Symbolio's E63's 650ci, 2007 [work in progress]

Show je BMW E63 / E64. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Symbolio
Berichten: 62
Lid geworden op: 02 okt 2015, 12:33

Symbolio's E63's 650ci, 2007 [work in progress]

Bericht door Symbolio » 31 jul 2016, 08:56

Goedemorgen Bimmer-mannen,

Enkele weken kocht een vriend van mij in Duitsland (net over de grens) een 650ci. Daar wordt iedereen enthousiast van maar een reden om een goed onderhouden E90 330i daarvoor weg te doen was het niet direct. Daar kwam opeens verandering in toen hij mij direct na een rotonde inhaalde. Aangezien het warm was had ik m'n ramen open. De machtige V8 roffel die op dat moment voorbij kwam bracht een soort verliefdheid teweeg. Een week slapen en nadenken verder stonden 4 650ci's op de planning om bekeken te worden door mij. De hele week alle informatie doorgespit over de pro's en con's van de 4.8L V8.

Aangezien ik een goed onderhouden (lees: écht goed, niet alleen standaard onderhoud) 330i als daily driver had moest de 6-serie wel een vooruitgang zijn in ALLE opzichten. Dat betekende dus, Dynamic Drivers Package, Active Steering, HUD, Nappa/Pearl Precision lederen stoelen (dus geen Dakota!), sportstoelen en in goede algemene staat zijn. Het is me gelukt die origineel in Nederland te vinden (geen facelift auto overigens). De facelift was dermate minimaal en zo'n stuk duurder dat ik het dat niet waard vond. Na een week lang overleggen besloten de auto te kopen met inruil van de 330i. De marktplaats reacties op de verkoop van 330i waren om te huilen en dergelijke schoften wens ik liever niet aan de deur te hebben. Dat heeft niks met liefhebbers te maken. De velgen verkocht aan een medeliefhebber en de rest loopt nog.

De BMWvin decoder werkt nog niet (geven allemaal een error as we speak) dus de optielijst knal ik later nog online.

Foto's:

Afbeelding
Afbeelding

Update 30 juli:

- Nieuwe Bosch Aerotwin ruitenwissers geïnstalleerd
- Nieuwe kentekenplaat houder geïnstalleerd
- Kentekenlampje links achter vervangen (was defect)

To do:

- Grote beurt begin september + algehele check van de auto waarbij ik alles wat ook maar aanbevolen gaat worden laat vervangen.
- Nieuwe pedalen (M-Performance) die ik ook in mijn 5 serie heb zitten inclusief voetensteun. De huidige hebben een glad randje aan de zijkant waar ik met mijn schoenen vanaf glijd als het nat is buiten.
- Binnenverlichting worden OEM-leds
- OEM Styling 249 velgen erbij voor in de zomer met Yokohama Advan Neova AD08' banden.
- M-afdekking stuur ziet er versleten uit en wordt vervangen
- Afdekkap rondom de pook heeft wat krasjes. Wordt vervangen
- Nieuwe wielbouten en naafkappen.
- Afhankelijk van de kunsten van Source komt er ofwel een NBT-systeem in ofwel een CIC-met combox. CCC is ernstig verouderd. Heb alleen geen zin in gezeur meer met de problemen die ik met de 5-serie heb gehad.
- Valve Stem seals zijn een issue bij deze motor (N62). Auto rookt niet bij stationair dus het valt nog mee. Toch ga ik ze preventief laten vervangen samen met de coolant-pipe die door het blok loopt. Dat betekent automatisch ook een nieuwe koppakking.
- Software update ECU
- Auto gaat eind oktober naar ZF om de automaat en het differentieel te laten servicen
- Begin oktober gaat de auto naar mijn detailer: volledige Modesta glass coating, steenslag wegwerken, naafkappen en remklauwen behandelen laten. De auto staat in volledig originele lak behalve het linkerportier. Dat zegt gelukkig al veel over de staat van de auto :).

Toekomstmuziek en afhankelijk van de mogelijke problemen: LCI koplampen/achterlampen.

Verder moet ik de liefhebbers helaas teleurstellen want er gaan geen andere uitlaten op of iets dergeijks ;). Auto blijft origineel en ik hoop er nog zeer veel kilometers mee te mogen maken.

Gebruikersavatar
Kevin_1987
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2013, 15:44

Re: Symbolio's E63's 650ci, 2007 [work in progress]

Bericht door Kevin_1987 » 02 aug 2016, 09:40

Heel mooie 6-serie, m'n complimenten! Wellicht nog wat foto's toevoegen van het interieur :) ?

Veel veilige kilometers en plezier met de 6'er!
///M. The strongest letter in the world.

E63 M6 - Saphirschwartz
F21 118i LCI met M-pakket - Alpinweiss

E87 118i (ex.)
E39 M5 facelift (ex.)
E36 318is coupe (ex.)
E36 318i sedan (ex.)

Symbolio
Berichten: 62
Lid geworden op: 02 okt 2015, 12:33

Re: Symbolio's E63's 650ci, 2007 [work in progress]

Bericht door Symbolio » 09 aug 2016, 08:59

Ohja, de optielijst:

Code: Selecteer alles

Order options
		Colour 	BLACK SAPPHIRE METALLIC (475) 
		Upholstery 	LEDER PEARL/LEDER PRECISION/SCHWARZ (LESW 
	1CA 	SELECTION COP RELEVANT VEHICLES 
		2C7 	L.-A. WHEELS STAR SPOKE RUNFLAT/MIX T. 
		205 	AUTOMATIC TRANSMISSION 
		217 	ACTIVE STEERING 
		229 	DYNAMIC DRIVE 
		237 	DYNAMIC DRIVE PACKAGE 
		302 	ALARM SYSTEM 
		320 	MODEL DESIGNATION, DELETION 
		322 	COMFORT ACCESS SYSTEM 
		323 	SOFT CLOSE AUTOMATIC SYSTEM FOR DOORS 
		356 	CLIMATE COMFORT LAMINATED GLASS 
		4M5 	IND. INSTRUMENT FINISHED IN LEATHE 
		403 	GLAS ROOF, ELECTRIC 
		414 	STOWAGE NET, PASSENGER SIDE 
		430 	INT/EXT RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE 
		442 	CUPHOLDER 
		481 	SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER 
		494 	SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER 
		5AC 	AUTOM. HIGH-BEAM HEADLIGHTS CONTROL 
		508 	PARK DISTANCE CONTROL (PDC) 
		524 	ADAPTIVE HEADLIGHTS 
		563 	LIGHTS PACKAGE 
		609 	NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL 
		610 	HEAD UP DISPLAY 
		644 	PREP. FOR. MOB. PH. BLUET. INTERF. 
		672 	CD CHANGER BMW FOR 6 CDS 
		677 	HIFI SYSTEM PROFESSIONAL 
		698 	AREA-CODE 2 
		710 	M LEATHER STEERING WHEEL 
		760 	INDIVIDUAL HIGH-GLOSS SATIN CHROME 
		775 	INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE 
		8SA 	COUNTRY SPEC. RELEASE OF NAVIGATION 
		8SP 	COP CONTROL 
		8S2 	CODING OF ALARM SIGNAL 
		863 	EUROPE/DEALER DIRECTORY 
		868 	LANGUAGE VERSION DUTCH 
		877 	DELETION CROSS-OVER OPERATION 
		886 	DUTCH / ON-BOARD DOCUMENTATION 
	
Series options
	No. 	Description 
	431 	INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D 
		434 	INTERIOR TRIM 
		459 	SEAT ADJUSTM., ELECTR. W. MEMORY 
		502 	HEADLIGHT WASHER SYSTEM 
		522 	XENON LIGHT 
		534 	AUTOMATIC AIR CONDITIONING 
		540 	CRUISE CONTROL 
		548 	SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING 

Gebruikersavatar
Quadrantz
Berichten: 3145
Lid geworden op: 29 mei 2011, 18:57
Locatie: Waddinxveen

Re: Symbolio's E63's 650ci, 2007 [work in progress]

Bericht door Quadrantz » 09 aug 2016, 09:41

Hele dikke 6-serie!! Dat zal wel als een trein gaan ;).

Gebruik je de 6-serie als daily of de 5-serie? Sowieso allebei 2 dikke auto's :duim:

Symbolio
Berichten: 62
Lid geworden op: 02 okt 2015, 12:33

Re: Symbolio's E63's 650ci, 2007 [work in progress]

Bericht door Symbolio » 10 aug 2016, 07:33

Mijn voorgeschreven daily is eigenlijk een Audi A6 (Duits kenteken, werk in Duitsland), maar de laatste twee weken elke dag met de 6 naar het werk gegaan :driving:

De 6 is nog niet helemaal naar mijn smaak en heeft ook nog geen 'Symbolio' behandeling gehad. De eerste order van €2300 euro aan onderdelen (670 euro daarvan is trouwens een nieuwe (BMW, geen carglass meuk) voorruit) van beschadigde kapjes, lijsten en dergelijke. Daar komt eind september nog een beurt bij ZF bij (660 euro) en dan moet het grote + preventieve onderhoud nog plaatsvinden wat ik laat doen.

Gisteren 2 uur aan de telefoon gehangen met een Amerikaan die ik via een M6 eigenaar (thnx Kevin) hier heb leren kennen. Ik dacht dat de ombouw naar LCI lichten op een 6-serie een fluitje van een cent was, beetje coderen, andere module maar dat bleek niet zo te zijn. Sterker nog, nu ik me dieper erin verdiept heb heb ik GEEN enkel succesverhaal gezien. Nadeel is natuurlijk ook dat er lang niet zoveel mensen een 6-serie rijden als bijv. een 3-serie dus de info op internet is wat schaarser. Niet iedereen klapt ook even 3000 euro op een LCI lampen ombouw. Ik wacht nog even af of Source ervaring heeft met de ombouw want die was ook bereid te helpen met de ombouw naar CIC of NBT. Dat laat ik bij een bekend bedrijf in het zuiden niet meer doen want die hebben mijn 5-serie daarmee niet veel verder geholpen (DAB+ werkt niet, radio heeft matig/geen bereik sinds de ombouw).

Mocht alles in Nederland gefixed kunnen worden dan laat ik dat hier doen en anders laat ik samen met een vriend de beste man overkomen naar Nederland (bood ie zelf aan trouwens). Hij bouwt heel veel auto's om bij BMW-dealers wereldwijd in elk geval. Ik weet alleen niet wat er zo geheimzinnig is aan de elektronica in de 6-serie ;)

Gebruikersavatar
Kevin_1987
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2013, 15:44

Re: Symbolio's E63's 650ci, 2007 [work in progress]

Bericht door Kevin_1987 » 10 aug 2016, 16:32

Goed om te lezen dat alles gelukt is met Sean. Topgozer :duim:
///M. The strongest letter in the world.

E63 M6 - Saphirschwartz
F21 118i LCI met M-pakket - Alpinweiss

E87 118i (ex.)
E39 M5 facelift (ex.)
E36 318is coupe (ex.)
E36 318i sedan (ex.)

Symbolio
Berichten: 62
Lid geworden op: 02 okt 2015, 12:33

Re: Symbolio's E63's 650ci, 2007 [work in progress]

Bericht door Symbolio » 14 aug 2016, 11:41

Eerste mini upgrade ;)

Afbeelding

Symbolio
Berichten: 62
Lid geworden op: 02 okt 2015, 12:33

Re: Symbolio's E63's 650ci, 2007 [work in progress]

Bericht door Symbolio » 12 okt 2016, 13:35

Zo het is weer eens tijd voor een grote update in dit topic ;). Het is hier wat rustiger dan bij de 3's maar begrijpelijk wel.

Begin september is mijn auto weggeweest voor een grote beurt + check bij mijn specialist. Grote beurt is bij mij nooit zomaar een grote beurt en dat heeft te maken met mijn werk in Duitsland. Hoge snelheid rijden vereist hoog onderhoud aan de auto en hard rijden (250km/h) doe je alleen lekker wanneer je je eigen auto 100% kan vertrouwen. Bij de grote beurt is niks raars gebleken dus daar was ik zeer content mee. Aandachtspuntjes: remschijven piepten omdat er blokken met een rechte kant gemonteerd waren (moesten schuine zijn). Deze laten vervangen en het gepiep was weg. Draagarmen aan de voorkant (de rubbers) waren op. Hele draagarmen laten vervangen. Verder de volgende zaken laten aanpassen:

- instaplijst links gaf maar half licht. *vervangen*
- volledige ombouw naar OEM LED verlichting
- M performance pedalen en steun erin gezet (had er een edelstalen variant in maar gleed er vanaf met mijn schoenen)
- alle versleten plastic kapjes en M afdekpaneel in het stuur vernieuwd
- nieuwe xenon peertjes erin laten zetten
- coderingen gedaan met een oude bekende van een ander forum
- OEM reserveband met hoes gehaald voor de E6* series.

Waarom had ik een OEM reserveband nodig?
Aanschaf nieuwe OEM velgen styling 249 in 19". Deze heb ik bij mijn detailer meteen laten coaten met Modesta BC-06. Banden zijn Michelin Pilot Super Sports.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Auto staat op dit moment weer bij de garage om het grote boeman probleem van de V8'en aan te laten pakken: lekkende klepseals. Daar had mijn auto nagenoeg geen last van maar het probleem komt vroeg of laat toch om de hoek. In overleg met mijn garage besloten dit aan te laten pakken. Alle andere delen van de motor zijn nagekeken (klepstelen zijn ook vervangen) en kettingen, riemen, waterpomp, pakkingen en noem de ramsamsam maar op zijn vervangen. Auto is vandaag of morgen klaar naar waarschijnlijk en gaat dan volgende week naar de detailer. Prijs gaan we het niet over hebben maar ik vind dat je geen 6-serie moet kopen als je het niet wil betalen. Dat het geld kost weet je van tevoren.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Alsof dat nog niet genoeg was... 2 weken geleden met een vriend bij ZF geweest in Dortmund (Holzwickede om precies te zijn). Automaat was gelukkig in orde, geen storingen of rariteiten en daar weer wat wonderlijke verhalen over BMW's gehoord. Je begrijpt meteen waarom het niet goed is om korte stukken te rijden (los van de motor!) en welke aanslag zoiets heeft op de automaat. Dat je de auto nooit in z'n N moet zetten en de kickdown eigenlijk nooit moet gebruiken waren ook zaken die nieuw voor me waren. Sterker nog bij het stoplicht moest je iedereen sneller laten zijn want deze auto's waren niet gemaakt om snel weg te wezen bij het stoplicht. Dat ze het wel kunnen en dat ze 99% van de tijd dat wat naast je staat ook opeten is een ander verhaal maar was vanuit het zicht van de automaat niet goed. Reed je eenmaal 80 per uur dan kon je hem in de sportstand zetten en vol gas geven. Aldus Carl Jorg Sagert van ZF :)

De auto's op de ochtend voor de rit naar ZF samen (mijne is de voorste, non LCI):

Afbeelding

Gebruikersavatar
Quadrantz
Berichten: 3145
Lid geworden op: 29 mei 2011, 18:57
Locatie: Waddinxveen

Re: Symbolio's E63's 650ci, 2007 [work in progress]

Bericht door Quadrantz » 12 okt 2016, 15:14

Kijk daar hou ik nou van, het tegenovergestelde van half werk :duim:

Technisch moet ie idd gewoon in TOP conditie zijn, geldt voor die van mij ook (rij ook aardig wat km's).

Toevallig gisteren ook bij ZF geweest, in NL weliswaar want dat is maar 30km hehe. Automaat heeft een uitgebreide beurt gehad (gelukkig ook geen storingen, slijpsels en olie zag er netjes uit ondanks dat het 120K geleden was). Zal vanaaf ook even m'n Showroom updaten met pics :).

--help
Berichten: 739
Lid geworden op: 26 mar 2013, 12:07

Re: Symbolio's E63's 650ci, 2007 [work in progress]

Bericht door --help » 12 okt 2016, 15:34

Gaaaf! :love: Mijn auto heeft momenteel nog maar ~7500KM op de teller staan dus dit soort onderhoud is bij lange na niet nodig, maar mijn vorige auto's heb ik ook altijd zo verzorgt. Kost een hoop tijd/geld, maar dan weet je wel dat de auto te vertrouwen is, ook op hoge snelheden! Leuk om te lezen, ga zo door! :D
Bekijk hier mijn E92 M3 voorstel topic! | Volg mij op Instagram via @e92m3alpine :gekdoen:

Gebruikersavatar
Kevin_1987
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2013, 15:44

Re: Symbolio's E63's 650ci, 2007 [work in progress]

Bericht door Kevin_1987 » 12 okt 2016, 18:07

Goed om te zien dat deze 6'er in zulke goede handen is. En helemaal mee eens; "voordat je zo'n wagen koopt, weet je wat het (kan) kost(en)". Op deze manier ga je nog heel lang plezier hebben van 'm :duim:

Geniet van de wagen zodra je 'm terug hebt (maar dat gaat wel lukken, lijkt me ;) )

En ja, dat dit topic wat rustiger is t.o.v. bijvoorbeeld de 1'ers en 3'ers is ook wel begrijpelijk :)
///M. The strongest letter in the world.

E63 M6 - Saphirschwartz
F21 118i LCI met M-pakket - Alpinweiss

E87 118i (ex.)
E39 M5 facelift (ex.)
E36 318is coupe (ex.)
E36 318i sedan (ex.)

Gebruikersavatar
BM-DUB
Berichten: 793
Lid geworden op: 08 jan 2010, 19:59

Re: Symbolio's E63's 650ci, 2007 [work in progress]

Bericht door BM-DUB » 12 okt 2016, 19:06

Deze mooie 6 helemaal gemist op het forum. Goede keuze van velgen ook! Blijven heerlijke auto's, ben nu al aan de derde E63 :love: .
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)

2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)

i033
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:11

Re: Symbolio's E63's 650ci, 2007 [work in progress]

Bericht door i033 » 19 okt 2016, 21:40

Beste Symbolio. Ik ben de trotse eigenaar van de 330i die met zoveel zorg en aandacht door u werd onderhouden. Ik ben op zoek naar een winterbandenset en vervelend, de audio werkt niet goed. Links lijkt er een kabelbreuk te zijn of zo. Is de audioset in de auto op zich nog compleet of gedeeltelijk aanwezig, wat kan ik doen om de sound weer goed te krijgen denk je? Nogmaals alle, alle waardering voor de wijze waarop u met uw auto's omgaat. Met vriendelijke groet. (NB: als dit niet het juiste forum is binnen bimmer, hoor ik dat graag en switch ik over).

Gebruikersavatar
Blackthunder
Berichten: 350
Lid geworden op: 06 mei 2014, 15:14

Re: Symbolio's E63's 650ci, 2007 [work in progress]

Bericht door Blackthunder » 26 okt 2016, 23:04

Zo, dat mag zeker groot onderhoud genoemd worden. Goed bezig! :duim:
Wat voor Michelin Pilot Super Sports heb je er op gezet, 3 of 4?

Wat is de kilometerstand nu je zo'n grote beurt uit laat voeren?

Gebruikersavatar
hwg
Berichten: 152
Lid geworden op: 02 okt 2012, 22:23

Re: Symbolio's E63's 650ci, 2007 [work in progress]

Bericht door hwg » 04 nov 2016, 21:24

Je pakt het groots aan, geweldig om te zien en te lezen!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 6 Serie (E63 / E64) Showroom”