Schok bij consante snelheid
Re: Schok bij consante snelheid
Das balen zeg. Gelukkig heb je een goede deal met je garage over die bobines.
Je kan je probleem bij Zf of koppelomvormer.nl even voorleggen. Misschien dat zij je uitsluitsel kunnen geven.
Misschien zeggen ze wel dat t niks met je bak aan de hand is. Dan weet je dat in ieder geval ook weer.
Ik weet niet bij wat voor garage je jou Bmw in onderhoud hebt, maar anders zou je daarna een bezoek bij een BMW specialist kunnen brengen. Dat scheelt vaak een hoop tov de dealer en ze hebben vaak net zo veel of zelfs meer kennis.
Je kan je probleem bij Zf of koppelomvormer.nl even voorleggen. Misschien dat zij je uitsluitsel kunnen geven.
Misschien zeggen ze wel dat t niks met je bak aan de hand is. Dan weet je dat in ieder geval ook weer.
Ik weet niet bij wat voor garage je jou Bmw in onderhoud hebt, maar anders zou je daarna een bezoek bij een BMW specialist kunnen brengen. Dat scheelt vaak een hoop tov de dealer en ze hebben vaak net zo veel of zelfs meer kennis.
Re: Schok bij consante snelheid
Zal hun straks even een mail sturen en dan maar even afwachten wat hun zeggen.
Garage waar ik was geweest is een BMW specialist. Autobedrijf Molenaar uit Heerhugowaard. Ik kwam her en der goede verhalen over hun tegen op internet en die ervaring deel ik dan ook sinds gister. Zij verkopen BMW's en heb bijna alleen maar BMW's staan in onderhoud. Schijnt zelfs dat BMW dealer Maaral soms wagens naar hun doorstuurt als zij er zelf niet uit komen.
Garage waar ik was geweest is een BMW specialist. Autobedrijf Molenaar uit Heerhugowaard. Ik kwam her en der goede verhalen over hun tegen op internet en die ervaring deel ik dan ook sinds gister. Zij verkopen BMW's en heb bijna alleen maar BMW's staan in onderhoud. Schijnt zelfs dat BMW dealer Maaral soms wagens naar hun doorstuurt als zij er zelf niet uit komen.
Re: Schok bij consante snelheid
Heb wel gelezen dan Molenaar verstand van zaken heeft. Dus die zullen op een gegeven moment wel met de oplossing komen.
Re: Schok bij consante snelheid
Net mail van ZF ontvangen.
"Helaas komt uw klacht ons niet bekend voor.
Meestal als de lockup niet goed is, heb je slip en gaat de toerental schommelen bij constante snelheid.
De oorzaak van uw klacht kunnen door verschillende componenten veroorzaakt worden, waaronder mogelijk ook de transmissie, alleen met zekerheid kunnen wij dit niet zeggen.
Het kan zijn dat de klacht veroorzaakt wordt door de motor, inspuiting, aangesloten units op de motor die kracht afnemen....etc. (Gezien dat de verbruiksmeter hierop reageert).
Ik ga er vanuit dat hier grondig naar gekeken is door uw garage bedrijf."
Wel stellen zij een oliewissel van de automaat voor ivm km stand. Lijkt er dan toch op dat het probleem in de injectoren zit. Overigens is het met de bobine wissel wel een stuk minder en zit er al wat meer pit in de motor.
"Helaas komt uw klacht ons niet bekend voor.
Meestal als de lockup niet goed is, heb je slip en gaat de toerental schommelen bij constante snelheid.
De oorzaak van uw klacht kunnen door verschillende componenten veroorzaakt worden, waaronder mogelijk ook de transmissie, alleen met zekerheid kunnen wij dit niet zeggen.
Het kan zijn dat de klacht veroorzaakt wordt door de motor, inspuiting, aangesloten units op de motor die kracht afnemen....etc. (Gezien dat de verbruiksmeter hierop reageert).
Ik ga er vanuit dat hier grondig naar gekeken is door uw garage bedrijf."
Wel stellen zij een oliewissel van de automaat voor ivm km stand. Lijkt er dan toch op dat het probleem in de injectoren zit. Overigens is het met de bobine wissel wel een stuk minder en zit er al wat meer pit in de motor.
Re: Schok bij consante snelheid
Die olie wissel zou je kunnen doen. Hoop dat Molenaar achter je klacht kan komen. Tis wel vervelend dat ze je klacht niet kunnen oplossen.
-
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 21 apr 2015, 20:08
- Locatie: Broek op Langedijk
Re: Schok bij consante snelheid
Ik heb precies hetzelfde met mijn E61 520i 2009 met een N43B20A motor. het schokje is verdwenen als ik een klein beetje gas geef. constant houden komt het weer terug, soms erger dan anders.
@Mvdschaar: heb je al een oplossing gevonden bij jouw auto?
@Mvdschaar: heb je al een oplossing gevonden bij jouw auto?
onderstuur is als je de muur met de voorkant raakt,
overstuur is als je de muur met de achterkant raakt
paardenkracht is hoe hard je de muur raakt
en koppel is hoe ver je de muur meesleept.
overstuur is als je de muur met de achterkant raakt
paardenkracht is hoe hard je de muur raakt
en koppel is hoe ver je de muur meesleept.
Re: Schok bij consante snelheid
Ik heb het zelfde maar dan met de diesel, lijkt mij dus geen bobine probleem, maar eerder iets met de bak komt bij mij soms voor bij 100/110 maakt niet uit of zelf een constante gas geef of op cruisecontrol. Toeren wijzigen niet bij de schokjes. Dacht zelf aan lockup maar dan verwacht je wel toeren verandering. of de verbruiksmeter wijzigt weet ik zo niet, zal er eens op letten. Bak is jaar geleden doorgespoeld door ZF. Het maakt trouwens ook niet uit of de bak in D of in manueel staat.
-
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 12 aug 2011, 10:56
Re: Schok bij consante snelheid
Ik heb hetzelfde met mijn diesel automaat. Regelmatig(maar niet altijd) krijg ik lichte schokken als ik op cruise zet en zo rond 80km/u rij. Auto stoot precies terug. Probleem van dit geval is dat hij het niet altijd doet dus als ik het aan iemand wil laten zien is het niet gegarandeerd dat hij het gaat doen.. . Dat maakt het nog vervelender!
Ach ja.. je ziet het.. geen tekort aan mankementjes bij de 5serie'tjes........... .
Ach ja.. je ziet het.. geen tekort aan mankementjes bij de 5serie'tjes........... .
Re: Schok bij consante snelheid
Nog iemand die hier weet wat de oplossing was , ervaar dit ook wel eens met een Lci uit 2008 .
Re: Schok bij consante snelheid
Heb het al tijden niet meer, zou je niet kunnen vertellen wat de oorzaak/oplossing is.
Re: Schok bij consante snelheid
Ik ervaar die schok ook nadat ik in Duitsland getankt heb.
Tank dan de e10 brandstof. In Nederland tank ik meestal bij total express en heb, tot nu toe, nergens last van!
Wellicht is de oplossing , probeer eens een andere brandstof leverancier!
Succes!
Tank dan de e10 brandstof. In Nederland tank ik meestal bij total express en heb, tot nu toe, nergens last van!
Wellicht is de oplossing , probeer eens een andere brandstof leverancier!
Succes!
Re: Schok bij consante snelheid
Goedemiddag allen,
Ik heb dit fenomeen ook af en toe. Soms blijft het enkele weken weg en dan merk ik ineens weer dat de schokken terug zijn. Het is wel irritant maar elke keer als ik sluit er werk van te maken is het weer weg.
Ben benieuwd of iemand de exacte oorzaak gaat vinden.
Ik heb dit fenomeen ook af en toe. Soms blijft het enkele weken weg en dan merk ik ineens weer dat de schokken terug zijn. Het is wel irritant maar elke keer als ik sluit er werk van te maken is het weer weg.
Ben benieuwd of iemand de exacte oorzaak gaat vinden.
Re: Schok bij consante snelheid
Zou inderdaad aan de brandstof kunnen liggen, tank niet echt bij een vast tankstation, zou kunnen verklaren waarom ik het soms wel heb gehad maar nu niet meer.
Re: Schok bij consante snelheid
Goede middag, beste forum leden,
Ja het bekende schokje.
Ik heb een E39 525 i touring, en een schakelbak.
Ik heb dat rotte schokje ook al beleefd, en heb ook al zitten denken.
Ik heb nieuwe bougies gemonteerd, en een injector cleaner in de tank gegooid.
Sinds dien is er nooit geen schokje meer gevoeld door mij.
Nu is dit ruim 3 jaar geleden, en heb nog steeds geen problemen meer vernomen, met betrekking van dit schokje.
Dus de bougies zouden het geweest kunnen zijn.
Maar vervuiling van de injectoren, dat kan het ook geweest zijn.
Ik denk dat ik voortaan weer elk jaar eens een injector cleaner ga gebruiken.
Het reinigt immers ook de verbrandings ruimtes in de motor.
Dus ga ik er van uit in mijn geval, dat het aan de injectoren kan liggen, of dat de bougies aan vervanging toe waren.
Ik hoop dat u allen het schok probleem ook kunnen oplossen.
Ik ga er niet direct van uit, dat de oorzaak in de automaatbak zal zitten.
Ik heb er in ieder geval nog niets van gehoord.
Gezien dat ik een schakelbak heb, en ook hetzelfde probleem.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Ja het bekende schokje.
Ik heb een E39 525 i touring, en een schakelbak.
Ik heb dat rotte schokje ook al beleefd, en heb ook al zitten denken.
Ik heb nieuwe bougies gemonteerd, en een injector cleaner in de tank gegooid.
Sinds dien is er nooit geen schokje meer gevoeld door mij.
Nu is dit ruim 3 jaar geleden, en heb nog steeds geen problemen meer vernomen, met betrekking van dit schokje.
Dus de bougies zouden het geweest kunnen zijn.
Maar vervuiling van de injectoren, dat kan het ook geweest zijn.
Ik denk dat ik voortaan weer elk jaar eens een injector cleaner ga gebruiken.
Het reinigt immers ook de verbrandings ruimtes in de motor.
Dus ga ik er van uit in mijn geval, dat het aan de injectoren kan liggen, of dat de bougies aan vervanging toe waren.
Ik hoop dat u allen het schok probleem ook kunnen oplossen.
Ik ga er niet direct van uit, dat de oorzaak in de automaatbak zal zitten.
Ik heb er in ieder geval nog niets van gehoord.
Gezien dat ik een schakelbak heb, en ook hetzelfde probleem.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Re: Schok bij consante snelheid
Heb een diesel dus bougies zullen het niet zijn injector zou wel kunnen.Ik gebruik wel injector reiniger.