Raam gaat niet "stukje" open en dicht Coupé

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
RobinP92

Raam gaat niet "stukje" open en dicht Coupé

Bericht door RobinP92 » 01 nov 2016, 22:27

Hallo,

Bij mijn E46 coupe gaat het raam van de bijrijders deur niet dat kleine stukje open en dicht bij het openen of sluiten van het portier.
de centrale vergrendeling werkt wel zoals het hoort maar de deur "ziet" gewoon niet dat hij geopend wordt, zo geeft hij ook niet aan op het dashboard dat de deur openstaat.
Ik vermoed dat het in het slotmechanisme zit, maar weet niet of ik hier wat aan kan doen of dat ik gewoon een compleet nieuw slotmechanisme nodig heb.

Gr Robin

Beens1

Re: Raam gaat niet "stukje" open en dicht Coupé

Bericht door Beens1 » 04 nov 2016, 16:04

Is het niet de slotvanger? Daar zit een klein schakelaartje in/op. Als die niet meer (goed) werkt kan je ook dit krijgen.
Lijkt me iets minder groots ding dan direct je slotmechanisme.

RobinP92

Bericht door RobinP92 » 05 nov 2016, 17:05

Ja bedoelt de slotvanger in de deur ? Die heb ik even gedemonteerd alleen daar kan ik ook niks van een micro schakelaartje oid aan ontdekken dat is tevens ook gelijk het hele slotmechanisme wat ik bedoelde, ik weet alleen niet zeker of het daarin zit of niet voordat ik een nieuw slotmechanisme bestel.

emieltjuh

Bericht door emieltjuh » 05 nov 2016, 19:07

Volgens mij heb ik het zelfde probleem gehad, bij mij komt de probleem nog wel eens terug.
kan je raam nog wel gewoon open dicht ?

tip van me garage is:
je auto op contact zetten.
je raam na beneden en knopje +/- 30 seconde inhouden,
zodat module weer opnieuw inleest en positie weer vast houd.
dan is bij volgende keer dat deur open en dicht gaat dat je raam op de juiste positie staat en dat klein stukje na beneden gaat bij openen.

Ik heb met deze tip 2x zelf kunnen oplossen.
misschien werkt het ook bij jou ?

Beens1

Bericht door Beens1 » 07 nov 2016, 15:39

Ik bedoel de slotvanger aan de carrosserie van de auto. Daar zit een minuscuul schakelaartje.

RobinP92

Bericht door RobinP92 » 08 nov 2016, 17:32

emieltjuh schreef:Volgens mij heb ik het zelfde probleem gehad, bij mij komt de probleem nog wel eens terug.
kan je raam nog wel gewoon open dicht ?

tip van me garage is:
je auto op contact zetten.
je raam na beneden en knopje +/- 30 seconde inhouden,
zodat module weer opnieuw inleest en positie weer vast houd.
dan is bij volgende keer dat deur open en dicht gaat dat je raam op de juiste positie staat en dat klein stukje na beneden gaat bij openen.

Ik heb met deze tip 2x zelf kunnen oplossen.
misschien werkt het ook bij jou ?
Ja raam gaat wel gewoon open en dicht, maar hij geeft ook niet op het dashboard aan dat de deur open staat als hij open is, maar deze tip zou ik morgen eens proberen.

RobinP92

Bericht door RobinP92 » 09 nov 2016, 17:57

Beens1 schreef:Ik bedoel de slotvanger aan de carrosserie van de auto. Daar zit een minuscuul schakelaartje.
Weet je of deze ook op de PFL zit ? of iemand die dit kan bevestigen ? ik kan namelijk nergens een microswitch oid ontdekken aan de slotvanger

Quito

Bericht door Quito » 19 jun 2017, 23:20

Ik dacht dat er bij een coupe een druksensor zit in de sponning rubbers. Daar zit namelijk een stekkertje aan.

francois1994

Bericht door francois1994 » 24 jun 2017, 06:39

Is er niet toevallig ooit een andere GM5 module ingekomen? Kan zijn dat er een GM5 module ingekomen is van een Sedan. Heb ooit eens ergens gelezen dat iemand een andere GM5 module in z'n sedan had gezet, en dat zijn ramen bij het openen van de deur een stukje omlaag gingen.. Wat bleek.. had hij een gm5 module van een coupe erin zitten.
BMW E46 318i '99
Suzuki GSF1200 Bandit '01

Purm

Bericht door Purm » 24 jun 2017, 12:32

denk dat ie een half jaar later wel zijn probleempje heeft opgelost neem ik aan :-)
gm5 heeft overigens niks mee te maken dat ''hij'' de deur niet in geopende toestand ziet, zoals hij schrijft gaat alleen om de bijrijdersdeur.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”