Dikke diesel
Dikke diesel
Eindelijk...Na twee weken wachten is het kenteken afgegeven, trekhaak eronder gezet, winterset je gescoord, en het voor de verzekering verplichte alarm ingebouwd. Al een paar jaar een grote wens, een f11 550d. Ik heb er nu twee dagen mee gereden, en daar kan ik wel aan wennen, hoor. Ik probeer morgen een paar foto's te plaatsen....
Re: Dikke diesel
Ben benieuwd.... klinkt goed.... geïmporteerd begrijp ik? Welkom hier ook
Re: Dikke diesel
Welkom
Klinkt als een dik machine. Kan niet wachten op de fotootjes
Klinkt als een dik machine. Kan niet wachten op de fotootjes
Re: Dikke diesel
hij moest even door de wasstraat.... ik hoop dat het zo gelukt is met de foto's ?
Laatst gewijzigd door Bart70 op 23 feb 2016, 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: foto's tussen de img gezet zodat ze rechtstreeks zichtbaar zijn
Reden: foto's tussen de img gezet zodat ze rechtstreeks zichtbaar zijn
Re: Dikke diesel
ik rij er nu ruim een week mee, en ben bang dat de glimlach voorlopig niet meer verdwijnt. het geluid is echt verslavend lekker. Ik rij nu op 18 inch winterwielen, de zomerset ligt in de opslag. dat is 20 inch...veel mooier, maar dit is wel zo praktisch, want er staat een ritje Duitsland op de agenda. was even passen en meten, een 18 inch setje imitatiewielen paste niet...Dit zijn originele velgen, en dat gaat nét. passen mijn kettingen ook nog, als het moet.
in vergelijking met mijn E61 touring 535D is dit wel een wereld van verschil. Zal ook mede veroorzaakt worden door de adaptive drive, en de vierwielaandrijving. even wennen nog...Maar ik kan nu gewoon een rotonde verlaten op een natte weg, zonder gele lampjes op het dashboard, en gewoon optrekken zonder glibberen. Wat wel verschilt: de 535D was door Vtune onder handen genomen. Maakte bijvoorbeeld maar 1500 toeren bij 140 km/u. Die rust mis ik wel in de 550. Misschien toch even langs Vtune gaan....
Verder alle lof, rijdt heerlijk relaxed, of bloedsnel als je daar zin in hebt. standkachel werkt goed (zelfs met App via connected drive). start/stop leidt een eigen leven, lijkt wel. Maar goed, die kun je uitzetten. In de 535 had ik adaptive cruise controll. gelukkig gebruikte ik die niet vaak, het zit niet op de 550 namelijk, was in de file bijna op de voorligger gereden, want hij remde niet uit zichzelf....Het verplichte klasse 4 alarm is wel een domper. Het moest van de verzekering, maar het gemak van de keyless entry is wel weg eigenlijk. soms vergeet ik het nog, en wordt ik direct gebeld door de centrale, da's wel netjes natuurlijk. Maar goed, de 535D was met een gekopieerde sleutel leeggehaald (airbags/navigatie), en dat kan nu blijkbaar niet meer zo makkelijk.
in vergelijking met mijn E61 touring 535D is dit wel een wereld van verschil. Zal ook mede veroorzaakt worden door de adaptive drive, en de vierwielaandrijving. even wennen nog...Maar ik kan nu gewoon een rotonde verlaten op een natte weg, zonder gele lampjes op het dashboard, en gewoon optrekken zonder glibberen. Wat wel verschilt: de 535D was door Vtune onder handen genomen. Maakte bijvoorbeeld maar 1500 toeren bij 140 km/u. Die rust mis ik wel in de 550. Misschien toch even langs Vtune gaan....
Verder alle lof, rijdt heerlijk relaxed, of bloedsnel als je daar zin in hebt. standkachel werkt goed (zelfs met App via connected drive). start/stop leidt een eigen leven, lijkt wel. Maar goed, die kun je uitzetten. In de 535 had ik adaptive cruise controll. gelukkig gebruikte ik die niet vaak, het zit niet op de 550 namelijk, was in de file bijna op de voorligger gereden, want hij remde niet uit zichzelf....Het verplichte klasse 4 alarm is wel een domper. Het moest van de verzekering, maar het gemak van de keyless entry is wel weg eigenlijk. soms vergeet ik het nog, en wordt ik direct gebeld door de centrale, da's wel netjes natuurlijk. Maar goed, de 535D was met een gekopieerde sleutel leeggehaald (airbags/navigatie), en dat kan nu blijkbaar niet meer zo makkelijk.
Re: Dikke diesel
Zeer dikke wagen hoor !
Ik heb de links even tussen de img koppelingen gezet zodat je ze rechtstreeks ziet
Ik heb de links even tussen de img koppelingen gezet zodat je ze rechtstreeks ziet
- BMW530xdrive
- Berichten: 354
- Lid geworden op: 01 mei 2015, 11:18
Re: Dikke diesel
Prachtige bak. Die overweeg ik zeker bij een volgende keus, echter zal het dan de G-reeks gaan worden vermoed ik. 4-wiel is bij dat vermogen een genot inderdaad. Nauwelijks uitbreken of wielspin.
F10 2012 BMW 530d xDrive, 258PK/560Nm
Re: Dikke diesel
Topic naam klopt helemaal! Waarschijnlijk de dikste diesel van het forum
Re: Dikke diesel
Hele mooie dikke auto.. Wat voor zomerset komt erop te liggen? Ja die verzekeringen doen moeilijk idd.. voor de 535d wilde enkele zelfs verplicht een klasse 5.. pff moet niet gekken worden
- BMW530xdrive
- Berichten: 354
- Lid geworden op: 01 mei 2015, 11:18
Re: Dikke diesel
De meeste verzekeraars hebben een "afschrikbeleid". Door dit soort voorwaarden de stellen of idioot hoge premies te vragen willen ze je eigenlijk niet als klant.
Voor mijn 530d moest ik eerst 6 verzekeraars bellen om een acceptabele premie te horen. Ik kwam uit de lease en de schadevrije jaren uit de leaseperiode worden door veel maatschappijen niet erkend. Ik kreeg maandpremies van 700,- te horen, voor all-risk.
Voor mijn 530d moest ik eerst 6 verzekeraars bellen om een acceptabele premie te horen. Ik kwam uit de lease en de schadevrije jaren uit de leaseperiode worden door veel maatschappijen niet erkend. Ik kreeg maandpremies van 700,- te horen, voor all-risk.
F10 2012 BMW 530d xDrive, 258PK/560Nm
Re: Dikke diesel
Het opnemen van een klasse 4 alarm heeft niets te maken met afschrikbeleid.... dat heeft puur te maken met het feit dat de nieuwwaarde van de betreffende auto boven een bepaald bedrag zit (even uit mijn hoofd iets van € 65.000). Ik had het ook, terwijl de maandpremie van mijn verzekering (all risks) op iets van € 136,00 zit en de maandbijdrage aan de alarmcentrale iets van € 15,00 is.
Promovendum adverteert de laatste tijd trouwens met "20% goedkoper dan uw huidige autoverzekering".... maar als ik mijn kenteken opgeef, dan is mijn auto niet te verzekeren bij hun.... wel jezelf "Dé verzekeraar voor hoger opgeleiden" noemen, maar niet de auto's durven verzekeren die sommigen van hun rijden..... beetje raar!
Promovendum adverteert de laatste tijd trouwens met "20% goedkoper dan uw huidige autoverzekering".... maar als ik mijn kenteken opgeef, dan is mijn auto niet te verzekeren bij hun.... wel jezelf "Dé verzekeraar voor hoger opgeleiden" noemen, maar niet de auto's durven verzekeren die sommigen van hun rijden..... beetje raar!
- BMW530xdrive
- Berichten: 354
- Lid geworden op: 01 mei 2015, 11:18
Re: Dikke diesel
Bij mijn verzekering is er geen relatie tussen klasse 4 en nieuwprijs. Ik ben niet verplicht tot een klasse 4 alarm terwijl de nieuwprijs op 91.000 lag. Wel krijg je korting bij een klasse 4 alarm.
Ik kwam uiteindelijk bij Inshared als beste uit. Goede voorwaarden tegen redelijk gunstige prijs. Zodra ik meer schadevrije jaren heb op persoonlijke conto zullen er wellicht meer opties beschikbaar komen bij andere maatschappijen.
Ik kwam uiteindelijk bij Inshared als beste uit. Goede voorwaarden tegen redelijk gunstige prijs. Zodra ik meer schadevrije jaren heb op persoonlijke conto zullen er wellicht meer opties beschikbaar komen bij andere maatschappijen.
F10 2012 BMW 530d xDrive, 258PK/560Nm
Re: Dikke diesel
Mijn verzekeraar eist voor auto's jonger dan 5 jaar, en een catwaarde boven de 100k klasse 3, aangevuld met anti jammen, hellingdetectie en voertuigvolgsysteem. Klasse 4/5 schijnen niet meer te bestaan. Bizar, de 550 komt uit Duitsland, met alleen een startonderbreker....kennelijk doen ze daar niet moeilijk...
Re: Dikke diesel
Ikheb eens een vraag over dat connected drive ik heb dat ook maar een app?? Wat kun je ermee en hoe werkt dat dan.
Zie het teminste in mijn idrive menu staan.
Zie het teminste in mijn idrive menu staan.
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d