e39 530i touring 2001
- Ray_530i_2001
Re: e39 530i touring 2001
After market audio ingebouwd met achteruitrijcamera. (ging mij om de BT verbinding met telefoon en het afspelen van muziek) deze, denk ik, mooie oplossing gevonden.
Oude OEM radio
Nieuwe audio
Achteruitrijcamera op de plek van een kentekenverlichting.
(Met led verlichting, dus wel even de andere kant ook led aanbrengen anders geen apk goedkeuring de volgende keer.
en indien niet geschikt voor canbus even een weerstand van 60 ohm ertussen solderen.)
Ik had het opeens in m'n kop, dus helaas geen foto's van het proces gemaakt.
Oude OEM radio
Nieuwe audio
Achteruitrijcamera op de plek van een kentekenverlichting.
(Met led verlichting, dus wel even de andere kant ook led aanbrengen anders geen apk goedkeuring de volgende keer.
en indien niet geschikt voor canbus even een weerstand van 60 ohm ertussen solderen.)
Ik had het opeens in m'n kop, dus helaas geen foto's van het proces gemaakt.
Laatst gewijzigd door Ray_530i_2001 op 18 jan 2023, 22:35, 3 keer totaal gewijzigd.
- elrenegado
mooie upgrade !
Welke type radio heb je aangeschaft ?
Ik zit er ook aan te denken om de originele mk3 16:9 navi te vervangen voor een hedendaagse,
voornamelijk voor de BT, usb en natuurlijk de nieuwe navigatie
Ik zit er ook aan te denken om de originele mk3 16:9 navi te vervangen voor een hedendaagse,
- Ray_530i_2001
dubbele post
Laatst gewijzigd door Ray_530i_2001 op 24 jun 2016, 09:11, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ray_530i_2001
Ik heb de radio uiteindelijk gewoon in China besteld, er zijn een aantal bedrijven in nl die precies dezelfde configuratie verkopen (online) echter voor honderden euro's duurder. Ik kan je de link wel pm' en als je wilt. Het mooie van deze is, is dat de unit recht is en niet enigszins rond. Die is namelijk meer geschikt voor een X5, maar worden wel verkocht voor een e39, omdat ze er in passen.
Het is een Android 5.1.1 systeem. Met wifi / internet hotspot / usb aansluitingen (bij mij in het handschoenenkastje) / gps / achteruitrijcamera (inclusief) / navigatie / enz.
Ik moest wel de antennekabel aanpassen, is een gewone coax kabel, omdat ik de unit er net niet ver genoeg (naar mijn zin) in kreeg.
En voor de achteruitrijcamera moet je met een dremel aan de gang, om de bestaande behuizing aan te passen. Dus als je de auto OEM wilt kunnen terugbouwen, zorg dan voor een extra kentekenverlichtingsbalk. En de led in de achteruitrijcamera (ter vervanging van de originele verlichting) is niet canbus geschikt. Ik heb er een weerstand van 60 ohm tussen gesoldeerd, zorg wel voor voldoende wattage van de weerstand, wordt anders een beetje heet. Ik heb een blaartje op de vingers van de eerste weerstand. ;-)
Het is een Android 5.1.1 systeem. Met wifi / internet hotspot / usb aansluitingen (bij mij in het handschoenenkastje) / gps / achteruitrijcamera (inclusief) / navigatie / enz.
Ik moest wel de antennekabel aanpassen, is een gewone coax kabel, omdat ik de unit er net niet ver genoeg (naar mijn zin) in kreeg.
En voor de achteruitrijcamera moet je met een dremel aan de gang, om de bestaande behuizing aan te passen. Dus als je de auto OEM wilt kunnen terugbouwen, zorg dan voor een extra kentekenverlichtingsbalk. En de led in de achteruitrijcamera (ter vervanging van de originele verlichting) is niet canbus geschikt. Ik heb er een weerstand van 60 ohm tussen gesoldeerd, zorg wel voor voldoende wattage van de weerstand, wordt anders een beetje heet. Ik heb een blaartje op de vingers van de eerste weerstand. ;-)
Nice!
Ik wil er ook een, kun je mij de link ook even PMen aub?
Heeft deze ook aanpasbaar backlight voor de knopjes? Wil zo veel mogelijk de OEM look behouden...
Ik wil er ook een, kun je mij de link ook even PMen aub?
Heeft deze ook aanpasbaar backlight voor de knopjes? Wil zo veel mogelijk de OEM look behouden...
- Ray_530i_2001
Ja, de lichtjes staan standaard op oranje net als de rest. Je kunt dit aanpassen in alle kleuren van de regenboog.
Stuur je zo de link via pm.
Zo ziet het er uit in het donker, met de default instellingen.
Stuur je zo de link via pm.
Zo ziet het er uit in het donker, met de default instellingen.
Laatst gewijzigd door Ray_530i_2001 op 18 jan 2023, 22:40, 3 keer totaal gewijzigd.
- Ray_530i_2001
Heb je een email verzonden, pm ging niet op een of andere manier.
Hmm, vaag. Heb hem binnen in ieder geval. Thanks! Ziet er in het donker ook goed uit zo!
Als je wagen al een 16:9 navi heeft, dan moet je wel een extra kabel vanuit de kofferbak naar je dashboard leggen. Zie ook: viewtopic.php?f=107&t=49150&p=617208#p617208 .elrenegado schreef:mooie upgrade !
- Ray_530i_2001
Dat klopt, die kun je erbij bestellen.
En een paar uur knutselen om hem er in te leggenRay_530i_2001 schreef:Dat klopt, die kun je erbij bestellen.
OT, wel een mooie upgrade vind ik zelf.
Mooie upgrade!
Pasvorm lijkt prima te zijn, en de interface ziet er ook netjes uit.
Ik ben ook wel benieuwd welk type dit is en de prijs ervan
In mijn vorige E39 had ik een Dynavin unit ingebouwd van zo'n 600 euro maar daar was ik uiteindelijk niet 100% tevreden over. Draaide op Windows compact/mobile of zoiets. Instabiel besturingssysteem en erg traag.
Pasvorm/montageframe was slecht ontworpen, interface hopeloos gedateerd en sommige functies werkten soms niet.
Pasvorm lijkt prima te zijn, en de interface ziet er ook netjes uit.
Ik ben ook wel benieuwd welk type dit is en de prijs ervan
In mijn vorige E39 had ik een Dynavin unit ingebouwd van zo'n 600 euro maar daar was ik uiteindelijk niet 100% tevreden over. Draaide op Windows compact/mobile of zoiets. Instabiel besturingssysteem en erg traag.
Pasvorm/montageframe was slecht ontworpen, interface hopeloos gedateerd en sommige functies werkten soms niet.
BMW E39 528ia Cosmosschwarz
- elrenegado
Netjes !
Geen naheffing gehad van de duane ?
De link mag je me sturen !
Al heb ik wel een vermoeden waar die link naar toe verwijst.
De camera bestel ik er niet bij denk ik,
liever 1 die 1 op 1 in de kentekenverlichting past, die kosten ook de hoofdprijs niet.
Geen naheffing gehad van de duane ?
De link mag je me sturen !
Al heb ik wel een vermoeden waar die link naar toe verwijst.
De camera bestel ik er niet bij denk ik,
liever 1 die 1 op 1 in de kentekenverlichting past, die kosten ook de hoofdprijs niet.
- Ray_530i_2001
Tijd draait op android 5.1.1 en is vrij snel. Dynavin niet genomen ivm het gesloten besturingsysteem.
De camera zit er bij, zit in het pakket.
De unit past perfect, deze is ook recht, de meeste die je vind zijn afgerond en passen beter in een X5 en niet zo netjes in een e39.
Je moet wel je halve dashboard uit elkaar halen als je het bestaande frame wilt bewaren, zodat je dat ooit weer kunt inbouwen.
Ik heb voor de unit 207 euro betaald, 60 euro verzenden en iets van 40 euro btw/douane. Alles bij elkaar net iets over de 300 euro.
Rechtstreeks besteld in China idd, bij de bekende adressen. ik pm 'm wel even.
De camera zit er bij, zit in het pakket.
De unit past perfect, deze is ook recht, de meeste die je vind zijn afgerond en passen beter in een X5 en niet zo netjes in een e39.
Je moet wel je halve dashboard uit elkaar halen als je het bestaande frame wilt bewaren, zodat je dat ooit weer kunt inbouwen.
Ik heb voor de unit 207 euro betaald, 60 euro verzenden en iets van 40 euro btw/douane. Alles bij elkaar net iets over de 300 euro.
Rechtstreeks besteld in China idd, bij de bekende adressen. ik pm 'm wel even.