Problemen

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Fabiomk2
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jul 2016, 15:46

Problemen

Bericht door Fabiomk2 » 09 okt 2016, 18:50

Hallo iedereen,

ik heb een aantal vragen waar ik niet aan uit kom dus vandaar hier de hulp...
- ik heb mijn kapotte olieniveausensor vervangen maar als ik nu de auto start brand 10 sec het oranje lampje van de olie aan wat kan dit liggen?
-ik heb een porbleem met mijn stationeer draaien soms loopt hij van 500 naar 1500 en rammelt hij nogal hard zijn er punten waar ik naar moet kijken? heb alle leidingen enz al bekeken maar kan niks vinden helaas...

minarox
Berichten: 49
Lid geworden op: 20 jun 2016, 16:28

Re: Problemen

Bericht door minarox » 10 okt 2016, 09:48

Bij mijn weten is dat juist wat er gebeurt wanneer de olieniveau sensor kapot is. Dat hij de eerste 10 seconden ofzo blijft branden wanneer je de auto start. Ik heb het zelfde maar negeer het, gewoon geregeld olie peilen.

Gebruikersavatar
francois1994
Berichten: 64
Lid geworden op: 02 mei 2015, 17:50
Locatie: Born, Limburg

Re: Problemen

Bericht door francois1994 » 10 okt 2016, 10:51

Stationair kan vanalles zijn, even laten uitlezen.
LMM of carterventilatie meestal.. controleer even de slang wat achter je motor door loopt (onder de interieur filter bak)
Olie niveau sensor is bij mij ook defect. Deze gaat met starten 10 seconden branden en daarna uit. Ik doe het zelfde als minarox. Gewoon geregeld peilen.
BMW E46 318i '99
Suzuki GSF1200 Bandit '01

Fabiomk2
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jul 2016, 15:46

Re: Problemen

Bericht door Fabiomk2 » 10 okt 2016, 19:46

ik ga morgen de carterventilatie inderdaad chekken na wat gelezen te hebben is het grote kans dat het die is maar die oliesensor is net nieuw en vervangen dus deze kan toch niet kapot zijn? had juist een foutmelding van een defecte vandaar de vervanging...

Tomba
Berichten: 1205
Lid geworden op: 23 aug 2012, 20:40
Locatie: Noord Holland

Re: Problemen

Bericht door Tomba » 10 okt 2016, 21:50

Zelfde verhaal als @minarox en @francois1994.
Na 10 seconden gaat het lampje vanzelf uit.

Mijn 328i uit 1999 met 200.000km op de teller gebruikt geen druppel olie (heb net een oliewissel gedaan na 20.000km)
Zo nu en dan als automatisme controleer ik toch de stand van zaken maar tot op heden blijft dat onveranderd (heb de auto gekocht met 128.000 km op de teller).

1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”