Ok, heb alvast de platen besteld bij Redish. Duur zo'n setje, maar als dit totaalschade kan uitstellen of voorkomen...
Bedankt voor de link Mitslol, maar de platen van Redish zien er wat degelijker uit (vooral groter), en aangezien zij deze platen meteen konden versturen (krijg ze morgen al binnen) heb ik ze toch maar daar besteld. Deze platen verdekken ook nagenoeg volledig de plek waar nu de scheur zit... dat is niet zo bij de TMS-style platen.
Ik heb ook iemand gevonden die me kan helpen met het lassen van de scheur. De platen ben ik nog steeds van plan om te lijmen, omdat ik anders de brandstoftank moet verwijderen, de binnenbekleding en aan de binnenkant het chassis open moet snijden, en dat wordt mij te duur en te ingrijpend voor een scheur. Ik zal nog proberen aan de "structural foam" van BMW te komen, dan kan ik de binnenkant ook verstevigen. Zelfs deze klus is voor mij dan nog makkelijker dan alles lassen.
Over de rubbers... te laat
![smile :P](./images/smilies/puh2.gif)
Heb al OEM-achtige vervangers van Lemfoerder en Febi-bilstein voor alle rubbers (11 totaal) binnen. Ik hoop dat deze goed genoeg werken. Heb veel verdeelde meningen gelezen over PU lagers... sommige klagen over geluid of te harde overbrenging voor straatgebruik... anderen zijn er weer razend enthousiast over
Over lijm gesproken... nu blijkt dat 3M DP420 (mijn eerste voorkeur) niet verkocht wordt in NL
Ik kan wel de 3M 08115 krijgen, of wuerth powerbond 0893450100. Iemand hier ervaring met deze lijmen? Of een ander vergelijkbaar type wat in NL te koop is?