Goede avond Bimmerfreaks!
Sins kort bezit ik mijn 2e Bmw E46, ik had een 318CI maar je gaat die 2 potjes extra toch wel missen naar een tijdje moet ik zeggen... dus nu rijd ik sins kort een E46 323CI uit 1999. Deze was erg slecht onderhouden en zo vies dat ik mijn meeste vrije tijd aan de bimmer besteed om hem weer fris en fruitig te krijgen zoals het hoort!! afgelopen week span/looprol van de multieriem willen vervangen en toen brak er een stuk uit de poelie van de stuurbekrachtigings pomp... waarschijnlijk al slecht geweest maar deze was ook van plastic! nieuw voor mij
![smile :P](./images/smilies/puh2.gif)
maargoed, poelie nieuw besteld en ook een LMM want het raamwerk in het ''Huis'' gedeelte was kapot en zat los. de bimmert zat toch al op de brug en ondertussen kwam ik er achter dat het wiellager links achter erg slecht was en mega veel speling had als ik aan het achterwiel trok... een kilo of duizend moed verzamelt en toch maar begonnen aan dit vervelend klusje want ik moest het fiksen zonder de tools die het heel wat makkelijker maken om de wiellagers te vervangen. allemaal perfect gelukt na 2 dagen nachtwerk en het rolt weer als een zonnetje! daarna de rol vervangen en de LMM die ondertussen geleverd waren en ik rij weer met een big smile rond. tot vandaag toen ik de auto wilde starten en niet aansloeg.... de motor draait gewoon lekker rond, startmotor ook en ik hoor helemaal geen gekke geluiden
![:S :s](./images/smilies/confused.gif)
na een keer of 7 / 8 proberen en telkens de sleutel uit en in het contactslot te steken slaat de motor gewoon weer aan en loopt gewoon weer als normaal. Ondertussen is dit al 3x voorgekomen van de 15x starten ongeveer.. Bij de aankoop van deze auto viel me direct op hoe mooi deze starte want hij slaat vrijwel direct aan na het omdraaien van de sleutel. Google is your friend hoor ik vaker maar ik kan mijn probleem met geen een iemand vergelijken dus ik hoop dat er hier iemand is die mij een paar tips kan geven om erachter te komen waar dit probleem vandaan komt.... Sleutelcode was ik zelf aan het denken maar dat is een best prijzig probeersel. de brandstofpomp heb ik al doorgemeten en deze werkt gewoon zoals hij hoort tot zover ik kon testen en meten. iemand bekent met dit probleem misschien of heeft iemand een tip dan hoor ik echt graag van je want het is een aardig vervelend probleem.
Tot zover alvast bedankt!
Grzz Luc.