A5S 390R - WZ + Turbo; vervangen of reviseren?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
datweetikniethoor
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 okt 2015, 10:33
Locatie: Belgenland

A5S 390R - WZ + Turbo; vervangen of reviseren?

Bericht door datweetikniethoor » 07 nov 2015, 18:31

De automaat van m'n recent aangekochte 330d / 135kW blijkt niet zo geweldig te zijn als ik initieel dacht.

Een nieuwe staat in de EPC voor 3300 eur excl. btw dus dat vergeet ik naar even. Zie ze op eBay voorbij komen voor 1850(reeds gereviseerd met garantie) of hier in nl laten reviseren voor tussen de pakweg 1500 en 3000 euro.

Iemand een idee van concrete prijzen voor een revisie? Goed adresje? Ervaring?

Staat deze automaat bekend als zwak? Kan ik, met het oog op chiptuning, een 'zwaardere' automaat plaatsen? Is er bijvoorbeeld een ander type dat ook op het M57 blok past?

Und.. Turbo zit er ook al 270k op en voor zover ik begrijp had deze allang stuk moeten gaan. Zijn die zo zwak of is dat normaal? Is er iets beters...? Revisie kost me trouwens. 450 euro. Als ik hem er niet zelf uit kan/durf te halen zit ik op +500. Dus zo'n 1000 totaal.

Op die manier kan ik bijna een volledig M57 blok overwegen (2200 voor iets met 80.000km). Het is maar een voorbeeld. Is een M57(306D1) ook uitwisselbaar met een M57n?

En als laatste; paps vroeg zich af, als ik toch bezig ben, of ik er niet beter een man6 van kan maken als de automaat zwak is.
12/2008 BMW 318d E91 LCI

datweetikniethoor
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 okt 2015, 10:33
Locatie: Belgenland

Re: A5S 390R - WZ + Turbo; vervangen of reviseren?

Bericht door datweetikniethoor » 19 apr 2016, 17:37

Even een subtiel schopje.
12/2008 BMW 318d E91 LCI

Gebruikersavatar
Patrickk
Berichten: 1871
Lid geworden op: 19 dec 2009, 04:21
Locatie: Vaart op de rijn heen en weer

Re: A5S 390R - WZ + Turbo; vervangen of reviseren?

Bericht door Patrickk » 19 apr 2016, 22:27

Dit type bak is idd niet het sterkste wat er is.
Tussen de 200-250k zijn ze vaak toe aan revisie tenzij je er op tijd bij bent. Dan hoef je alleen de koppelomvormer te vervangen en dan zou je rond de 1000euro klaar zijn.
Turbo's zitten ook rond de 250k, preventief vervangen kan geen kwaad.

Of de verschillende blokken uitwisselbaar zijn weet ik niet, waarschijnlijk moet je dan ook kabelbomen veranderen, zelfde geld voor een manueel 6. Hangt ook weer een prijskaartje aan.......

Als je de bak en de turbo doet kan je er ook zeker weer 200-250k tegen?

Succes met je keuze.
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33


Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!

datweetikniethoor
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 okt 2015, 10:33
Locatie: Belgenland

Re: A5S 390R - WZ + Turbo; vervangen of reviseren?

Bericht door datweetikniethoor » 20 apr 2016, 13:06

Dank, helpt. :)
12/2008 BMW 318d E91 LCI

Mikkie
Berichten: 2200
Lid geworden op: 17 aug 2010, 09:36

Re: A5S 390R - WZ + Turbo; vervangen of reviseren?

Bericht door Mikkie » 20 apr 2016, 19:10

Als je wil gaan ombouwen loop je geheid tegen problemen met kabels, ECU etc aan, dus dan zou ik gewoon een andere auto kopen. Goede revisie kan ook zeker te overwegen zijn, dan kun je weer een tijd vooruit.

Chippen zou ik met de automaat niet doen, die zit in standaardmodus al behoorlijk aan de max. Als je dat per se wil kun je 'm beter verkopen en een handbak halen.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”