in moet zetten.
Volgende week wil ik deze uitlaat bestellen:
http://uitlaat-winkel.nl/sportuitlaten/ ... -6218.html
Iemand ervaring met het merk/winkel/looks?
Ook nog steeds druk opzoek naar een Android based OEM look navigatie systeem (Dynavin oid).
Tot zover weer mijn update.