rij je voornamelijk korte stukken met je auto?Dannybmw033 schreef:Ik heb een e60 525i benzine uit 2004,
Soms komt er een witte rookpluim uit mijn uitlaat sinds kort vaker.
Dit is meer als ik van de snelweg af ben en dan door de stad rijd,
Of dan bijv stil sta bij een stoplicht en weer ga rijden komt er witte rook uit.
Bij me olie dop zit geen witte slijm.
Ook zijn er onlangs lek testen gedaan van de koelvloeistof en was niet lek.
Er is met druk getest op de cilinders en ook dit was goed.
Ze denken niet de koppakking.
Ook onder de motorkap alles mooi netjes en schoon nergens iets gelekt.
Bougies waren wel op en zijn alle 6 vervangen, ook 2 bobines vervangen.
Weet iemand wat dit kan zijn?
Witte rook
Re: Witte rook
-
Ik heb inderdaad geen lek,
Ook is het niet dat hij continu rookt maar dit is soms en meestal wanneer ik hem start.
Verder rijd hij ook zonder problemen alleen wanneer het rook komt lijkt het of hij heel even een beetje verstopt zit in de uitlaat.
Ook is het niet dat hij continu rookt maar dit is soms en meestal wanneer ik hem start.
Verder rijd hij ook zonder problemen alleen wanneer het rook komt lijkt het of hij heel even een beetje verstopt zit in de uitlaat.
-
Ik rij zowel grote als kleine stukken even veel
Lijkt mij gewoon condensatie te zijn in de uitlaat. Eenmaal het water verdampt is in de uitlaat stopt de witte rook.
525d E61 2007 pre-LCI
-
Hoelang kan dit duren voor het water weg zou zijn,
Kan namelijk wel veel water in gekomen zijn door de uitgebreide wasstraat.
Hij verbruikt ook niet veel olie
Kan namelijk wel veel water in gekomen zijn door de uitgebreide wasstraat.
Hij verbruikt ook niet veel olie
Water in de uitlaat blijft er echt niet lang inzitten hoor. Heel simpel doordat het flink heet wordt en water bij 100graden al verdampt. Wordt het er gewoon uitgeblazen.
Daarnaast komt water ook helemaal niet ver in in een wasstraat, alleen als je de hogedrukspuit in de opening doet zou het kunnen. Maar een die zoiets doet
Daarnaast komt water ook helemaal niet ver in in een wasstraat, alleen als je de hogedrukspuit in de opening doet zou het kunnen. Maar een die zoiets doet