E46 Aux bij Professional BE6510

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
Jespertichelaar

E46 Aux bij Professional BE6510

Bericht door Jespertichelaar » 06 apr 2016, 18:41

Ik ben nu al enkele weken aan het zoeken naar een oplossing voor mijn probleem en zie door de bomen eerlijk gezegd het bos niet meer.
De Situatie: Een E46 van 1999/01 met een BE6510 Professional Casette radio en Harman Kardon Installatie en CD wisselaar achterin.
Doel: Een doodsimpele Aux aansluiting maken om muziek af te spelen via mijn telefoon. De CD wisselaar functie mag hierbij gewoon komen te vervallen, aangezien ik de CD wisselaar dan toch niet meer gebruik. Deze poort komt dan dus vrij achterop de radio.
Ik heb heel veel verschillende kant en klare kabeltjes gevonden maar die worden allemaal verkocht met de omschrijving dat ze voor radio's na 2002 zijn.
Kan iemand mij vertellen wat de simpelste manier is om hier een Aux aansluiting op te maken?
Zelf een kabeltje maken is eventueel ook een oplossing maar dan moet ik nog wel weten welke draad waarop moet.
Wie red mij...
Alvast bedankt.

Afbeelding
Hierboven de radio die ik heb.

Vinny1994

Re: E46 Aux bij Professional BE6510

Bericht door Vinny1994 » 08 apr 2016, 09:06

Geen idee of je al een antwoord op je vraag hebt, maar:

Ik zie hier dat ze idd losse kabels verkopen, al twijfel ik aan de werking ervan : http://www.ebay.com/itm/E46-Auxiliary-A ... z_LEnSECCA

Mocht je voor wat meer zekerheid van werking willen gaan kun je nog altijd voor een Yatour of Dension o.i.d. kiezen , voorbeeld: http://www.carinterface.nl/bmw/yatour-u ... ytm06-bmw1 (deze werkt met jou radio)

Ik zit met hetzelfde probleem te kijken. Twijfel tussen zo'n Android radio, zeer mooie oplossing naar mijn mening maar vind 500euro een beetje te gek, of een Yatour + Bluetooth module...

PS: Mocht je die kabel van eBay willen kopen maar heb je geen PayPal o.i.d. PB mij dan even :)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”