Vunz zijn E60 [VERKOCHT]

Show je BMW E60 / E61. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Vintiem
Berichten: 1434
Lid geworden op: 16 nov 2014, 10:34

Re: Vunz zijn E60

Bericht door Vintiem » 17 jun 2016, 17:42

Degids schreef:Dikke tip, thanx!
Mocht ik ook vermogensproblemen ervaren, dan ga ik eerst die ventielen eens vervangen, die zijn niet zo duur.
mwah, ik vind 250,- voor twee eenvoudige ventielen best veel geld

Gebruikersavatar
Degids
Berichten: 1016
Lid geworden op: 20 dec 2014, 10:50

Re: Vunz zijn E60

Bericht door Degids » 17 jun 2016, 18:52

Huh? Ik dacht dat ik iets van 46 dollar zag staan.

Vintiem
Berichten: 1434
Lid geworden op: 16 nov 2014, 10:34

Re: Vunz zijn E60

Bericht door Vintiem » 17 jun 2016, 19:12

Dat kost nr 4. Nr 1 en 2 kosten rond €125,- p/s

Gebruikersavatar
Vunz
Berichten: 288
Lid geworden op: 30 dec 2010, 16:09

Re: Vunz zijn E60

Bericht door Vunz » 17 jun 2016, 20:24

Laatst gewijzigd door Vunz op 17 jun 2016, 20:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Verbruik van mijn Bimmer Afbeelding
Mijn E60
Mijn oude E90
Mijn oude E91

Gebruikersavatar
Vunz
Berichten: 288
Lid geworden op: 30 dec 2010, 16:09

Re: Vunz zijn E60

Bericht door Vunz » 17 jun 2016, 20:29

Nieuw is het inderdaad best wel wat geld maar wat kost een turbo ??

Daarnaast met een beetje zoeken op internet zie je bv voor bovenstaand ventiel al veel prijsverschil
Verbruik van mijn Bimmer Afbeelding
Mijn E60
Mijn oude E90
Mijn oude E91

Vintiem
Berichten: 1434
Lid geworden op: 16 nov 2014, 10:34

Re: Vunz zijn E60

Bericht door Vintiem » 18 jun 2016, 07:16

ho let op, de ventielen nr 1 en 2 van de realoem site zijn verschillend. De drie links die jij aangeeft betreft alleen nr 1, deze stuurt de wastegate aan. Nr 2 heeft een wit kapje en is niet los te koop, tenminste nog nooit gevonden en alleen leverbaar via de dealer. Ook deze via de Duitse link voor €114,- te krijgen. Alleen komen daar nog verzendkosten bij

Gebruikersavatar
Vunz
Berichten: 288
Lid geworden op: 30 dec 2010, 16:09

Re: Vunz zijn E60

Bericht door Vunz » 18 jun 2016, 12:23

Ik weet dat Vintiem. ;)
Ik heb alleen even gegoogled voor nr 1.

Maar hier wat google search voor nr2

http://www.leebmann24.de/druckwandler-5 ... 93032.html
€105,53

http://www.ebay.de/itm/Original-BMW-Dru ... 1590558696
€69,99

https://www.amazon.de/s/?url=search-ali ... ding=UTF-8

http://www.original-genuine-spare-parts ... _(bmw).htm
€86,77

Kortom, ook die is best wel goedkoper te vinden ;)
Verbruik van mijn Bimmer Afbeelding
Mijn E60
Mijn oude E90
Mijn oude E91

Gebruikersavatar
Vunz
Berichten: 288
Lid geworden op: 30 dec 2010, 16:09

Re: Vunz zijn E60

Bericht door Vunz » 18 jun 2016, 12:43

In mijn beleving nog steeds de moeite waar voordat er evt een complete turbo vervangen gaat worden.
Relatief makkelijk zelf te doen. Uurtje.

En naar woorden van de specialist komt die wel vaker voor.
Verbruik van mijn Bimmer Afbeelding
Mijn E60
Mijn oude E90
Mijn oude E91

Gebruikersavatar
Vunz
Berichten: 288
Lid geworden op: 30 dec 2010, 16:09

Re: Vunz zijn E60

Bericht door Vunz » 18 jun 2016, 12:50

Vintiem schreef:Dit is niet zozeer een tekortkoming van de uitleesprogrammatuur. De ventielen zijn blijkbaar dusdanig eenvoudig van bouw dat ze geen detailinfo genereren en teruggeven aan de computer.

Goed dat je het hier even vermeld :duimen:

Vincent,
Rheingold geeft exact aan wat het probleem is. Dus dat is goed.
Echter loop je in het menu verder met Rheingold om de pneumatische kleppen te testen, dan werkt dat ook. Die krijg je gewoon electronisch aan het bewegen door de ventielen aan te sturen. Dat is open of dicht. Alleen wanneer je aan het rijden bent worden ze door vacuum aangestuurd waarbij ze dicht, gedeeltelijk of open moeten gaan. En met een gescheurd, gerafeld of whatever membraam gaat dat niet conform het gevraagde en wordt de (in mijn geval) grote turbo niet aangestuurd.

Nu de membramen weer heel zijn of werken wordt de grote turbo weer in gang gezet.
En dat is te merken ook :gekdoen: :gekdoen: :gekdoen:
Verbruik van mijn Bimmer Afbeelding
Mijn E60
Mijn oude E90
Mijn oude E91

Vintiem
Berichten: 1434
Lid geworden op: 16 nov 2014, 10:34

Re: Vunz zijn E60

Bericht door Vintiem » 18 jun 2016, 13:21

Vunz schreef:In mijn beleving nog steeds de moeite waar voordat er evt een complete turbo vervangen gaat worden.
Relatief makkelijk zelf te doen. Uurtje..
sterker nog, je kan de turbo zo vaak vervangen als je wilt hij zal nooit (goed) gaan werken als deze ventielen niet voldoen

Gebruikersavatar
Vunz
Berichten: 288
Lid geworden op: 30 dec 2010, 16:09

Re: Vunz zijn E60

Bericht door Vunz » 18 jun 2016, 18:14

:duimen:
Verbruik van mijn Bimmer Afbeelding
Mijn E60
Mijn oude E90
Mijn oude E91

Gebruikersavatar
Vunz
Berichten: 288
Lid geworden op: 30 dec 2010, 16:09

Re: Vunz zijn E60

Bericht door Vunz » 26 jun 2016, 10:53

leeg
Laatst gewijzigd door Vunz op 23 jul 2016, 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Verbruik van mijn Bimmer Afbeelding
Mijn E60
Mijn oude E90
Mijn oude E91

Gebruikersavatar
Vunz
Berichten: 288
Lid geworden op: 30 dec 2010, 16:09

Re: Vunz zijn E60

Bericht door Vunz » 15 jul 2016, 10:23

Voor een goed bod is hij te koop
Verbruik van mijn Bimmer Afbeelding
Mijn E60
Mijn oude E90
Mijn oude E91

Vintiem
Berichten: 1434
Lid geworden op: 16 nov 2014, 10:34

Re: Vunz zijn E60

Bericht door Vintiem » 15 jul 2016, 12:33

Je hebt net allemaal zaken aangepakt, Je ziet er geen heil meer in??

Gebruikersavatar
Vunz
Berichten: 288
Lid geworden op: 30 dec 2010, 16:09

Re: Vunz zijn E60

Bericht door Vunz » 15 jul 2016, 16:12

Het is mijn eerste oudere auto die ik gekocht heb en om eerlijk te zijn had ik niet verwacht dat er zoveel aan zou mankeren.
Maar goed. Hij moet niet weg. Hij mag. Wetende dat hij nu 100% in orde is geeft ook wel een gerust gevoel.
Maar ik heb ook wat andere jongere speeltjes op het oog ;)

Dus voor een goed bod gaat hij weg.
Verbruik van mijn Bimmer Afbeelding
Mijn E60
Mijn oude E90
Mijn oude E91

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Showroom”