E36 325i chiptuning
-
E36 325i chiptuning
Ik zat te denken om mijn e36 325i te chiptunen niet zozeer voor het vermogen wat niet veel zal zijn. Ergens denk ik dat hij dan ook beter word afgesteld ivm met me spaghetti spruitstuk, lege katalysator en uitlaat.
Ik zoek veel op internet en zie veel positieve en negatieve verhalen over dezelfde bedrijven.
Wat is een goede plek om mijn e36 te chippen. Ik wil wel dat hij zoiezo ervoor en erna op de rollerbank/dyno gaat. Niet een voor geprogameerde plug en play chip.
Edit: ik zie bijv dat.
Chipmeister hem van 192pk naar 210 brengt en van 245nm naar 280nm
Vtune hem van 192pk naar 208pk en van 245nm naar 267nm
Digitune hem van 192pk naar 211pk en van 245nm naar 270nm
Heb totaal geen ervaring met deze bedrijven, maar is 18pk a 19pk en 30nm a 40nm niet veel vermogenwinst voor een ongeblazen motor. En de prijzen lopen ook erg uiteen. En weet ook niet of deze bedrijven betrouwbaar zijn. En of het op maat is en geen standaard chip die ze overal ingooien.
Want ik ken kwa bedrijven is JD enginering en als ik aan BMW denk moet ik altijd aan Mosselman denken.
Ik zoek veel op internet en zie veel positieve en negatieve verhalen over dezelfde bedrijven.
Wat is een goede plek om mijn e36 te chippen. Ik wil wel dat hij zoiezo ervoor en erna op de rollerbank/dyno gaat. Niet een voor geprogameerde plug en play chip.
Edit: ik zie bijv dat.
Chipmeister hem van 192pk naar 210 brengt en van 245nm naar 280nm
Vtune hem van 192pk naar 208pk en van 245nm naar 267nm
Digitune hem van 192pk naar 211pk en van 245nm naar 270nm
Heb totaal geen ervaring met deze bedrijven, maar is 18pk a 19pk en 30nm a 40nm niet veel vermogenwinst voor een ongeblazen motor. En de prijzen lopen ook erg uiteen. En weet ook niet of deze bedrijven betrouwbaar zijn. En of het op maat is en geen standaard chip die ze overal ingooien.
Want ik ken kwa bedrijven is JD enginering en als ik aan BMW denk moet ik altijd aan Mosselman denken.
-
- Contacteer:
Re: E36 325i chiptuning
Je wil geen standaard chip en komt aan met bedrijven die een standaardchip inladen. Mocht je echt op maat geschreven willen, dan kun je diep in de buidel tasten en dat is het imo gewoon niet waard. Maar het is jouw geld dus wie ben ik .
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
-
Ik snap wat je bedoeld matheeuwissen, daarom vraag ik het ook omdat ik geen verstand heb van chiptuning bedrijven. En dit is wat ik kwa stats kon vinden op internet. En tevens rond de 20pk en 40nm best veel vind voor een ongeblazen motor.
En als het rond de 500 euro zal kosten zal ik het niet erg vinden. Anders kon ik net zo goed ook de bijna 1500 euro aan onderhoud niet plegen in de laatste maandjes, als ik denk aan het geld en of die meer waard word. En de 100 a 150 euro tank in de week. Als dat is wat je bedoeld.
Dat is ook de reden waardoor ik vraag voor bedrijven en mensen die ervaring hebben met bepaalde bedrijven
En als het rond de 500 euro zal kosten zal ik het niet erg vinden. Anders kon ik net zo goed ook de bijna 1500 euro aan onderhoud niet plegen in de laatste maandjes, als ik denk aan het geld en of die meer waard word. En de 100 a 150 euro tank in de week. Als dat is wat je bedoeld.
Dat is ook de reden waardoor ik vraag voor bedrijven en mensen die ervaring hebben met bepaalde bedrijven
-
- Contacteer:
De meeste tuningbedrijven gaan uit van standaardcijfers, schrijven een mapping en zetten de auto op de bank. Vrijwel alle BMW's leveren meer pk dan de standaardcijfers. Zet je de auto daarna op de bank lijkt het of je veel pk winst hebt, maar in werkelijkheid is het misschien 5 pk. Je merkt hier vrijwel niks van en is imo zonde van je geld. Onderhoud zorgt r voor dat je langer van je auto kunt genieten. Chiptunen heeft vrijwel geen toegevoegde waarde.
Mijn auto is gechipt. Hij is iets zuiniger geworden, prestaties zijn echter voor mijn gevoel niet beter geworden.
Mijn auto is gechipt. Hij is iets zuiniger geworden, prestaties zijn echter voor mijn gevoel niet beter geworden.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Ik ben bij DTC tuning geweest Enkhuizen
Ook veel verstand van bmw.
Mijne zit ook net onder/ rond de 200 pk nu...
Maar dat is omdat er nog wat pk's waren gesneuveld in al die jaren, en ik heb nog een storing met mijn km teller, geeft geen snelheid aan anders kan er nog wat meer uit komen.
Maar hij is dus wel echt eerlijk, dit is het meeste wat hij eruit kreeg.
En ik merkte het ZEKER !! Vooral NM , hij trekt veeel feller op nu
En kost? 250 euro? staat gewoon op zijn site, dtc tuning
succes
Ook veel verstand van bmw.
Mijne zit ook net onder/ rond de 200 pk nu...
Maar dat is omdat er nog wat pk's waren gesneuveld in al die jaren, en ik heb nog een storing met mijn km teller, geeft geen snelheid aan anders kan er nog wat meer uit komen.
Maar hij is dus wel echt eerlijk, dit is het meeste wat hij eruit kreeg.
En ik merkte het ZEKER !! Vooral NM , hij trekt veeel feller op nu
En kost? 250 euro? staat gewoon op zijn site, dtc tuning
succes
- martinus83
Bol tuning is ervaren met deze motoren maar die heeft geen bank.
Sowieso heb je met een lege kat minder vermogen en koppel dan met een originele uitlaat lijn.
Voor het geld gaat het je niet veel brengen, hogere toerenbegrenser zie ik het nut ook niet van in omdat het vermogen gewoon flink in kakt boven de 6000rpm.
Uitgezonderd van de "geknepen" bmw motoren valt er weinig te halen uit de motoren die wel vrij kunnen ademen.
Sowieso heb je met een lege kat minder vermogen en koppel dan met een originele uitlaat lijn.
Voor het geld gaat het je niet veel brengen, hogere toerenbegrenser zie ik het nut ook niet van in omdat het vermogen gewoon flink in kakt boven de 6000rpm.
Uitgezonderd van de "geknepen" bmw motoren valt er weinig te halen uit de motoren die wel vrij kunnen ademen.
Bij de 325 tot 1994 is het gewoon een kwestie van het ECU kastje openschroeven, EPROM eruit wippen en een andere erin zetten.
Slechte chips laten de motor slecht lopen en hebben alleen power bovenin. Een goede chip levert een verbeterde liniaire vermogensopbouw van 1500 tot 7000 toeren.
https://www.dinancars.com/product/engin ... gine-chip/
Slechte chips laten de motor slecht lopen en hebben alleen power bovenin. Een goede chip levert een verbeterde liniaire vermogensopbouw van 1500 tot 7000 toeren.
https://www.dinancars.com/product/engin ... gine-chip/