Sinds vorige week ben ik eigenaar van een E61 525d uit 2007 (pre-LCI). Voor aanschaf heb ik me eerst goed ingelezen op dit forum
![Duim omhoog :duim:](./images/smilies/1duim.gif)
Een van de dingen die ik op mijn to-do lijstje heb staan, is het vervangen van de hoofd- en EGR-thermostaat. Gisteren de onderdelen binnengekregen, dus meteen maar aan de slag op eerst de EGR-thermo te vervangen (omdat deze vrij eenvoudig om te wisselen is).
De oude thermostaat kon ik met gemak doorblazen. Die was dus aan z'n eind. Bij het plaatsen van de nieuwe thermostaat brak dus een van de twee boutjes af
![:gek: :gek:](./images/smilies/gek.gif)
Hoe krijg ik dat afgebroken deel er nu uit? Ik heb weinig zin om een nieuwe EGR-koeler aan te schaffen omdat er 1 stom rotboutje afgebroken is. De thermostaat zit nu dus vast met slechts 1 bout, lekt gelukkig niet, maar ik heb toch liever dat hij met beide pootjes vastzit.
Ik heb dus nu wel geleerd om gewoon bij vervanging ook meteen nieuwe boutjes te plaatsen. Meestal breken ze af bij het losdraaien, maar deze dus bij het vastzetten terwijl ik nog niet eens hard aangedraaid heb dus hij zit niet vastgeroest...
HELP !!
![:hug: :hug:](./images/smilies/hug.gif)