Heb nu weer een andere vraag: Soms lijkt het me dat de koppeling van mijn E46 touring moeilijk te temmen is. Bij optrekken en schakelen van 1 naar 2 (en ook in bepaalde mate 3) krijg ik het niet voor elkaar om soepel de koppeling in te laten komen. Je voelt iedere keer een ruk bij loslaten van de koppeling. Behalve als ik heel rustig rijd

Ieder medepassagier zal zeker denken "die gozer kan echt niet rijden!".

Bij mijn E36 heb ik er geen moeite mee. De koppeling is veel soepeler en controleerbaarder.
Nu heb ik natuurlijk gelezen over de befaamde CDV-delete technieken, maar ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat de koppeling van een E46 af fabriek zo beroerd is

Wat mij ook opvalt, is dat ik soms bij intrappen van de koppeling een licht "bonk" achter in de auto hoor. Lijkt als of misschien de aandrijflijn of het differentieel te veel speling heeft? Differentieel ophang rubbers misschien versleten? Zal zoiets ook het slechte koppelgedrag kunnen veroorzaken?
Of moet ik de CDV maar gewoon weghalen?
Alvast bedankt voor alle suggesties en ideeën.