achter ruitenwisser e61
achter ruitenwisser e61
heren, mn achter ruitenwisser staat vertikaal (rechte stand) en blokkeert mn zicht
hij is onder het rijden "uit" gegaan.
kan hem niet bewegen dus motortje staat vast of relais/zekering is kapot.
kan niet in mn zekeringen lijstje vinden welke het is.
iemand hier een idee ?
hij is onder het rijden "uit" gegaan.
kan hem niet bewegen dus motortje staat vast of relais/zekering is kapot.
kan niet in mn zekeringen lijstje vinden welke het is.
iemand hier een idee ?
I don't have a short temper but do have a quick response to bullshit.
Re: achter ruitenwisser e61
Nee, staat muurvast in rechte stand
Het asje van de ruitenwisser kan er heel makkelijk uit.
Ruitenwisser eraf halen, daaronder zit een borgveertje die het asje op zijn plek houd. Met beetje deblock olie krijg je het asje wel los. Dan schoonmaken, invetten en weer terug monteren. Daarna werkt hij weer.
Succes.
Ruitenwisser eraf halen, daaronder zit een borgveertje die het asje op zijn plek houd. Met beetje deblock olie krijg je het asje wel los. Dan schoonmaken, invetten en weer terug monteren. Daarna werkt hij weer.
Succes.
Als hem niet kan bewegen met het ruitje open zit de ruitenwisser zelf vast. Motor zit in de rest van de achterklep.rens914 schreef:Nee, staat muurvast in rechte stand
525d E61 2007 pre-LCI
Ok, ga ik hem vanmiddag er even afhalen zodat mn zicht niet meer gehinderd wordt. Volgende week de boel dan losschroeven en schoonmaken.
Hallo,
Klopt, had ik ook. Vanmiddag losgehaald (zat muurvast), schoongemaakt en teruggezet. Werkt perfect
mvg
Freddy
Klopt, had ik ook. Vanmiddag losgehaald (zat muurvast), schoongemaakt en teruggezet. Werkt perfect
mvg
Freddy
@MartinD.
bedankt voor de tip. asje zat idd helemaal vastgerot.
Alles uit elkaar gehaald (met WD 40 en wat geweld) schoongemaakt en met smeermiddel weer in elkaar gedraaid.
En ! Hij Doet het weer.
Wel bijzonder dat het motortje het niet begeven had.
bedankt voor de tip. asje zat idd helemaal vastgerot.
Alles uit elkaar gehaald (met WD 40 en wat geweld) schoongemaakt en met smeermiddel weer in elkaar gedraaid.
En ! Hij Doet het weer.
Wel bijzonder dat het motortje het niet begeven had.
Ik had hetzelfde probleem, de ruitenwisser was zelfs met de hand niet meer te draaien als de ruit open stond.
Ik had al eerder geprobeerd om het los te halen maar durfde niet verder omdat ik bang was meer stuk te maken dan te repareren. Het spul zat zo vastgekoekt dat ik niet eerder gezien had dat er een borgring verstopt zat. Met enig geweld de as eruit weten te krijgen en gesmeerd. Werkt nu weer als een tierelier!
Thanks @MartinD
Ik had al eerder geprobeerd om het los te halen maar durfde niet verder omdat ik bang was meer stuk te maken dan te repareren. Het spul zat zo vastgekoekt dat ik niet eerder gezien had dat er een borgring verstopt zat. Met enig geweld de as eruit weten te krijgen en gesmeerd. Werkt nu weer als een tierelier!
Thanks @MartinD
Hier hetzelfde probleem .
Heb net dat kapje eraf gehaald en de bout los gemaakt (zat goed vast!). Daarna de boel geWD40d en gaat nu wel weer een stuk soepeler .
Alleen is het ook mogelijk om het armpje zelf eraf te halen? Lukte bij mij echt voor geen mogelijkheid en je bent toch bang om de ruit te beschadigen....voor nu werkt het wel weer prima maar ben bang dat het tijdelijk is.
Heb net dat kapje eraf gehaald en de bout los gemaakt (zat goed vast!). Daarna de boel geWD40d en gaat nu wel weer een stuk soepeler .
Alleen is het ook mogelijk om het armpje zelf eraf te halen? Lukte bij mij echt voor geen mogelijkheid en je bent toch bang om de ruit te beschadigen....voor nu werkt het wel weer prima maar ben bang dat het tijdelijk is.