323ti Compact project and some F20 shizzle
- ArneDaniel
- Contacteer:
Re: 323ti Compact project
Leuke wagen! En succes met het hemeltje.. weet niet precies hoe het zit bij de Compact maar bij mijn coupe is het een kwestie van voorzichtig in een draai (met de stoelen helemaal plat) eruit draaien via de bijrijderskant zonder beschadigingen aan het harde materiaal te krijgen.
- Bmw E36 Coupé 323i, Madeiraviolet *Sold*
- woutervandriel
Top ga morgen ook maar eens op de sloop opzoek naar 2 sierstukjes
Ben ook benieuwd naar je hemel. Wil die van mij morgen er ook uittrekken. Ik wil alleen exact de zelfde soort stof er op hebben, maar kan deze nergens vinden
Ben ook benieuwd naar je hemel. Wil die van mij morgen er ook uittrekken. Ik wil alleen exact de zelfde soort stof er op hebben, maar kan deze nergens vinden
Het is in ieder geval mooi weer om een hemeltje te demonteren.
BMW 323i 1998 _____ Estoril blau
BMW 316i Compact 1997 Calypsorot
- BMWf20 2.0d
Die van jou is grijs toch, Wouter??
Lappie meenemen naar een autostoffeerder, daar moeten ze je gerust kunnen helpen.
Ik laat het doen, als je hem zelf loshaalt, schoonmaakt en monteert kost het de wereld niet.
Enfin, vandaag bezig gegaan, rustig alles loshalen, Implore beukend op de achtergrond.....
Toen besloten hem via de achterklep naar buiten te halen, de A,B en C stijlen helemaal losgehaald:
Uiteindelijk eruit, en pas zie je echt hoe los het zit, alleen dankzij het open dak hing het niet op mijn kruin.
Dat ik de auto kocht zaten er achterin wat hoekjes los, kan hard gaan in een jaar.
Heb met de stoffeerder afgesproken om het hemeltje schoon af te leveren, oude lijm er dus af,scheelt weer in werk/arbeidsloon:
Ik heb een Japans plamuurmes gebruikt, dat ging best, en voor de rondingen de achterkant van de slijpschijvenvastzetter, die was rond.
Hierna met Scotch Brite de boel opgeschoond, hier en daar wat wasbenzine op echt hardnekkige plak gebruikt.
Schoon!!
Afdekkap van de zonnedak motor ook maar kaalgehaald, evenals de A-stijlen, zat ook de stof van los, die moeten maar meteen netjes gemaakt worden.
Morgen de boel wegbrengen en verder met het volgende project, de zelfdimmende binnenspiegel:
Vakantie he.....
Lappie meenemen naar een autostoffeerder, daar moeten ze je gerust kunnen helpen.
Ik laat het doen, als je hem zelf loshaalt, schoonmaakt en monteert kost het de wereld niet.
Enfin, vandaag bezig gegaan, rustig alles loshalen, Implore beukend op de achtergrond.....
Toen besloten hem via de achterklep naar buiten te halen, de A,B en C stijlen helemaal losgehaald:
Uiteindelijk eruit, en pas zie je echt hoe los het zit, alleen dankzij het open dak hing het niet op mijn kruin.
Dat ik de auto kocht zaten er achterin wat hoekjes los, kan hard gaan in een jaar.
Heb met de stoffeerder afgesproken om het hemeltje schoon af te leveren, oude lijm er dus af,scheelt weer in werk/arbeidsloon:
Ik heb een Japans plamuurmes gebruikt, dat ging best, en voor de rondingen de achterkant van de slijpschijvenvastzetter, die was rond.
Hierna met Scotch Brite de boel opgeschoond, hier en daar wat wasbenzine op echt hardnekkige plak gebruikt.
Schoon!!
Afdekkap van de zonnedak motor ook maar kaalgehaald, evenals de A-stijlen, zat ook de stof van los, die moeten maar meteen netjes gemaakt worden.
Morgen de boel wegbrengen en verder met het volgende project, de zelfdimmende binnenspiegel:
Vakantie he.....
Laatst gewijzigd door BMWf20 2.0d op 12 sep 2016, 19:54, 2 keer totaal gewijzigd.
- BMWf20 2.0d
Was goed te doen in de garage.....lj328 schreef:Het is in ieder geval mooi weer om een hemeltje te demonteren.
- woutervandriel
Ah oké ik ga ook maar eens een stoffeerder opzoeken dan. Als dit idd niet de wereld kost dan ga ik daar ook zelf niet mee lopen kloten. Dan laat ik A en C stijlen ook meteen doen!
Hemeltje hangt idd aardig los. Bij mij is ie rond dakraam ook al los. Dus ik heb hem inmiddels wel op me hoofd hangen en ik ben 1.78 :p
Hoe heb je trouwens de hemel langs rubber van dakraam gekregen? En hoe haal je de afdekkap er af?
Hemeltje hangt idd aardig los. Bij mij is ie rond dakraam ook al los. Dus ik heb hem inmiddels wel op me hoofd hangen en ik ben 1.78 :p
Hoe heb je trouwens de hemel langs rubber van dakraam gekregen? En hoe haal je de afdekkap er af?
- BMWf20 2.0d
De kap heb ik laten zitten, mankeert niks aan, de rand om je dakraam heen trek je zo los, vanuit het midden.
En denk om je binnenverlichting, als je die er uit hebt zit je zo tegen de onbeschermde bovenkant aan, heeft mij een zekering gekost....
En denk om je binnenverlichting, als je die er uit hebt zit je zo tegen de onbeschermde bovenkant aan, heeft mij een zekering gekost....
- woutervandriel
Oké maar las dat je die kaal hebt gemaakt? Heb je die dan in de auto laten zitten?
Stekker tikte tegen het dak?
Stekker tikte tegen het dak?
- BMWf20 2.0d
Nee, die afdekkap haal je zo los, vanaf het midden.
Dacht dat je het zonnedak bedoelde......
Dacht dat je het zonnedak bedoelde......
- woutervandriel
Ah sorry ik had je verkeerd begrepen. Afdekkap is idd simpel. Ik bedoelde idd zonnedak, maar die heb je ook gewoon laten zitten begrijp ik :p
- BMWf20 2.0d
Helaas blijkt de dimmende binnenspiegel er 1 te zijn van een 5-serie E34 (Marktplaats yeah ) , kweenie of dit te retrofitten is, denk dat ik het maar zo laat.....
Hemeltje e.d. zijn weggebracht, zijn morgen weer gereed voor de hermonteer.
Hemeltje e.d. zijn weggebracht, zijn morgen weer gereed voor de hermonteer.
Zo dat is een goede besteding van je vrije tijd
Leuk om te zien hoe je het allemaal aangepakt hebt.
Zeer benieuwd hoe dit dan straks van de stoffeerder komt.
Ik zou me zelf geloof ik niet zo storen aan een dimmende spiegel uit een 5-serie, zit er veel verschil in?
Leuk om te zien hoe je het allemaal aangepakt hebt.
Zeer benieuwd hoe dit dan straks van de stoffeerder komt.
Ik zou me zelf geloof ik niet zo storen aan een dimmende spiegel uit een 5-serie, zit er veel verschil in?
BMW 323i 1998 _____ Estoril blau
- BMWf20 2.0d
Laatst gewijzigd door BMWf20 2.0d op 24 sep 2016, 10:17, 2 keer totaal gewijzigd.
- Patrick320i
Wat is er anders aan die spiegel dan? Ik zie zo weinig verschil met de mijne?