Gerrit's BMW E39 M5
- Blackthunder
Re: Gerrit's BMW E39 M5
Klopt Bart! Moet voor de zomer wel nieuwe dopjes voor de bouten bestellen, die vinden het niet zo leuk dat ze af en toe er af gehaald worden.
Ach de zomer is nog ver weg Ben wel benieuwd naar je M5 hoop hem gauw in het echt te zien. Kom je naar de zomerwielenmeet in april??
Meh, MPG is just hippie stuff.
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
- Blackthunder
Heb je gelijk in, er zijn andere dingen die wat meer prioriteit hebben.
Ik ga waarschijnlijk bij de Zomerwielenmeet en 5-seriemeet niet aanwezig zijn. 16 April heb ik nachtdienst en de Meern is 2 uur rijden. Wordt een kort nachtje als ik een beetje op tijd aanwezig wil zijn en de 5-seriemeet heb ik een vroege dienst staan.
Heb liever eens een mooie zomerse dag en het liefst ook een locatie die wat noordelijker is. Komt vast wel eens een meet waar we elkaar treffen!
Ik ga waarschijnlijk bij de Zomerwielenmeet en 5-seriemeet niet aanwezig zijn. 16 April heb ik nachtdienst en de Meern is 2 uur rijden. Wordt een kort nachtje als ik een beetje op tijd aanwezig wil zijn en de 5-seriemeet heb ik een vroege dienst staan.
Heb liever eens een mooie zomerse dag en het liefst ook een locatie die wat noordelijker is. Komt vast wel eens een meet waar we elkaar treffen!
-
Mooie auto
- niels 323i
ziet er netjes uit de winterpantoffels eronder. ben blij dat de wielen weer onder een 5 zitten.
ga je met de m5 slipperen?
ga je met de m5 slipperen?
- Blackthunder
Inderdaad, weet alleen nog niet of ik de zomerwielen er eerst weer onder moet zetten of niet. Ziet er nog niet echt winters uit.
Ga voorlopig nog niet provocerend zijwaarts tenzij er sneeuw ligt. Wellicht wel hier en daar een handtekening neerzetten, even oefenen met DSC uitgeschakeld.
Baal wel ontzettend dat ik hem nu twee keer bij school heb neergezet en beide keren een parkeerdeukje heb ontvangen. Nog zo geprobeerd hem zo ver weg mogelijk neer te zetten zodat er maar aan één kant iemand kan parkeren, maar dit mocht niet baten. Is zoiets wat goedkoop te verhelpen?
Ook de zekering van de stoelverwarming (die ook voor de zonnerollo achter is) is voor de tweede keer gesprongen. Staat ook op het to do lijstje voor later.
Ga voorlopig nog niet provocerend zijwaarts tenzij er sneeuw ligt. Wellicht wel hier en daar een handtekening neerzetten, even oefenen met DSC uitgeschakeld.
Baal wel ontzettend dat ik hem nu twee keer bij school heb neergezet en beide keren een parkeerdeukje heb ontvangen. Nog zo geprobeerd hem zo ver weg mogelijk neer te zetten zodat er maar aan één kant iemand kan parkeren, maar dit mocht niet baten. Is zoiets wat goedkoop te verhelpen?
Ook de zekering van de stoelverwarming (die ook voor de zonnerollo achter is) is voor de tweede keer gesprongen. Staat ook op het to do lijstje voor later.
- niels 323i
ik denk dat je nu wel echt van je winterset geniet daar in het hoge noorden
- Blackthunder
Zeker, winterbanden waren de afgelopen paar dagen wel nodig. Alhoewel het ook niet ontzettend veel helpt op een ijslaag . Op de auto zat zelf ook een dikke laag ijs, kreeg ik er met moeite af. Uiteindelijk maar met de Twingo naar het werk gereden. Mocht er iets gebeuren, had ik niet meteen veel schade.
Moet alleen nog even een vlak parkeerterreintje vinden de volgende keer
Moet alleen nog even een vlak parkeerterreintje vinden de volgende keer
- niels 323i
zoek een parkeerterrein zonder palen en stoepen .
Gaat lekker met de m5 zo te zien! geniet je er nog elke dag van? Krijg je trouwens niet veel reacties, jong en m5?
|⊆ ⊇[||||||][||||||]⊆ ⊇|
- Blackthunder
M5 staat op het moment even lekker binnen ivm zout en storm, ook de APK komt er aan dus even de puntjes op de i doen enzo . Verwacht geen afwijking bij de keuring zelf.
Ik heb het idee dat het in het noorden niet zo leeft, een snelle auto bezitten. Vaak krijg je van een nuchtere Fries te horen dat je toch niet harder dan 80 mag . En eerlijk toegegeven, aan het uiterlijk zie je niet dat er een monsterblok in ligt.
Ik heb het idee dat het in het noorden niet zo leeft, een snelle auto bezitten. Vaak krijg je van een nuchtere Fries te horen dat je toch niet harder dan 80 mag . En eerlijk toegegeven, aan het uiterlijk zie je niet dat er een monsterblok in ligt.
- Blackthunder
Samen met mijn pa de remmerij voor de apk nagekeken en onder andere de handrem op spanning gebracht. Helaas tijdens de rit voor de keuring twee foutmeldingen, namelijk de sensor voor remblokslijtage en de ABS sensor. Het kastje van de connectoren stond open en waarschijnlijk heeft dat er voor gezorgd dat er vuil en/of water in is gekomen, waardoor ze nu stuk zijn. Ze waren inmiddels ook wel aardig poreus.
Aangezien de auto weer lekker binnen staat, heb ik even de tijd om wat spullen te bestellen. Nu wil ik wellicht wat onderdelen uit Duitsland halen, doen jullie dat ook wel eens? Zo ja waar? Of kijken jullie via ebay naar bepaalde onderdelen?
Aangezien de auto weer lekker binnen staat, heb ik even de tijd om wat spullen te bestellen. Nu wil ik wellicht wat onderdelen uit Duitsland halen, doen jullie dat ook wel eens? Zo ja waar? Of kijken jullie via ebay naar bepaalde onderdelen?
Onderdelen niet echt, behalve bougies wel een keer, maar de duurdere dingen kijk ik altijd wel even op ebay.de
Materiaal dat echt aan slijtage onderhevig is, heb ik ook bij vorige BMWs gewoon bij de dealer gehaald (behalve banden dan ).
Overige spullen wel via Ebay.
Overige spullen wel via Ebay.
- Blackthunder
Uiteindelijk toch maar besloten de onderdelen bij Offenga te bestellen. Scheelde qua prijs niet alles en lekker in Nederland.
Bij de apk was er niet veel spannends. Een stabiliteitsstang linksvoor zat wat speling op. Die besteld, samen met een ABS sensor, remblokslijtagesensor en een andere automatische dimmende binnenspiegel met regensensor. De huidige was lek en vond dat niet echt mooi.
Vanmorgen eerst de oude ABS sensor schoongemaakt en het lijkt erop dat dat voldoende is. Heb dus nog een ABS sensor liggen voor mocht er eens één kapot gaan. Ook de remblokslijtagesensor vervangen. Storing ging er eerst niet uit, bleek dus dat je de sleutel eerst op contact 2 moet houden, en na een tijdje gaat er een test door de machine heen en de storing is verdwenen. Weer wat geleerd :-).
De binnenspiegel was wel een kriem om terug te plaatsen, maar het is gelukt! Ziet er weer een stuk netter uit. Over een paar maandjes maar even naar een schadeherstelbedrijf voor de twee achterste spatborden, roest op de rand en de dorpel linksonder is inmiddels wat krokanter geworden.
Blijft leuk om zo'n te rijden
Bij de apk was er niet veel spannends. Een stabiliteitsstang linksvoor zat wat speling op. Die besteld, samen met een ABS sensor, remblokslijtagesensor en een andere automatische dimmende binnenspiegel met regensensor. De huidige was lek en vond dat niet echt mooi.
Vanmorgen eerst de oude ABS sensor schoongemaakt en het lijkt erop dat dat voldoende is. Heb dus nog een ABS sensor liggen voor mocht er eens één kapot gaan. Ook de remblokslijtagesensor vervangen. Storing ging er eerst niet uit, bleek dus dat je de sleutel eerst op contact 2 moet houden, en na een tijdje gaat er een test door de machine heen en de storing is verdwenen. Weer wat geleerd :-).
De binnenspiegel was wel een kriem om terug te plaatsen, maar het is gelukt! Ziet er weer een stuk netter uit. Over een paar maandjes maar even naar een schadeherstelbedrijf voor de twee achterste spatborden, roest op de rand en de dorpel linksonder is inmiddels wat krokanter geworden.
Blijft leuk om zo'n te rijden