Op zoek naar een E46 Sedan

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
BenjaminB

Op zoek naar een E46 Sedan

Bericht door BenjaminB » 14 okt 2016, 09:08

Beste BMW liefhebbers, rijders, aanbidders, en iedereen die wat met BMW heeft.

Ik wil eind November dit jaar een E46 sedan gaan kopen voor gebruik als gezinsauto.
Ik zit te denken aan een 316, 318 of 320. Het hoeft nl. geen racebak te zijn, en deze modellen slurpen ook niet zo heel veel. Als brandstof benzine of gas. Diesel rijdt lekker, maar de hogere wegenbelasting rijden we er denk ik niet uit.
Af en to een auto vakantie, daarom is misschien gas dan een goede oplossing.
En tussen de 3000,- a 5000,- heb je en fatsoenlijke E46 sedan met een kilometer stand van rond de 200.000km.
De eerste vraag, als uitgangspunt is:
Wat is een goede combinatie van type, jaartal en/of motor, en waarom. Oftwel, een 318 uit 1999 of een 316 uit 2003?
En welke combinaties / jaartallen / motoren juist niet en waarom?
Ik heb al veel advertenties bekeken op o.a. marktplaats en websites van autodealers. Hier en daar lees je dan over 'het bekende probleem' en het nodigde vervangwerk.
Nu geef ik dit aan, daar ik geen zin heb om voor 3750,- een auto te kopen, en binnen een jaar 1200,- uit kan geven voor reparaties en vervangwerk. Wil dus enigzins voor safe gaan. Natuurlijk kan je niet van een auto uit 1998 met 235.000 km verwachten dat deze zo goed als nieuw is.
Idem voor toekomstige (standaard) reparaties, wat kan ik verwachten bij genoemd type/model combinatie?
Hoe zit het met carosserie, roest, en aanverwant?

De 2e vraag is, wat zijn de aandachtspunten waar ik op moet letten als ik de auto in kwestie ga bezichtigen & proefrijden? Hoe zit het met onderhoudshistorie, en dan niet zo zeer of deze wel aanwezig is, maar meer wat er allemaal uitgevoerd zou moeten zijn (grote beurten, vervanging van distributieriem enz enz).

Ik weet dat de verschillen tussen de genoemde types o.a. zitten in vermogens, koppels en aantal cilinders.
Maar ik wil een voorselectie maken, en daarbij niet te veel eisen/specificaties handhaven.
Daarnaast zit je ook met het aanbod. Hoe specifieker we worden, hoe kleiner de kans.

Ik hoop en denk dat jullie me wat wegwijs kunnen maken.
Ik kijk uit naar jullie reacties, alvast bedankt.

Benjamin

BmwE36Touring

Re: Op zoek naar een E46 Sedan

Bericht door BmwE36Touring » 14 okt 2016, 09:28

Welkom op het Bimmerportal Forum.

Mocht je nog vragen hebben over iets dan kan je altijd terecht bij een van de moderators(die in het groen
gemarkeerd zijn).
Zoek je iets, probeer dan altijd eerst even de zoekfunctie rechtsboven!

Veel lees plezier hier op het forum. Hopelijk zien we jouw en je toekomstige E46 een keer op één van onze meetings/events.
Dus houd onze meeting topics goed in de gaten voor de gezelligste meetings en events.

Succes met de zoektocht, mocht je eind november iets hebben gevonden zien wij maar al te graag foto's tegemoet :duimen:
BMW E30 318i Sedan 1989, Zelfgemaakte kleur blauw. [X]
BMW E30 316i Coupe 1985, Champagne kleur [X]
BMW E36 323i Coupe 1995, Zwart [X]
BMW E36 318i Touring 1997, MontrealBlauw[X]
>Bmw E36 325 TDS Touring Automaat 1998 M-Techniek CosmosSchwartz<

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”