Geklop rechts achter en vastslaan wiel

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Berten

Geklop rechts achter en vastslaan wiel

Bericht door Berten » 16 sep 2016, 08:33

Hoi Beste Leden

Ik ken heel wat van wagens doch is een achteraandrijving mij nog onbekend op het gebied van problemen.

Ik rij nu al een ganse week met de wagen geen enkel raar geluid waargenomen tot vanmorgen ik bracht de kids naar school rijd over een kasseiweg ong 20 km/u plots voel en hoor ik een schok geklop (90% zeker rechts achter) waarop de motor afslaat
Volgens mij heeft er iets veroorzaakt dat de cardan as blokkeerde waardoor de motor stilviel

nuja ik kijk er even onder kan het wiel draaien geen speling enz alles lijkt prima
ik start en vertrek geen probleem zet de kids af en ja bij het terug keren hoor ik nu af en toe een klopje rechts achter
(niet bij het schakelen!!)
met het raam open hoor ik ook dat de remblokjes rechts achter lichtjes slepen ( dat ben ik nu aan het oplossen kopervet op de geleiding)

Iemand een idee ???
Wat kan er allemaal gebeuren met een achter differentieel? :s

Mvg Bert
Laatst gewijzigd door Berten op 17 sep 2016, 09:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Berten

Re: Geklop rechts achter en vastslaan wiel

Bericht door Berten » 16 sep 2016, 14:40

heb alles eens goed bekeken geen speling op het wiel etc
beslist om een stukje in de buitenwegen te gaan rijden eerste halfuur heen en weer rijden dat ik dicht bij huis ben moest er iets voorvallen maar niks te horen of voelen alles leek perfect te gaan

nu ik beslis terug te keren nog een 3 tal km van huis plots een klop en terug slepend geluid ik ontkoppel en vertraag laat de wagen gewoon verder rollen plots nog een paar keer geklop en slepend geluid tot rechter achterwiel volledig vast slaat sleepspoor van een paar meter tot stilstand

wiel niet meer te bewegen voorwaarts ik zet een sleutel op het wiel draai richting achteruit en hup is los terug vooruit bewegen geen probleem.

heel voorzichtig terug naar huis gereden weeral niets meer te horen :s vind ik wel bizar dat het komt en verdwijnt want ik verdenk de wiellager nu maar omdat er geen speling op het wiel zit wat normaal wel gebeurt bij een versleten lager ben ik het nog niet zeker!

Zal nu gewoon alles volledig demonteren en eens kijken hoe de homokineet en lager eruit zien
Laatst gewijzigd door Berten op 17 sep 2016, 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Berten

Re: Geklop rechts achter en vastslaan wiel

Bericht door Berten » 16 sep 2016, 17:20

haha lol :duimen:

De handrem ( trommel rem binnen in de schijfrem) is ergens defect gegaan 4 stukken veer 2 kapotgeslagen pinnen

vielen uit de schijfrem toen ik hem loste dat geklop was dus remschoen onderdelen die tegen de wielbouten sloegen en op 2 momenten erin slaagde wiel volledig te blokkeren

originele remschoen
Afbeelding

deze wielbout is een kleine 3 mm langer dan de andere 4 en dat geklop is zichtbaar op de achterkant
Afbeelding

Dit viel uit de schijfrem :gek:
Afbeelding

Valt reuze mee dus :duimen:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”