Chip tuning, 300 pk voor een prikkie

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
PietPiraat
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 jun 2016, 21:50

Chip tuning, 300 pk voor een prikkie

Bericht door PietPiraat » 13 jul 2016, 22:59

Iemand bekend of ervaring met deze tuner?

http://www.unlimitedtuning.nl/chiptunin ... turbo.html

toen ik wist dat ik een f31 wilde, mij even verdiept in de motor uitvoeringen.
320, 328 of 330..
330 was te duur, dus bleven de 320 en 328 over.
En voor de grap even gekeken wat chip tuning zou doen, omdat geblazen blok.

Kwam dus uit op bovenstaande site, keuze was dus makkelijk om voor een 320 met meer opties te gaan, en de pk's komen later wel.

Dus.... Iemand eerder hier geweest of andere tips ik hoor het graag.

Gr Marc

Gebruikersavatar
d123456
Berichten: 125
Lid geworden op: 04 mei 2013, 16:21
Locatie: Almere

Re: Chip tuning, 300 pk voor een prikkie

Bericht door d123456 » 15 jul 2016, 21:21

Als het goed is kan je bij een benzine met chiptuning bijna niets extra's toevoegen.
Diesels daarentegen schijnen makkelijk op een hoger niveau getild te kunnen worden via chiptuning.
320i gaat met slechts chiptuning vermoedelijk niet van 184 naar 300 kunnen. (Dat kunnen diesels trouwens ook niet met simpele chiptuning)

Nooit van gehoord Unlimited. Bel of mail ze eens voor een indicatie en leg het ons eens voor. Misschien ook handig om meteen te vragen naar overige upgrades naast chiptuning.
Wellicht kunnen ze beloven naar 200pk te kunnen chippen, maar dan ben ik ook benieuwd naar het verschil.
Het kan ook zo zijn dat een stock 320i ook al meer dan 184pk heeft ook al geeft bmw 184 op.
handbak 2005 e60 525d, kopellingsventiel-delete, chassis versterkende trekstang, straight flow einddemper, dpf off, egr off, turbo van 530d, VVT tune: 253PK 572NM

Gebruikersavatar
E36 M-Style
Bouwer van BimmerPortal
Berichten: 2263
Lid geworden op: 23 nov 2010, 19:05

Re: Chip tuning, 300 pk voor een prikkie

Bericht door E36 M-Style » 15 jul 2016, 21:46

Een benzine met turbo blok is zeker goed te tunen, zonder turbo inderdaad weinig zin in mijn optiek.

Wel lijkt het me sterk dat je door standaard 'chiptuning' van 184 naar 300 pk gaat. Denk dat er ook nog andere aanpassingen nodig zijn en dan is het de vraag kan het blok, koppeling etc dit hebben of moet je hier ook aanpassingen aan gaan verrichten.
///M-power

PietPiraat
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 jun 2016, 21:50

Re: Chip tuning, 300 pk voor een prikkie

Bericht door PietPiraat » 16 jul 2016, 22:24

d123456 schreef:Als het goed is kan je bij een benzine met chiptuning bijna niets extra's toevoegen.
Diesels daarentegen schijnen makkelijk op een hoger niveau getild te kunnen worden via chiptuning.
320i gaat met slechts chiptuning vermoedelijk niet van 184 naar 300 kunnen. (Dat kunnen diesels trouwens ook niet met simpele chiptuning)

Nooit van gehoord Unlimited. Bel of mail ze eens voor een indicatie en leg het ons eens voor. Misschien ook handig om meteen te vragen naar overige upgrades naast chiptuning.
Wellicht kunnen ze beloven naar 200pk te kunnen chippen, maar dan ben ik ook benieuwd naar het verschil.
Het kan ook zo zijn dat een stock 320i ook al meer dan 184pk heeft ook al geeft bmw 184 op.
In de 328 wordt het zelfde 2 liter blok gebruikt. Die heb 245 pk.
Alleen de zuigers schijnen iets zwaarder te zijn.
300 pk uit een 2 liter turbo blok is wel degelijk mogelijk.
En zonder ristricties zelfs meer.

enige ervarings deskundigen hier?

Gebruikersavatar
d123456
Berichten: 125
Lid geworden op: 04 mei 2013, 16:21
Locatie: Almere

Re: Chip tuning, 300 pk voor een prikkie

Bericht door d123456 » 19 jul 2016, 21:48

PietPiraat schreef:In de 328 wordt het zelfde 2 liter blok gebruikt. Die heb 245 pk.
Alleen de zuigers schijnen iets zwaarder te zijn.
300 pk uit een 2 liter turbo blok is wel degelijk mogelijk.
En zonder ristricties zelfs meer.

enige ervarings deskundigen hier?
Damn, sick!
Ook een keer gezien dat een 114i simpel naar 200PK gechipt kan worden. Soortgelijk verhaal.
handbak 2005 e60 525d, kopellingsventiel-delete, chassis versterkende trekstang, straight flow einddemper, dpf off, egr off, turbo van 530d, VVT tune: 253PK 572NM

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (F30 / F31 / F34) Techniek”