Alarm ging af tijdens vakantie
Alarm ging af tijdens vakantie
Nadat ik laatst terug kwam van 12 dagen vakantie, zat er een briefje onder mijn voorruit met de vraag of ik iets aan het auto-alarm kon doen; kennelijk was dit tijdens mijn vakantie te pas en onpas af gegaan, tot grote ergernis van enkele buren.
Ik ben toen naar een BMW dealer gegaan die het systeem heeft uitgelezen en zag dat al sensoren waren getriggerd; alsof er een test was gedaan van het alarmsysteem maar het geheel niet was gereset. IIg kon men daardoor niet bepalen welke sensor het alarm in de afgelopen periode had doen af gaan, kreeg ik te horen.
Ik dacht zelf dat mogelijk een te lage accuspanning het alarm zou hebben kunnen doen afgaan tijdens mijn vakantie? Starten was iig geen probleem na mijn vakantie. Volgens een buurman was het alarm al na een paar dagen af gegaan. Normaal staat de auto ook wel eens een aantal dagen stil.
Mijn vraag is: wat zou er aan de hand geweest kunnen zijn en hoe kan ik bij een volgende vakantie (van bijv. 2 weken), voorkomen dat ik mij (opnieuw) niet populair maak in de buurt? Is het alarmsysteem bijv. uit te schakelen (bijv. door ontkoppeling van de accu) of heeft het een eigen stroom voorziening?
Bvd!
Ik ben toen naar een BMW dealer gegaan die het systeem heeft uitgelezen en zag dat al sensoren waren getriggerd; alsof er een test was gedaan van het alarmsysteem maar het geheel niet was gereset. IIg kon men daardoor niet bepalen welke sensor het alarm in de afgelopen periode had doen af gaan, kreeg ik te horen.
Ik dacht zelf dat mogelijk een te lage accuspanning het alarm zou hebben kunnen doen afgaan tijdens mijn vakantie? Starten was iig geen probleem na mijn vakantie. Volgens een buurman was het alarm al na een paar dagen af gegaan. Normaal staat de auto ook wel eens een aantal dagen stil.
Mijn vraag is: wat zou er aan de hand geweest kunnen zijn en hoe kan ik bij een volgende vakantie (van bijv. 2 weken), voorkomen dat ik mij (opnieuw) niet populair maak in de buurt? Is het alarmsysteem bijv. uit te schakelen (bijv. door ontkoppeling van de accu) of heeft het een eigen stroom voorziening?
Bvd!
E46 316I Sedan (2001) ~ 213.000 km. Eerste BMW.
Re: Alarm ging af tijdens vakantie
Tja, ik snap dat dat niet leuk is voor de buren. Maar tijdens de vakantie het alarm afkoppelen lijkt me ook niet zo ideaal.
Pakket
mijn showroom
mijn showroom
Daar heb je gelijk in bmwmobiel, mijn voorkeur gaat ook uit naar het niet uitschakelen van het alarm... . Maar ben sowieso wel benieuwd of het alarm überhaupt uit te schakelen is?
-
Als je de auto op slot drukt met de afstandsbediening, gelijk nog een keer drukken, dan gaat je controle lampje onder je binnenspiegel constant branden voor een aantal seconden. Dan zijn de sensoren voor je interieur uitgeschakeld
Dank voor je reactie streamline! Ik dacht dat je daarmee ook de hellingshoek sensor uitschakelt. Sinds terugkomst van mijn vakantie sluit ik iig op de door jouw beschreven manier af om te voorkomen dat het alarm op die sensoren onnodig af gaat.
Klopt inderdaad dat ook de hellingshoek sensor uitgeschakeld wordt. Dit is met name handig als je bv met de boot (stena line en zo..) gaat zodat je alarm niet onnodig afgaat, en blijft afgaan, als je auto op het parkeerdek staat en het niet echt windstil is.
F20 116i 2012 (2017- )
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
Ik heb het probleem voorgelegd aan een (andere) garage en daar werd geconstateerd dat de binnen sensor kapot was en voor problemen zorgde. Die heeft de garage ontkoppeld ('los getrokken'). Daarmee zou het probleem verholpen moeten zijn. Een te lage accuspanning heeft er volgens de garage niet mee te maken.
Sinds terugkomst van vakantie, schakelde ik de binnen sensor en hellingshoek sensor uit bij parkeren en is het alarm niet meer af gegaan. Dit komt overeen met het idee van een defecte binnen sensor die problemen veroorzaakt.
Sinds terugkomst van vakantie, schakelde ik de binnen sensor en hellingshoek sensor uit bij parkeren en is het alarm niet meer af gegaan. Dit komt overeen met het idee van een defecte binnen sensor die problemen veroorzaakt.