De stuurbekrachtiging doet het niet van mijn BMW

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Reloader

De stuurbekrachtiging doet het niet van mijn BMW

Bericht door Reloader » 11 nov 2016, 08:39

Heren en Dames,

gisteren tijdens het insturen van een bocht (net na een stoplicht) hield ineens mijn hele stuurbekrachtiging er mee op.
meteen even gecontroleerd: er zit Olie in het reservoir, echter is deze helemaal bruin/grijs. voor zover ik weet moet daar officieel rode olie in ?

de riem zit er ook nog op en de pomp loopt mee echter helemaal geen stuurbekrachtiging, wat zou het nog meer kunnen zijn?

ongeveer 5 maanden geleden is mijn stuurhuis vervangen maar daar kan ik zelf niet bij/iets aan zien maar dat zou eventueel ook een boosdoener kunnen zijn neem ik aan?

JdM

Re: Stuurbekrachtiging ?

Bericht door JdM » 11 nov 2016, 17:21

Ontluchten al geprobeerd? Stuur in stilstand even een paar keer helemaal naar links en naar rechts tot aan de aanslag bewegen en daarop een paar tellen vasthouden. Let op het reservoir, misschien moet je bijvullen daarna. Wel vreemd dat de olie nu al zo verkleurd is na 5 maanden. Teruggaan naar waar het stuurhuis is vervangen is natuurlijk ook nog een optie.

BrianGT

Re: Stuurbekrachtiging ?

Bericht door BrianGT » 11 nov 2016, 21:20

Hoe heb jij je pomp gecontroleerd? Wellicht draait die wel mee, maar bouwt die geen druk op.

PS, ik heb je onderwerp aangepast.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”